Riklig Mens !!?
Hej !
Hur gör ni som har riklig mens på nätterna för att inte blöda igenom ?
Använder ni nattbinda ?
Tampong?
Går ni upp mitt i natten och byter binda/tampong flera gånger?
Jag har mycket riklig mens de 2 första dagarna i mensperioden ! och hur jag än gör så blöder jag igenom och jag tycker det är extremt jobbigt/äckligt ! vad kan man göra ?
Har kollat hos gyn och inget är fel eller så men hur gör ni för att inte bloda ner så att säga ?
Tips välkomnas !
Är själv miniblödare, men kanske kan komma med tips ändå: m-kopp + nattbinda till exempel. Eller cyklo-f.

cyklo F är jättebra!!!
Läkaren kan skriva ut cyklo-f liknande preparat också. Givetvis ska du inte behöva krångla till allt pga mensen, låt den böja sig efter dig istället! :-)
Vänliga hälsningar
Cindy

Min mamma som också blöder mkt under mensen tar cyklo-f och både tampong och riktigt tjock binda på natten. Hon blöder så mkt att hon tvingas dricka järnsaft för att inte få järnbrist.
Menskopp OCH nattbinda. Tömmer koppen det sista jag gör i stort sett innan jag somnar, tömmer igen det första jag gör på morgonen. Det funkar.
Jennie
Nattbinda och ibland om jag änddå vaknar händer att jag byter på natten. Har mycket dålig erfarenheter när det gäller biverkningar av hormonpåverkande mediciner och tar hällre lite extra tvätt än stoppar i mig piller.
Innan jag började med p-piller hade jag rikligt med mens. Då använde jag dubbla nattbindor så det täckte ett större område, annars kom det igenom fram eller bak.
Nu har jag lite mens och använder tampong. Oftast inget byte på natten.
Körde i förgårs går på enbart en normal binda, för det har funkat förut. Men nu läckte jag både fram och bak, och det värsta var att det kom i mamma och pappas säng som jag sov i..
Nu brukar jag köra på normala bindor (2 st) och lite papper fram och bak ifall det skulle komma lite extra. Har inte märkt av något läckage nu, men nu är det slutet av mensen i alla fall….
För mig räcker det med en menskopp eller en rejäl nattbinda.
Men ofta sover jag med en froté-handduk under stjärten. Mest för att slippa ligga och tänka på att det kan bli fläckar på lakanet.
Jag skulle vilja testa cyklo-f. Har den några biverkningar?