Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 15003 ggr
[Northbridge]
0

Pinsammaste menshändelse!

Texten lyder rubriken, eller hur är det man brukar säga..?

Har ingen speciell pinsam menshändelse än, men kan vara kul att läsa andras.

Wand
1

Jag fick mensen i början av 4:an. På vårterminen skulle min klass åka iväg till Gävle, gå på furuvik och någon borg där man gör utmaningar, lite som fångarna på fortet. 

I alla fall så fick jag mens där och hade inga mensskydd med mig. Dessutom hade jag vita byxor. Har även alltid haft EXTREMA blödningsproblem, ibland på nätterna då jag reser mig upp så kan det splasha till och så står jag i en stor blodpöl. Får gå till toaletten 2-3 gånger i timmen för att det inte ska blöda igenom.

Detta var snäppet värre i början, så ni kan tänka er hur hemskt det var. Som tur var så var detta sista dagen, men det var förskräckligt. Sedan att åka buss från Gävle tillbaka hem (3-4 timmar) var nog ändå det värsta.

Som tur var så var det ingen som kommenterade något, men det kändes ju ändå i hjärtat. Vi hade ingen kvinnlig lärare då, men två av mina klasskamraters mödrar var med, men jag var ju liksom 10 år gammal, inte vågade jag gå fram till en okänd människa och be om hjälp!

Kanske inte pinsamt på samma sätt som det är menat, men pinsamt var det i allra högsta grad. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fridaaaa
2

Ingenting faktiskt. Vet på dagen när mensen ska komma (med dessa p-pillrena kommer den inte ens) men när den gjorde det med förra pillrena.
Min mens har alltid kommit regelbundet så har sluppit pinsamheter :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Northbridge]
0

#1: Hehe, påminner om en händelse för min kompis S. Vi gick i 6an och hon hade inte berättat för mig och min kompis M att hon hade fått sin mens. Vi skulle till Göteborg, gå på Liseberg och bo på fint hotell vid en hamn. Så bestämmer sig jag och min kompis M att vi sover tillsammans, så får kompis S sova i egen säng (hon ville det själv, i och med att hon hade mens - fast det visste ju inte vi då).
Dagen därpå vaknar vi och då ser vi att hon har slängt ett lakan med massa blod ner på golvet, och sen ligger en massa papper med blod på toaletten. Hon vågade inte erkänna att hon hade fått mens, utan hon körde på att hon hade fått näsblod. Ett år senare sa hon till mig och min kompis M att hon faktiskt hade mens den gången, men inte vågade erkänna. Flört

Wand
0

#3 Men usch så hemskt! Kanske inte roligaste situationen. Tyst

[Northbridge]
0

#4: Hehe, nej, jag tyckte synd om henne. (:

CelsiusT
0

Jag satt på en fysiklektion en gång och fick mens i klassrummet. Ljusa och tajta jeans och blöder väldigt mkt så det blödde ju långt ner på benen. Tog av mig min tröja och band den runt midjan innan jag reste mig och gick ut. Trodde jag skulle dö. Sjukskrev mig och gick hem. Vet inte om någon i klassrummet märkte det eller så men pinsamt var det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Northbridge]
0

#6: Haha, smartaste knepet ever! Skulle jag också gjort.

Ruzicka
0

Jag fick mens under en franskalektion en gång. En riktigt lång lektion också. Men, av någon anledning jag inte minns (vi kanske hade prov eller något..?) fick jag inte gå ut och då på toaletten. När lektionen var slut var det en fläck blod på stolen under mig. Mina kompisar stod och väntade runt mig på att jag skulle bli klar så vi kunde gå. Och självkalrt skulle vi ställa upp stolarna också! Jag skämdes så mycket, men försökte snabbt och diskret gnida min mörka tröja över det så det skulle försvinna.. men då hade lite torkat fast på stolen! Jag "glömde" ställa upp stolen, sköt in den långt under bordet och sprang snabbt ut. Inte så fräscht för den stackare som upptäckte det dagen därpå, kanske.. XD

Sedan har det ofta hänt att jag har blött (..blödit? Vad heter det egentligen?) ner lakan och sängar när jag har sovit över hos kompisar eller hos familj, torts den största tampongen och två nattbindor.. men det är inte lätt när man blöder mycket. Men det har hänt så många gånger att jag inte kan minnas någon specifik gång. =P

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Wand
0

#8 Usch vad hemskt, känner med dig! Jag har också extrema blödningar. Om nätterna får jag springa upp på toaletten minst en gång i  timmen och byta binda trots största storleken, och ändå kommer det alltid på lakanen och oftast på golvet mellan svängarna också. 

Sover sällan hos folk och skulle i dagsläget aldrig få för mig att göra det under mensen eller i riskzonen, som tur är.

Ruzicka
0

#9 Jag känner igen mig. Jag har aldrig förstått hur folk kan klara sig med en normal binda under nätterna..

En gång minns jag när jag blödde ner släktingars lakan, när jag tänker efter.. Det var när jag PRAOade. Jag bodde egentligen nere i Skåne, men hade fått praoplats på min mosters arbetsplats i Stockholm. Jag skulle då också bo hos min moster och morbror första veckan, och den andra veckan hos min mormor som också bor i Sthlm.

Hela den första veckan hade jag mens. Och jag minns inte exakt hur många gånger, men nästan alla nätter blödde jag över och behövde nya lakan. Det var jobbigt. Och jag hade ju inte valet att åka hem heller.. >.<

[Northbridge]
0

#10: Berättade du för din moster eller hur blev det? Glad

Ruzicka
0

#11 Ja, jag fick ju berätta för dem. ^^ Jag skämdes jättemycket, men jag har aldrig tyckt att mensen i sig är något pinsamt, så även om det var jobbigt var det ju inte lika jobbigt som om jag hade skämts över det faktum att jag hade mens, om du förstår vad jag menar. De var mycket förstående, men suckade när jag bad om nya lakan för tredje gången.. Och det gjorde ju inte att det hela kändes bättre.. XD

21Guns
0

#9 #10 Innan jag började med p-piller så behövde jag gå upp minst en gång under natten för att det inte skulle blöda igenom (ibland gjorde det det ändå, så sov oftast på en röd filt som jag la ovanför lakanet för att det inte skulle synas på sängen). Jättepinsamt, speciellt när man skulle sova borta och så! Men sen efter jag började med p-piller så har blödningarna minskat vääldigt mycket och jag klarar mig på nattbinda (många gånger vanlig binda till och med) utan att behöva oroa mig.

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Ruzicka
0

#13 Tack för tipset, men jag klarar inte av p-piller, tyvärr. :/

JossanH
0

Jag fick mensen när jag gick i 5an och jag tyckte hela grejen var sjukt pinsam och hatade det verkligen… Självklart skulle vi ha bad den dagen också.. När jag kom hem och berättade för mamma började jag gråta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

gulzebra
1

Satt på en mattelektion i skolan, kände inte att eländet kom förrän jag reste mig och kände att hela röven var blöt och såg en röd stol. Bara att slå mig ner igen och låtsas som ingenting tills lektionen slutade och jag kunde smita iväg obemärkt… Bortsett från det faktum att jag hade gråa byxor så varenda kotte som såg mig såg ju vad som hänt. Eller trodde att jag pissat på mig för den delen, jag kan inte påstå att jag var sugen på att fråga.

Senare under dagen (då med binda och nya byxor ;P), svensklektion i samma sal. Hade förstås inte vågat smita tillbaka och torka av stolen och det fnissades en del bland klasskompisarna om den röda stolen längst fram. Själv satt jag mig längst bak så ingen skulle märka av mig alls och ville bara dö.

Jag lärde mig iaf att ALLTID ha ett par bindor i väskan ifall det dyker upp bara sådär igen…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Saga85
0

Jag har väl egentligen bara ett pinsamt mensminne - när jag var 11-12 (hur gammal det nu är när man går i sexan), och sov över hos en väns pappa. Hade mensblodat ner sängen. Pinsamt, tack och lov så känner jag numer på mig när mensen är på gång. Har dock hänt två gånger att jag lyckats blöda ner byxor, bägge gångerna de här året - för ett par månader sedan och för en vecka sedan (Förvånad).

Viccan92
0

Nu har inte jag mens länge med mina p-piller och det är himla skönt. Blöde inte så mycket även när jag hade mens men hade otroligt ont. Visst har det blött igenom på natten några gånger men det har funkat. Fast en gång på skolan så blödde det igenom. Som tur var så sista lektion så det var bara att binda tröjan runt midjan och dra sig hemåt. Stor fläck och vita byxor hade inte någon lust att kolla om det kom något på stolen.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

#18 En anledning till att jag alltid har mörka byxor på mig när jag är bland folk ;) haha

Viccan92
0

#19 Haha ja det hade varit smart. Jag har inte de vita byxorna kvar nu kan jag säga. Har dock ett par gråa men jag är inte så orolig. Jag skulle haft mens vid jul men det har ännu inte kommit. Hoppas jag slipper helt.

[Northbridge]
0

#18: Haha.. Satt med tunna tights, ett vitt linne och en ljus blus på mig en dag. Mensade ner hela datastolen samt kläderna. Obestämd

Viccan92
0

#21 Åh snälla nån. Jag är så himla glad att det alrig har hänt mig. Jag skulle fått panik ungefär.

[Northbridge]
0

#22: Blå stol, och hade redan en fläck där, så den syns faktiskt inte, så inget farligt! Tvättade bort med lite kallt vatten och med en vit handduk (vit, haha…) och det funkade jätte bra.

Fick däremot panik när jag mensade ner mamma och pappas säng. Obestämd

Viccan92
0

#23 Du måste ju få jättemycket mens ju. Är väldigt sällan det har gått igenom bindorna för min del och då är det bara väldigt lite.

Fridaaaa
0

Jag känner när mensen kommer, så slipper oroa mig :)

Miniland
0

Jag var på semester med pappa och hans tjej som jag inte kände så bra just då. Vi var vid hennes sommarhus och vi var flera stycken, så vi dela rum. Självklart fick jag mens just då. Vaknade upp av att det var alldeles blött och blodfläck på lakanet. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra. Jag vågade inte berätta utan försökte bädda så ingen skulle se fläcken och bad för att ingen skulle riva upp täcket. Hela dagen gick jag runt med smått panik och funderade på vad jag skulle göra. Tills slut lyckades jag hitta diskmedel och när alla var ute lyckades jag skrubba bort fläcken, tack och lov. Det är länge sen nu och även om ingen upptäckte det, tycker jag det var pinsamt. Nu sover jag alltid med handduk på lakanet om jag sover hos någon annan. x)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Ratlings
17

Jag har aldrig blödit mycket så att det runnit över eller något. Men en dag i skolan fick jag mens bara sådär, det blödde ju såklart i trosorna och då även byxorna.. Som tur var hade jag redan röda byxor på mig, så ingen såg skillnad om det var mens där eller inte. Jag sa att jag mådde dåligt och fick gå hem.

Vid mens har jag däremot alltid haft svåra smärtor innan jag började med ppiller. Det är hemskt att jag ligger dubbelvikt, gråter, spyr och vill bara dö. Denna värken slog till som värst när jag var i skolan 2007. Vi hade en envis lärare då som inte alls tyckte jag skulle åka hem för "lite mensvärk" även fast hon såg och jag sa hur dåligt jag mådde. Det hela slutade med att jag spydde ner hela bordet och lite av hennes arm… Sen fick jag åka hem.

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Northbridge]
0

#24: Gick inte igenom, hade visst satt bindan lite för högt fram… Obestämd

Viccan92
7

#27 Rätt år den läraren säger jag bara.

#28 Jaha jo det har hänt mig också ett par gånger.

Ratlings
0

#29 Haha ja Cool

// Lise

Fridaaaa
3

#27 Rätt åt henne!:P

Ratlings
0

#31 Haha Tungan ute

// Lise

JoannaLi
8

Min pinsammaste var nog när jag gick i trean och precis fått min mens, och vi hade ätit lunch.

När jag reste mig upp så var det naturligtvis en blodfläck på stolen, och jag skyndade mig allt jag kunde för att dölja det, och jag trodde att jag lyckades, tills jag insåg att en av mina 'killklasskompisar' stirrade på mig med uppspärrade ögon hela den veckan. Men det mest pinsamma var nog när vår otroligt osympatiske lärare bestämde sig för att prata om mens, dagen efter, och hela klassens tjejer satte sig och råglodde på mig (de visste), så jag tror ingen fattade, nejdå…

Jag retade den klasskompisen som sett blodfläcken sista terminen vi skulle gå tillsammans, då han hade väldigt lätt för att rodna, genom att kasta en lapp på honom där det stod 'tampong' och jag kommer aldrig att glömma hans min när han vecklar upp lappen, blir alldeles likblek i ansiktet, ser sig omkring och sedan blir alldeles blodörd i ansiktet, och när jag sedan börjar skratta helt okontrollerat så förstod han ju att det var ju, så våran hälsning är nu 'tampong', och det är jättekul att se folks reaktioner när man kommer på 'stan' och sedan ser varandra och bara ropar 'tampooooong!' xD

[Northbridge]
1

#33; Hahahaa, fy stackarn.. Men för livet!Flört

skotty
1

Jag blöder mycket ibland, ibland blöder jag knappt nått..

Mitt pinsammaste mens-minne var bara för några månader sen då min kille va här, vi hade bara träffats några få gånger. Han fick sova i min säng för första gången (min mamma hade inte låtit honom göra det innan).. Och min mens är sjukt oregelbunden..

Hur som helst, så vakna vi upp i en blodpöl xD Inte bara lakanet som va blodigt utan verkligen allt. Täcket, madrassen.. Han va full i blod, jag va full i blod.. Fyfan. Det va bara att gå upp o duscha, gå ner till tvättstugan och tvätta allting.

Det va sjukt pinsamt, även om han sa "det är sånt som händer"…

JoannaLi
5

#34 - Haha, ja precis… ;)

#35 - Haha, men din pojkvän verkade ju ha tagit det lugnt i alla fall? Det är ju ett bra bettyg! ^^

pernillaa
2

Jag tror att det värsta för mig var när jag var ihop med min första pojkvän. En av de första gångerna vi hade sex(och också då en av mina allra första gånger överhuvudtaget) så hade vi sex ovanpå tvättmaskinen. Det var mörkt där inne så vi såg knappt varandra. Efter ett tag tände han lampan för han tyckte det var lite väl blött och blött var precis vad det var. Hade börjat tokblöda och vi hade geggat mensblod över varandra och på syrrans rentvätt på tvättmaskinen. Att det blev pinsamt var just att vi var alldeles nya för varandra och nya med sex överhuvudtaget. Jag höll på att skämmas ihjäl där vi stod och hjälptes åt att torka bort allt blod överallt och kläderna var bara att tvätta igen såklart. :P
Idag skulle jag inte skämmas lika mycket dock men nu har man ju liksom vuxit in i det här med att mens är naturligt och så är man ju inte direkt ny med hela sex-biten heller.
Blöder väldigt mycket så det är fler än en gång jag har vaknat på natten eller morgonen och kutat in på toaletten med ett långt blodspår efter mig. Pojkvännen har upplevt det sen början av vårt förhållande och han tycker inte det är något konstigt med det. Man vänjer sig ju.

Ha en bra dag! // Pernilla

Toto11
0

Jag tog en för liten binda i hos skolsystern så jag blodade ner mens på min stol i klassrummet. Det var en av de första gångerna jag hade fått mens. Som tur var satt jag längst bak i klassrummet då.

En annan gång fick jag min mens på tunnelbanan. Det var inte förrns jag hade kommit hem som jag märkte att jag hade massor av blod på baksidan av byxan. =(

CelsiusT
0

åh, ja minns en annan gång också..

Vi var på seglarkurs nere på stranden i byn där jag bodde. Hade med mig ombyte (byxor) eftersom det var risk att bli blöt vid seglingen och skönt att kunna byta trots att det var sommar och varmt.

Jag hade mens och när jag kom in till stranden och skulle hoppa ur båten för att gå och käka lunch insåg jag att jag blodat ner hela byxorna. Smet snabbt in på toa och bytta om och tackade gud för att jag hade med mig extra byxor! Satte i ny binda (stor) och stoppade in en stor tampong, nu borde det ju hålla resten av eftermiddagens segling.

Kommer upp ur båten efter kanske 2-3h och vi ska samlas och prata lite innan vi går hem. Inser ju direkt att jag blodat ner byxorma lika illa igen! Och nu hade jag ju inget ombyte och det värsta av allt var att jag var tvungen att gå igenom hela samhället för att komma hem och byta om. Snacka om att jag skämdes när jag gick där igenom samhället. Redan när jag kämnade seglingen skämdes jag iom at tjag var tvungen att vända ryggen till så alla skulle se att jag hade en stor fläck i hela rumpan och där satt ju killen jag var intresserad av också.

Anonym6
1

Enda gången jag blött igenom nånsin var i stallet, med beigea ridbyxor. insåg det inte förrän jag kom hem!
Blöder överlag inte så mycket varken i mänga eller länge, förutom på morgonen. Kan sova helt utan nåt skydd på nätterna, det kommer inte en droppe förrän jag reser mig upp, då kommer en flodvåg med hela nattens mängd Flört

[FruStein]
0

Själv kan jag inte bjuda på något för jag har aldrig blött igenom eller missat när jag skulle få mens. Vet att jag har en väldig tur. Jag har aldrig tyckt att det var pinsamt med mens, köpa bindor och så heller. Andra, när jag var 13-14, har dock tyckt att det kan vara pinsamt "åt mig", men jag har aldrig låtit det begränsa mig.

[Northbridge]
0

#41: Tycker heller inte det är pinsamt att handla bindor/tamponger. :}

Vintersnö
4

En dag i skolan när jag gick i åttan eller nian satt vi i en ring mitt i klassrummet för att diskutera något, när jag kände att något var konstigt i byxorna. Jag bestämde mig för att gå på toaletten för att kolla, men när jag reste mig upp såg jag att stolen var helt röd och nedblodad. Jag kunde ju inte lämna den sådär mitt inför alla att se, så utan att tänka mig för kastade jag iväg stolen över halva klassrummet in under ett bord för att dölja missödet och skyndade mig ut. På toaletten upptäckte jag naturligtvis att jeansen hade en stor, iögonfallande blodfläck i baken, och jag kämpade jättelänge för att tvätta bort den utan att lyckas särskilt bra. Nu var jeansen inte bara röda i baken utan dessutom blöta, och det såg ut som att jag både hade mensat och kissat på mig. Jag väntade ännu längre inne på toaletten i hopp om att det skulle torka något, men sedan kom mina kompisar och letade efter mig, och då kände jag mig tvungen att komma ut. De kommenterade att jag hade varit borta en halvtimme, och de trodde att jag hade suttit och bajsat hela tiden. Jag försökte bara skämta bort det, och utan att vända ryggen till dem gick jag baklänges bort till mitt skåp och hämtade min kappa, och bar den sedan under resten av dagen i skolan, och jag skämdes enormt. Speciellt när jag nästa dag hörde några prata i korridoren om den blodiga stolen i klassrummet… Undrar fortfarande om någon insåg att det var jag? XD

[Northbridge]
0

#43: Hahaha, men stackarn…

examynia
0

jag kan faktiskr bjuda på en pinsam som hände idag..

de är så att jag tar p-spruta å ska därför inte ha nån mens alls.. men ibland kan det skvätta lite men inget som går genom trosorna  osv.. å så idag så var jag hos sjukgymnasten å vi gjorde lite balans övningar.. å så känner jag hur de värmer till i hela kroppen å känner hur de liksom rinner mellan benen.. å ljusgrå byxor å jag bara "shit jag blöder,, jag ska itne blöda egentligen" men som tur var så hade hon en binda så fick springa in på toa å skölja ur trosor å tvätta av byxorna å torka så gott de gick med papper.. så blöta trosor å byxor ända till jag kom hem..

de är nog den ända pinsamma jag varit med om faktiskt.. som sagt hade jag haft mens så vet man ju på ett ungefär när de kommer men nu när jag ine haft nåt på typ 2 år så har man ju liksom inte sånt med sig. .eller "på" sig direkt.. men ja de löste sig ju ändå.. tur man hade en kvinnlig sjukgymast hehe:P

RuiXue
0

Har inga direkta pinsamma mensminnen men en lite smålustig situation i alla fall. Hade värsta mensdagen en dag när jag var i Kina 2006/2007 och just den värstingdagen skulle vi på dagstur ut på landsbygden!

Sagt och gjort, där var jag mitt ute på den Kinesiska landsbygden och spenderade en stor del av dagen med att finna alla riktiga toaletter (i Kina är hål i marken toa det vanligaste på offentliga platser). Använde bara ett hål i marken toa en enda gång den dagen (och det är faktiskt enda gången under mina sammanlagt 10v i Kina) och som tur var behövde jag inte tömma menskoppen just vid det toabesöket!

Jennie

CelsiusT
0

#46 Skönt med menskopp på en sådan resa kan jag tänka mig =P

RuiXue
0

#47 Ja, vette tusan om jag klarat det annars för jag har RIKLIG mens! Superplus tampong och nattbinda räcker inte ens. Och en riktigt riklig dag kan jag tömma koppen 3-5 gånger på en förmiddagSkrikandes

Jennie