Fryser hela tiden.
Har alltid vart lättfrusen av mig men nu börjar det bli löjligt, jag har alltid filt om jag sitter i soffan och idag hjälpte inte ens det, jag har på mig jacka och 2 lager stumpor + filt. Sambon tycker aldrig det är kallt, kanske lite om fötterna eftersom våran lägenhet ligger på bottenplan.
Händerna blir jätte lätt kalla, men har väldigt späda händer så det kanske inte är så konstigt.
Jag tränar regelbundet och tycker att det borde väll hjälpa om man har tasskig blodcirkulation???
Har slutat röka sen 4 månader tillbaka så det kan inte vara det eller?? Var inte direkt stor-rökare när jag väl rökte heller.
Min näsa är också kall^^ haha.
För övrigt är jag ganska pigg och klar i huvudet tycker jag. Vad kan detta bero på?
Min blogg: SweGizmo.se
Är du väldigt smal?
Många som har problem med ämnesomsättningen fryser ovanligt mycket. Själv var jag extremt frusen förr, men sen jag fick Levaxin mot min för dåliga ämnesomsättning (hypothyreos) så är det mycket bättre.
Vänliga hälsningar
Cindy
nej, jag är 166 lång och väger 77 kg så jag är överviktig:/
gjorde en koll om jag hade dålig ämnesomsättning för ca 1 år sen och då var den helt normal, men kanske ska kolla igen??
Om jag inte är ute och seglar så kan det bero på att du slutade röka för 4 månader sen. Det tar fruktansvärt lång tid för kroppen att återhämta sig.
Själv har jag alltid iskalla fötter och händer - även om övriga kroppen svettas och är varm! Och jag röker inte :P Har alltid haft det och det räcker med att jag går upp en sväg från soffan där man äe nerbäddad för att hämta lite vatten och så är händer och fötter iskalla.
Tur jag har en varm pojkvän som man ka värma sig på 
Hakuna matata!
Googla på raynods syndrom och se om det stämmer in på dej. Jag har det.
Raynauds syndrom innebär ju att man får t.ex. vita fingrar när man fryser, och att det smärtar. Det har väl inget att göra med att man är lättfrusen eller har jag fattat fel? 
Raynouds Syndrom kan man säga är kärlkramp (angina) i perifiera blodkärl, det vill säga i fingrar/händer och i vissa fall fötter. Det leder till en svår smärta och är som en tre fas process: blå-vit-röd..
Alltså har inte Raynouds med att man fryser lätt att göra, däremot är det lättare att drabbas av Raynouds om man röker (precis som man lättare får andra hjärt- och kärlsjukdomar).
Med vänliga hälsningar
Chess
Men Raynouds syndrom gör att blodkärlen drar ihop sig och då fryser man extra mycket eftersom blodcirkulationen blir sämre
Man kan faktiskt vara frusen utan att det behöver vara något fel
Vi är alla olika. Själv har jag alltid varit den frusna typen och inget hjälper.
/Maria
#9 Jovisst, du kanske fryser mer/intensivare men du blir inte mera lättfrusen i hela kroppen.
Med vänliga hälsningar
Chess
#9 Jag har en mamma med denna sjukdom som inte är sådär överfrusen av sig men har även en kompis (hennes sjukdom är mycket värre än mammas) som jämt vill ha det varmt.. Kanske är hon extra känslig för att hon kopplar ihop kyla med värken i händerna?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Låter som dålig blodcirkulation.. det brukar hjälpa att träna =)
Dra på värmen därhemma, något jag antar att du redan gjort i för sig.
Jag är också frusen, och går inte utan filt här hemma - haha! Ibland önskar man att man hade fingervantar vid tangentbordet.
# 12 Om det är kallt så får hon mer symptom så det är säkert därför hon vill ha det varmt.
Sara

Fryser också jämt, händer framförallt fingrarna, fötter och tår och näsa…allt som "sticker ut"
är superkallt. Jag får vita fingrar och tår och det gör så ont! Kan man få någonting för detta?
När mina fingrar vitnar ner till andra leden på tre finrar så svimmar jag. Hej och i vej med mig en stund då! Haha. Dock händer det inte så ofta utan jag får "liv" i fingrarna igen.
Jag kan mycket väl frysa mitt i sommaren också så det är itne bara nu när höst/vinter gör sig hemmastadd igen! Men det är ju givetvis värre nu!
SweGizmo, hur har det gått? Fryser du fortfarande? Jag känner igen mig på din beskrivning, vore intressant att höra hur det gått för dig.

═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
Hej FrökenFrisk!
Nu var det ju väldigt länge sedan detta inlägget så jag kan inte vara helt säker, men har i omgånger under åren haft problem med lågt blodvärde. Kan vara det. Vet inte om denna perioden var en utav dem.
SweGozmo, jo jag vet att det var läääänge sedan 
Är också inne på blodvärde, började äta järntabletter idag. Om du kommer på något tips som du prövat så skriv gärna!
Tills värmen återvänder fortsätter med mössa på mig inomhus… 
FrökenFrisk
Då är det nog det. Käka multivitamintabletter och extra järntabletter några veckor så ser du om det blir bättre.