Hur ber man om nya bindor?
Huff, mensen har kommit och ändå vet min mamma om att jag har mens.. Men som sagt, jag vågar inte fråga om nya. Mamma köpte ett paket för ett tag sedan - innan jul tror jag - och det har jag använt, men tror inte mamma har sett att det snart är slut.
Nu är frågan, hur ber jag om nya bindor? Avskyr att säga ordet 'binda' eller 'tampong' inför min mamma. Vad gör jag? Omodern som hon är har hon inte mobil. Och att skriva lapp tar bara så lång tid att få svar på, för har försökt innan. 
Kan tillägga att varken jag eller mamma har någon så jätte bra relation med varandra när det kommer till sådana här grejer.
Haha, lägg det tomma paketet på bordet! Nä, du kan be om att kanske få extra pengar i månaden och sköta det själv? Annars är det nog bara att ta paketet och gå till mamma och mumla lite "det börjar ta slut" 

Jag tyckte inte heller om att be om bindor, men jag har vant mig. Nu räcker det med att jag säger "Jag skulle behöva det vanliga" till min mamma när hon skas handla, så vet hon exakt vad jag vill ha
Eftersom att du lär få mens varje månad härefter så är det bara att ta tjuren vid hornen och prata med din mamma om att du behöver nya bindor. Alla tjejer får ju mens någongång, och då blir bindor ett måste. Att behöva det är inget att skämmas för!
#2: Problemet är att jag vill inte gå och visa upp hela världen om att jag har mens. ._. För visar jag en (t.ex mamma), så visar jag alla… 
Förstår dig, kände samma när jag fick min i början. Nu 15 år senare pratar man ganska öppet om det. Man vänjer sig och som #3 säger det är bara att ta tjuren vid hornen, du måste ju ha bindor 

#4 Desto äldre du blir, desto mer självklart kommer det vara att du har mens. Om fem år kommer alla förstå att du har mens, hur mycket du än försöker dölja det.
Folk skulle däremot reagera om du inte fått någon mens! Det är ju faktiskt värre att inte få någon alls..
Som jag sa i mitt förra inlägg: mens är inget att skämmas för!
Jag får försöka klura ut något… 
Det fixar du 
Ni har inget "handlarlista" liggande där ni skriver upp det som håller på o ta slut? för då kan du ju bara skriva det..
Köpte egna idag… 
Man gör vad man måste
tjejer borde få mer barnbidrag än killar då vårt ska täcka sånt också, hehe 
Mens är ju en naturlig sak för kvinnor att ha, så bara att gå dit och köpa ;)
Om man tycker det är "pinsamt" kan man ju gå dit när det inte är så mycket folk :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12: Mjo, 'gömmer' dem sen i mitt privata kassaskåp som står på mitt skrivbord :} Ingen som vart på det någon gång, och tycker att jag har de bra där - för ingen annan ska ju egentligen behöva veta om min hemlighet…
Problemet är att mamma kanske blir orolig när hon ser att jag aldrig tar hennes bindor längre, som hon köpt åt mig (har 1 kvar)… 
Tycker fortfarande du bör ta upp det med din mamma när det känns bra för dig. Gör klart för henne att du vill sköta inhandlingen själv och att hon ger ett bidrag eller något varje månad för det är nog det lättaste. Då behöver ni inte prata om det mer än den gången 
Har du haft ett paket sedan innan jul? Herregud, det låter lite väl lite… för mig går det 2 paket i månaden ungefär.
Du kan ju be om en tjuga och gå iväg och köpa själv - absolut ingen kommer bli brydd, alla kvinnor har/får mens och det finns nog inte många i världen som inte vet det.
Annars får du helt enkelt ta mod till dig och säga lite diskret till din mor att "skydden börjar ta slut" eller liknande.
När jag precis fått mensen vid 10 års ålder så avskydde jag också sådant där, dock så använde både hon och min storasyster bindor och tamponger så det var liksom inga problem.
Annars tycker jag att du ska göra som någon redan nämnt tidigare; lägg fram den tomma lådan, kanske sätt en lapp på där det står "fyll mig". 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#15 Tja jag har 1 paket i 2-3 månader så :)
2 i månaden? Då blöder du en del eller köper du små paket?
#16 Jag blöder mycket, men man bör ju byta binda varannan timme så det behövs ju rätt mycket byten ändå.
Jag har aldrig sett paket större än de jag köper, 16 eller 17 bindor i dem tror jag.
#17 Jag byter när jag går på toalätten. Utan första 1-2 dagarna för då blöder jag mycket, så då blir det lite oftare.
#18 Jag byter också varje gång jag går på toaletten, sedan att det råkar bli 1-2 gånger i timmen är en annan sak.
Jag tycker att det luktar så hiskeligt om man inte byter ofta.
#19 Hehe ok ja det beror ju lite på såklart hur ofta man går med:P
Ja det gör det om man väntar för länge, speciellt sommartid. Då byter jag väldigt ofta.
#15: Hahaha, lol! x) Jag glömde tillägga - eller så har du missat att jag har skrivit det - att jag har väldigt oregelbunden mens. Så har inte haft någon mens sedan innan jul.
Låda har vi ingen, mamma har spiral så hon använder inte bindor/tamponger (hon påstår, vad jag har hört när hon pratat med andra, att det är som att ha en gurka i underlivet - obekvämt - och det kan jag hålla med om x'D)… Ställde förut mina bindor i skåpet (mamma har bara köpt 1 paket bindor till mig innan, och de är använda - ligger bara 1 kvar - och hon köper inga om jag inte ber om det själv!)..
Tycker fortfarande det är lite pinsamt att fråga om det. Men jag brukar skämta om det tex. ''Mamma, nu behöver du åka och handla.''
Då fattar hon liksom :P
Men annars har vi dem i en låda som hon använder varje dag, så hon har koll också när det är tomt. Dock glömmer hon det… 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#22: Haha, mamma har sällan mens så jag får ju själv hålla koll på sådant, vilket är lite jobbigt tycker jag…
Mensade ner hela mamma och pappas säng i natt, så var bara att försöka få bort det värsta och sen vända på hela madrassen. Lakanen hade hon inte märkt något på, när hon bäddade. Så blir att bädda om - för det är väl ändå min skyldighet..? :P
Hehe, ja det kan man ju tycka att det är
det är det jobbiga med mens när man blöder igenom
händer mig fortfarande ibland när man är för trött att orka bry sig. Tur att just mensblod försvinner helt i tvätten så det behöver du inte oroa dig om i alla fall 
#24: Nej, och jag får väl skylla mig själv som satt bindan allt för långt fram så det knappast inte var något baktill.
Lite knepigt, men nu syns det i alla fall inte! Och en blodfläck under madrassen lär väl knappast någon se på ett tag i alla fall…
Sånna finns det mer än en på min 

#26: Det är en annan sak på din egen ju ;) Men men.. Kan ju även tolkas som… näsblod?
Ja det är sant, menade mer att det är naturligt och tror inte dina föräldrar kommer bry sig. Hihi, ja näsblod är en bra ursäkt! Ena min "blodpöl" kommer faktiskt (enligt gubben, jag minns inte) från ambulanskillarna som försökte sätta nål i armen på mig
så kan vara mycket, sår på benet du kliat upp? 
#28: Kan ju säga det också, fast försökte flytta lakanet åt min brorsas håll. Då förstår ju ingen om det skulle vara någon som skulle se det innan jag hinner bädda rent ;}
När jag hade mens så hade jag alltid superlånga eller nattbindor på nätterna och lite kortare på dagen.