Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 4759 ggr
Mandusius
0

Hur har P-staven fungerat för er?

Just nu har jag börjat på mitt tredje år med P-stav och innan så har jag kanske haft mens ca 2-5 gånger per år.

Men nu har jag helt plötsligt fått det varje månad i i ca tre månader.

Så jag undrar lite vad ni har för erfarenhet av P-stav. Har mensen ändrats hos er också?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Lynxkissen
0

Jag blödde i tre år, alltså under hela tiden jag hade staven, utom två dagar…

[littleoldme]
0

Har haft min stav nu i 6-7 månader. Har haft konstanta blödningar sedan jag satte in den, förutom nu på slutet, då blödningen verkar försvinna mer och mer. Har längre och längre uppehåll i blödningen, så jag hoppas. Har dock en tid inbokad innan sommaren för att ta ut den, ifall det är så att blödningen kommer tillbaka. Tänker inte blöda hela sommaren.

Mandusius
0

#1 så hemskt "/ Jag läste ditt inlägg.

#2 Okej jag hade det inte så i början faktiskt.  Det är nu som ajg börjar få "regelbundna" blödningar.

Mvh Amanda

Lynxkissen
0

# 2 Min barnmorska sa till mig att det var normalt att man brukade blöda 6 månader och sen att det kunde försvinna helt…men jag har ju inte riktigt haft det så…

#3 Jo, det var ett elände detdär :/

examynia
0

jag blödde konstant i 7 månader ungefär.. sen tröttnade jag å tog ut den.. fick höra precis som #4 att de var normalt att blöda så länge innan den kommit igång men de tyckte jag var lite väl mycket så jag stod inte ut..

Lynxkissen
0

#5 jag förstår dig, jag skulle med velat ta ut den direkt. Hade jag vetat det från början hade jag aldrig satt in den…

examynia
0

#6 nä jag kommer då iiiiiinte att testa igen som jag ser de.. för nu kostar den ju över 1000:- att sätta in.. ä rjag gjorde så var man ju ung å då kostade de bara 120 så inget jag försöker i första taget nu.. har p-spruta nu å är supernöjd..

Lynxkissen
0

#7 Inte jag heller :) Oj! Jag betalade 300 för min när jag var 15år…

Jag kör på p- piller ;) har sprutfobi ;)

examynia
0

hehe okej.. kontsigt nog känn sinte sprutan trots att den är så lång hehe men de är för att den går in i muskeln å inte i några ådror antar jag.. hehe okej jag testade mini-pille rmen blödde hela tiden så tröttnade på de med..

Faweye
0

Jag hade p-stav i 1 ½ år

3 månader konstanta små blödningar. Sedan 3 månader helt utan, 3 månader blödning, 3 utan osvosv.  Sen tröttnade jag o plockade ut staven

LillaBenice
0

Jag har inte haft mn en vecka ens.. men iaf, jag brukar ha mens i 7 dagar, satte in den i måndags..oh efterdet har ja inte blödigt någonting.. vet inte om de var en ren tillfällig het att jag bara hade mens i två dagar eller om  de va den som stoppa mensen vad tror ni ? tror ni jag får mens nästa månad ?

Mandusius
0

#11 bra fråga:P själv hade jag blödning direkt efter att jag satte i den i någon vecka sedan dröjde det nästan 4 månader innan ajg fick mens igen :P

Mvh Amanda

LillaBenice
0

Jag hoppas innerligt att jag inte får den för jag ska ha den ca den 1 varje månad.. oh den sista maj åker jag t gotland med klassen där vi ska bada ha allmänt skoj oh leva livet

[littleoldme]
0

#11 jag var blödningsfri i två veckor direkt efter jag satte in den, innan jag fick konstanta blödningar. Hoppas du inte råkar ut för samma sak.

LillaBenice
0

#14 ååhhhåå Neej de hoppas ja att ja inte råkar ut för.. ja skaffa de fakiskt inte för sex skull utan för jag är så oändligt trött å mensen! :S

[littleoldme]
1

#15 det är samma för mig. Mensen var det jag var trött på. Är ännu mer trött på den nu :P men nu har jag sluppit blödningar i över en vecka, längsta tiden hittills. Jag håller tummarna :)

LillaBenice
1

#16 jag hller tummarna för dig! :) <3