Bra mens-app
Ett tips!
Jag har precis hittat en helt fantastisk app till mobilen.
Den heter WomanLog och finns både som gratis-version och om man vill betala för fler funktioner.
Den gör att man får koll på menscykeln och vilka besvär man har haft. Super för oss som glömmer när vi ska ha lingon-vecka. 
Jag har den också och tycker den är den absolut bästa av alla jag testat.
Jag hade den tidigare, men använder nu OvuView, som visar när man är fertil och inte…Nöjd:)
Ah smart =)
#2 Visar den bara när man är fertil eller visar den hela ens cykel? Är den gratis?
Hur säkra är dessa appar och hur lång tid tar det innan den lär sig ens cykel? Hur bra fungerar den om man har oregelbunden cykel? Fyller man bara i när man har mens?
Medarbetare på westernridning.ifokus
tror jag har provat den men va inte riktigt nöjd jag använder istället Period tracker
3# hur Womanlog fungerar är jag inte riktigt säker på
däremot så finns det i Period tracker att man själv kan lägga in datumen istället för att den ska förutspå
för mig som har på senaste tiden fått en hiskelig oregelbunden mens så fungerar inte alls att förutspå mensen utan jag ställer själv in 28 dagar så man har lite koll på eländet
#3 Ja e Ingela expert, men mal kan lägga in mens, mängd, flytningars art o så vidare. Jag använder d
Bara på ett förenklat sätt, men finns massor att läsa i den o ställa in efter. Jag använder gratisversionen.
ursäkta, min mobil krånglar: Ingen* man*
WomanLog visar också när man är fertil. Jag har för mig att det finns någon gravid-version också. Alltså för dem som vill bli gravida men jag har inte testat den. #3 Man kan ställa in sin cykel själv på ett visst antal dagar eller sgör appen ett genomsnitt på dina senaste cyklar.
Förstår inte riktigt skillnaden mot att lägga in det i denna appen istället för att bara lägga det i den vanliga kalendern? (har inte sett någon av dessa appar så vet inte alls hur dom fungerar)

#9 grejen är att du får en "påminnelse" dagarna innan din mens, och appen talar om för dig genom meddelande när du har störst chans att bli gravid/minst chans osv. I kalendern får man ju räkna efter själv, appen gör det åt dig. Enklare och effektivare.
Qui dormit, non peccat
#10 Ja man om man har regelbunden mens så fungerar det ju lika bra att lägga in den på rutin i kalendern och har man inte regelbunden mens så vet den ju ändå inte när du har mens. Eller fattar jag fel?
jag tycker det är bra att ha en egen app där man skriver in allt som har med mens att göra i en vanlig kalender så är det lätt att man missar vad man har skrivit in då det blir sammanblandat med allt annat
sen kan man oxå hålla koll på vikten symptom och annat med appen
jag insåg att Period tracker har ändrats och inte längre erbjuder backupp till SD kort så jag övergick till Womanlog som erbjuder det

#11 Nej du har fattat den helt rätt! Skillnaden är just att appen talar om för dig vad som kommer hända under din cykel, den räknar själv ut dina perioder och meddelar dig. I en kalender behöver du själv skriva ner allt och räkna ut dina dagar och aktivt titta i kalendern för att se vart du är någonstans.
Appen är en latmaskversion av kalendern typ
Enkel och effektiv och man behöver inte tänka!
Qui dormit, non peccat
#13 Fast min kalender i min telefon talar redan om för mig när jag ska ha mens =P Ett litet plingande så man bli uppmärksam på den och tittar och då ser jag det. Dock talar den ju inte om fö rmig när jag är fertil, men det är ju isf bara att lägg ain det 2v innan på samma sätt om man vill =P