Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 14293 ggr
[JohannaStrom]
0

Ömma bröstvårtor.. :/

Jag har som rubriken säger, ömma bröstvårtor… men jag vet inte varför. Jag har sökt runt en massa på internet om det problemet och många andra som också har/haft det säger att det antingen beror på att man är gravid eller för att mensen är påväg. Men jag är väldigt säker på att jag inte är gravid, och jag tror inte min mens är påväg för jag brukar alltid få sjukligt ont i magen men jag känner ingenting just nu, det är BARA bröstvårtorna som är ömma.

Kan det bero på en förkylning? Jag har liksom inga som helst symtom förutom det, vad kan det vara? (btw, jag är 20 år gammal och jag är garanterad om att mina bröst har slutat växa!!!)

Agda
0

Såg i ett inlägg här inne att du har p-stav. Kan ju bero på den. Jag äter p-piller och har ömma bröst p.g.a. det.

Det kan hända att brösten växer i din ålder, jag var runt 19-20 när mina bröst växte en storlekFlört

[JohannaStrom]
0

#1 Haha jag tänkte inte ens själv på att det kunde bero på min stav… Obestämd det kan ju stämma kanske! Men brösten är jag helt säker på att dom inte växer mer, dom har inte växt på flera år, det slutade när jag var typ 17 eller nåt

hus-musen
0

Ja hormoniella preventivmedel kan ställa till det, annars får en del  ömma bröstvårtor vid tex ägglossning och mens :) Och graviditet såklart.

Qui dormit, non peccat