Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 5473 ggr
[Louisez98]
0

Ont i magen.

Hej! Jag har inte skrivit här förut, men kikat runt en del. Alla här verkar så himla snälla! Iaf, jag är 13-14 år och har inte fått min första mens än. Ett par dagar den här veckan har jag haft rejält ont i magen, inget allvarligt, gått över efter ett par timmar. Idag fick jag superont i magen vid elva-tiden och det har inte gått över än. Det gör ont på ena sidan, en bit över underlivet. vid äggstockarna typ. Tror ni min mens är pågång? Är det normalt att det gör ont så här i puberteten?

JohannaEkroth
0

Du har inte ont nere till höger i magen?

När du har haft ont tidigare i veckan, har det varit i naveltrakten?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Louisez98]
0

Jo, till höger, hur visste du det? Iaf, äggstockarna kanske inte inte är just där, är lite lost när det gäller sånt ;) Jag hade ont i tisdags och i torsdags tror jag, på samma ställe.

pavor-nocturnus
0

Det kan vara mensvärk eller ägglossningsvärk, absolut :) För mig brukar mensvärk vara en molande värk, eller typ som om någon knyter handen runt livmodern. Ägglossningsvärk är lite värre för mig, men ajg är lite annorlunda på den punkten :P

1 ipren och 1 alvedon är ganska bra mot mensvärk, alvedon stänger av smärtsignalerna där det gör ont och ipren stänger av i hjärnan så det blir en dubbelgardering. Det är ingen fara att ta båda två samtidigt. Det hjälper bäst nar man känner att det börjar göra ont.

Om man har värk eller inte beror på personen, men ja, är det mensvärk så är det normalt :)

______

(Är det på höger sida och det inte slutar/du inte får mens så kanske man ska kolla så att det inte är blindtarmen som bråkar, men det är nog mest ett värsta-situations-tänk lol)

[Louisez98]
0

3# okej, tack för hjälpen! En vän åkte in till sjukhuset för dem trodde att det var blindtarmen, nästa dag fick hon sin första mens. ;)

pavor-nocturnus
0

Hehe, ja det är inte helt lätt innan man får mens att veta om det är mensvärk eller inte :P

Om du inte får SUPERDUPERMEGAONT så kan du avvakta lite och se om du får mens eller om du kanske borde prata med en läkare.

Lycka till!

[Louisez98]
0

Ja, åtminstone till imorgon. Gör det fortfarande ont då, utan mens, får vi se vad jag gör.

Wand
0

Låter som att det kan vara mensen som är på gång. För mig kan mensvärken komma 3-4 dagar innan mensen kommer, så det är ju inte omöjligt. 

Mensvärken är en sorts värk som inte alls är snarlik något annat, så det är rätt lätt att känna igen sålänge det är en normal typ av värk.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Louisez98]
0

7# ah, okej. Ska på en 4-timmars grej imorgon, där man bara sitter still, hoppas verkligen inte den kommer då -.-

bea28
0

#8 Gardera dig! Alltså, typ lägg i en binda ifall att. Så slipper du oroa dig Glad