Slutat med cerazette, var är mensen?
Har slutat med cerazette och undrar hur snart inpå som ägglossning och mens brukar komma igång och om det kan hända att det dröjer innan det kommer igång. Har ätit dom tidigar med gott resultat, tog ett uppehåll och började äta dom igen. Men den senaste gången så blödde jag hela tiden och mådde jättedåligt så sambon bad mig sluta med dom vilket jag gjorde. Nu har det snart gått 5 veckor sedan jag slutade och jag har fortfarande inte fått min mens igen. Undrar om det kan vara så att det tar ett tag för kroppen att komma igång igen, jag blödde ju trots allt under hela perioden som jag åt cerazetten.
jag använde cerazette förut..hade samma problem som du å blödde hela tiden så jag slutade..men de jag fick sagt till mig när jag frågade i bärjan när mensen skulle komma när man slutat sa dom att de flesta prev.medel så kan de ta allt från direkt till 6 månader till 1 år innan de kommer igång.. allt är individuellt.. precis som att de är individuellt att en del blöder hela tiden å en del blir normalt med å en del får inget alls.. är tydligen så de fungerar när man änvänder de flesta prev.medel..de var vad jag fick sagt till mig iallafall..
så jag håller mig helt enkelt till att de är helt individuellt när ägglossningen kommer igång
så kroppen fick säkert en "chock" eller nåt när du slutade äta så de kommer nog igång ska du se=)
åt också detta rävgift förut, det tog mig över 3 månader att börja må ens hyffsat igen.
när jag åt Cerazette hade jag ingen mens alls och när jag slutade med Cerazette kom mensen exakt 2 veckor efter jag tagit sista pillret, så det är väääldigt olika från person till person.