Otroligt svullen blygdläpp
För ungefär en halvtimme sedan började det klia på blygdläpparna. Och dum som jag var så kliade jag, och kliade och kliade. Och nu är den ena inre blygdläppen otroligt röd och svullen!
Det första jag började tänka på var Bartolinit, men om jag känner efter så kan jag inte känna någon böld. Jag tror jag råkade 'riva upp' lite på blygdläppen med nageln när jag kliade mig. Kanske är det därför det har blivit irriterat och svullet? Det är liksom som ett litet rivsår, knappt 1½ centimeter långt.
Jag hoppade in i duschen direkt när jag märkte att det var svullet och rengjorde noggrant. Så nu är det väl bara och vänta och se om svullnaden ger med sig. Tror inte det är något allvarligt, men självklart blir man ju lite orolig.
Någon som har någon aning om vad det kan vara? Eller har någon varit med om något liknande?

För mig svullnar det alltid upp om jag är där och kliar. Efteråt när den är så där svullen och "härlig" känns det som någon sticker tusen nålar i en. Så det svider! Så man brukar få en massa småsår som man knappt ser. Men för mig brukar det gå över. Jag smörjer in mig med lite aloevera om det finns i närheten.

Du kan ha skadat slemhinnan eller något, underlivet är ju väldigt känsligt. Om du kanske har lite bakterier under naglarna så blir det lätt svullet.
Men tvätta har du ju redan gjort, så det går nog över om en stund.
Qui dormit, non peccat