Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 14841 ggr
Miowi
0

Ljusrosa flytningar, magsmärtor

Försökt i en vecka nu att få tag på ungdomsmottagningen men inte fått tag på dem. Nu är det helg så finns väl inget ställe att ringa, men tänkte jag kunde skriva av mig här, kanske finns någon som varit med om liknande eller vet vad det ev kan vara (även om jag såklart kontaktar någon ungdomsottagning sedan).

I alla fall, jag har tagit prionelle i 5 månader nu. Eller de 2 första månaderna tog jag neovletta, men bytte till prionelle i och med att neovletta inte är subventionerat längre.
1-1,5 vecka innan sista tabletten på kartan tas, får jag magont som kommer och går. Den håller i sig mycket kort men känns rätt så rejält, lite som någon blandning av dov smärta med lite nålar i (okej dålig förklaring).

Dessutom har jag börjat få ljusröda flytningar efter sex, har absolut ingen aning om detta har något med det hela och göra, det kanske är normalt vid lite hårdare sex? Efter samlag igår med min kille kom han och sa efter han varit på toa att min mens borde vara på väg i och med att han hade lite ljust blod på sig.

När jag fick nytt recept för ca 1,5 månad sedan hos um förklarade jag värken och hon sa att det inte berodde på ppiller och jag gjorde klamydiatest, men det var ingenting. Börjar noja att det kan ha något med operationen då jag tog bort blindtarmen i januari? Började med tabletterna ca 2 veckor efter.

Som sagt, vet int eom detta är något att nojja sig över eller om det är så enket att jag bara behöver byta ppiller.. hade varit enklare om man fick tag på um.. Obestämd

Fridaaaa
0

Går det inte att lämna ett meddelande på telefonsvararen?Det brukar jag göra när jag ringer "min" um och dem ringer alltid upp. Det är pingst hela helgen och måndag dock nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Miowi
0

#1 Jodå det gör det, men har svårt för att lämna meddelande då man inte vet när de ringer upp. Känns enklare att ringa själv..

Fridaaaa
0

#2 Lättaste sättat att få tag på dem ;)

Ratlings
0

Lite OT: men vad menas med att neovletta inte är subventionerat längre? Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Miowi
0

#4 Nu får någon rätta mig om jag har fel, men som jag förstått innebär det att staten inte längre står för en del av priset så att det blir billigare för ungdomar, så att de ska ha möjlighet att köppa pillrena. :) Vet iaf att priset är högre på dessa nu

Ratlings
0

#5 Jaha Obestämd

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Vargöga]
0

Det kan nog vara ägglossning fast det låter sent efter varje mens. Jag har inte livmoder längre men har kvar äggstockarna och jag kan få hiskeligt ont i mina äggstockar då jag får ägglossning.

hus-musen
0

Det är p-pillrens fel att du får mellanblödningar och värk, en rätt vanlig biverkning faktiskt. Ljusa blödningar efter sex kan vara pga du fått känsligare slemhinnor av tabletterna, ofarligt men kan ju vara lite irriterande.
Ett annat alternativ är att du har en cysta, det ser dem på ultraljud isåfall.

Det har inget med blindtarmen att göra iaf :)

Qui dormit, non peccat

Miowi
0

#8 Skulle bli väldigt förvånad om jag har ont pga ppillrena, det är också min gissning men i och med att barnmorskan sa att ppiller inte alls ger magont eller något. Då känns det så onödigt att gå dit att få hjälp om de själva inte vet något.. Nu har jag tagit ut ett års förbrukning av prionell just för att barnmorskan sa att den inte var anledningen till magvärken :/

Fridaaaa
0

#9 Jag har haft magont av p-piller

Blindtarmen ger inte flytningar.

Emelie-E
0

Jag har också haft magont av ppiller. Så ont så jag var tvungen att sluta med dem..

hus-musen
0

#9 Ppiller kan visst ge magont, precis som de kan ge migrän, akne, illamående, kräkningar osv.

Qui dormit, non peccat

Miowi
0

#12 Jo, det var ju det jag tänkte.. nu har jag ju inte det hela tiden och dessutom har jag fått kraftigare mensvärk men har lämnat både ,eddelande till um i min kommun och försökt få tag på um i kommunen bredvid.. men blir inte uppringd och på den andra är de lediga och sjuka…