Endo/adeno, Mirena och smärtor
Jag skulle göra en hyrterektomi i höstas men läkarn ville inte utan att först testa Mirena då hon trodde att jag lider av adenomyos.
Sagt och gjort, den sattes in 2 dagar innan jul. Dygnet efter börjar jag få ont i bäckenet och en oerhörd värk från knäna och ner i fötterna.
Så har jag haft det sen dess och dom skyller bara på mina överrörliga höfter. Faktumet att smärtan blev så här inom 2 dagar från insättandet skiter dom i.
NU har jag de senaste veckorna börjat få läskiga problem.
Så fort det rör sig i tarmarna så smärtar det så hemskt i äggstockarna.
Härom dagen vid tarmtömmning så fick jag så ont att jag krälade ner till sambon i sängen och la mig och grät. Sen kunde jag inte gå upprätt på flera timmar och att sätta mig ner gjorde ont i hela buken.
Periodvis kändes det som att någon långsamt drog ut spiralen.
Sen dess har jag fått mer och mer hugg och molvärk i såväl stockarna som regelrät mensvärk. Många gånger stannar jag till för det gör så ont att röra sig.
Jag kan inte heller få orgasm längre utan att det gör ont 
Det som oroar mig är att min morbror dog förra året i PAN (tarmarna ruttnade) så jag blir ju lätt paranoid så fort mage och buk gör ont.
Jag är överrörlig i vissa leder som höfter, axlar och ev några till.
Vad har hänt i min kropp sen dom satte in spiralen?
Nån som varit med om liknande? Tips? Ideer?
FÖr jag vet inte vart jag ska ta vägen då alla smärtorna tar sig igenom 2x665mg alvedon + 1 tramadol /3ggr dagligen 
Jag har ingen aning, men se till att de tar ut spiraleländet!
Jag kan ju inte för då kommer adenomyos smärtorna tillbaka och dom är HEMSKA. Dom gör att 1 vecka per månad är jag knappt kapabel till att ta hand om mina barn.
När jag lämnade på dagis en av gångerna så frågade personalen om dom skulle ringa ambulans.
Så illa är det UTAN spiral 
Du måste ju till läkaren/gyn och bli ordentligt undersökt, och få bort spiralen om den kan vara anledning till smärtorna! Det kan inte vara meningen man ska gå runt o ha så ont, då är det ju n¨åt som inte alls är som det ska!
Att tarmrörelser gör ont i äggstockar låter somom du har sammanväxningar i buken och kanske inflammation? Har du provat antiinflammatoriskt mot värken (typ ipren 400)?

Gå till doktorn och stå på dig, vill du att de ska ta ut den så ska de göra det, och de ska hitta anledningen till att det gör ont. Tyvärr måste man vara jävligt (!) tjatig och inte ge sig ibland med vården. Sannolikheten att de inte kan komma på vad det är är mikroskopisk så det är bara att tjata och tjata.
Håller tummarna för dig <3
*edit* läste slarvigt, men det om att tjata är lika sant ändå.
Ipren tar jag sällan då dom inte riktigt biter på mig.
Special alvedon + tramadol funkar sisådär.
Voltaren + citodon tar bort smärtan fortare men då klingar mer smärta igenom istället.
Ultraljud gjordes vid en efterkontroll pga. smärta men den satt som den skulle och dom såg ingenting som såg illa ut alls då och det är drygt 1-1½ månad sen. Det är de senaste 3v ungefär som det eskalerat för mig.
Får ju även ont av tarmrörelser utan spiralen pga mitt sjukdomstillstånd som jag skrev i tidigare inlägg.