Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 14090 ggr
Anonym
1

Använda olja vid tvätt

Vad kan man använda för olja vid underlivstvätt?

hus-musen
0

Det finns olja som du kan köpa på apoteket, intimolja står det på flaskan. En del större matvarubutiker har det oxå.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Hudohar_Underlivet_Underlivet_Underlivet.aspx

Annars så kan man använda olivolja eller barnolja för rengöring, men oftast räcker det med vatten.

Qui dormit, non peccat

Anonym
1

Vatten torkar ut, så det skulle jag inte använda enligt gynekologen, så jag ska försöka att börja rengöra med olja. Jag ska prova barnolja, det har jag hemma Glad

Agda
0

Jag gillar ACO intim olja, tycker att barnolja är kladdigare. ACOs flaska är också jättebra, det blir inte mycket rinn. Mamma testade Apolivas intim olja, jisses vilket klet det blev och mycket kom det ur flaskanTungan ute

Anonym
0

#3  jag gillar aco:s produkter, så den ska jag testa, ska köpa hem den idag.

tråden är läst 105 gånger, men jag har iaf fått två tips, det tackar jag för! Cool

pyromanen
5

Har läst här o var om att man kan tvätta sig med olja, men jag förstår inte hur det går till!  Dels förstår jag inte hur man rent praktiskt skulle göra.. låta bli duscha då för att undvika vatten? och jag förstår inte hur man ska kunna bli ren utan vatten. och jag förstår inte hur man kan bli uttorkat av enbart vatten.  Nån som vet eller kan förklara?

hus-musen
0

#5 Beror ju helt på hur känsliga slemhinnor och hud du har, du kan bli uttorkad av bara vanligt vatten. Vattnet sköljer bort det naturliga fettlagret du har längst ut på huden oavsett om du använder tvål eller inte.
Använder du olja samtidigt så binder du en del av fukten och du torkar inte ut lika mycket eftersom du även smörjer med oljan.

Qui dormit, non peccat

veran
0

Jag använder då och då kokosfett/olja (ej "silverpaketen" utan fett utan lukt från t.ex. Biofood) som tvål när jag tvättar underlivet. Använder också vatten samtidigt, fettet stannar liksom kvar som en tunn hinna. Kokosfettet är i fast form så länge temp är under 24-25 grader, sen är det flytande. Fast kokosfett smälter fort i handen.

Kokosfett (ej silverpaketet) har väldigt många positiva egenskaper som är bra för vår hälsa. Du får googla för jag kommer inte ihåg alla just nu. Det jag har kommit fram till är i alla fall att för mig funkar kokosfett bäst som olja i underlivet.

Anonym
0

Här hittade jag lite mer info.

http://www.orebroll.se/sv/uso/Patientinformation/Kliniker-och-enheter/Kvinnokliniken/Patientinformation/Underlivsbesvar/

kokos, raps- och olivolja ska jag inte använda i alla fall, testar bebyolja nu och ska testa intimolja från apoteket.

veran
0

Och vad var det som fick dig att så totalt dissa kokosolja?Förvånad

[silkesnosen]
0

Jag tål inte nästan någonting på mina slemhinnor och absolut inte vatten. Jag blir som sårigt sandpapper, så oftast så städar jag utan produkter eller med glidslem som gynekologen använder. Jag har även köpt in en annan salva, men inte vågat prova är, då mina slemhinnor flippar av allt från olja, acos produkter, eller aloevera, hua….

Anonym
0

#9  Allergi. Varför så förvånad?

Anonym
0

Nu har jag testat barnolja (sköljer av lite med vatten efteråt) några gånger, och det fungerar över förväntan! Trodde att jag skulle få klåda av oljan, men icke.