Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5226 ggr
Anonym
0

Mens igen efter 2 veckor, eller?

Väljer att vara anonym.

Jag hade mens för ca 2 veckor sedan. Alltid haft mer eller mindre regelbunden mens. Alltid mensvärk.

Igår hade jag sex (vilket inte brukar bli särskilt ofta då jag är singel).

Idag på eftermiddag får jag kraftiga blödningar, precis som mens. Men jag har ingen värk.

Vad kan det vara?

pavor-nocturnus
0

Hrm, spännande. Har du inte ont så är det nog ingen fara, det mest logiska är nog att du råkat ut för en mellanblödning :) Det är inte farligt alls och kan hända lite då och då för de flesta. Kroppen får typ för sig att ha mens fast inte riktigt. Tokig grej egentligen.

Du kan alltid ringa till sjukvårdsupplysningen och fråga om du ändå är lite osäker, men det är mest troligt bara en mellanblödning som sagt.

Anonym
0

#1 Fast jag har aldrig haft mellanblödning tidigare. Har haft mens i 10år.

Nej nu får jag allt börja med p-piller igen för detta förstör ju allt…

pavor-nocturnus
0

#2 Mig veterligen kan man få det nån gång i livet eller varje månad, så det spelar nog egentligen ingen roll… Jag hade inte det heller under tio år innan jag satte in min hormonspiral, nu händer det kanske var fjärde cykel.

Men som sagt, sjukvårdsupplysningen finns alltid för lite säkrare uppgifter :)

hus-musen
1

Mellanblödning gissar jag oxå på, kan dyka upp när som helst. 

Om du har ätit p-piller tidigare så har du ju inte haft en naturlig menscykel utan en "framtvingad" och då kan det ta ett tag innan menscykeln rättar till sig om du slutat med hormonpreventivmedel.

Qui dormit, non peccat