Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 3656 ggr
[Agilityvovven]
0

Hur länge ha tampong?

Halloj.

Är nybliven tamponganvändare, och idag är det fotbollsturnering med skolan. Har insett att jag aldrig kommer kunna slappna av så mycket inne på toan på idrottsplatsen så att jag kommer lyckas byta tampong där… Funderar på om det går bra att jag låter den sitta kvar, i ca 7 timmar (i tampongpaketet står det att den ska sitta i 4, max 8 timmar, men samtidigt så säger många att den inte ska vara inne i mer än 6 timmar….).. Eller om jag ska ha den fram till lunch, och då ha binda istället?

Vad tror ni? Går det bra att ha den i sju timmar, utan problem? Skulle kännas bra att ha den under hela skoldagen, slippa springa på toa hela tiden och oroa sig över att det har läckt ut (som jag gör med binda..).

Kanske lite sent skrivet med tanke på att fotbollsturneringen börjar om en halvtinne, men hoppas att någon kan hjälpa mig. Glad

[silkesnosen]
0

Alltså börja med tampong om du trivs med det och när den börjar bli full, vid närmare fem timmar kanske, så byt till binda det sista. Ha en bra dag!

[Agilityvovven]
0

Det låter bra, tack :-)

hus-musen
0

Beror ju på om du läcker igenom, då måste du byta. Blöder man lite kan man ha en tampong i 8 timmar, men blöder man mycket kanske man bara kan ha den i 2 timmar innan den är full.

Qui dormit, non peccat

målle
0

Så länge jag inte blöder så mkt att jag måste byta tidigare brukar jag ha i tampong 8 timmar utan problem! Men det blir oftast så länge om jag är iväg någonstans. Är jag hemma eller blöder mer så jag måste byta oftare så brukar jag ha i mellan 4-6 timmar. Men som sagt om du inte behöver byta tidigare pga att den e full kan du lätt ha den i 7 timmar tycker jag.