Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4374 ggr
noraa
0

mens frågor

1. blir man svullen runt magen innan mensen ska komma?

2. kan det hända att man blir svullen runt armar o sånt oxå?

3. jag är 13 år har oregelbunden mens är 100% normal viktig och haft mens 3 år nu..men den är fortfarande oregelbunden ngn som vet varför?

[silkesnosen]
0

1. blir man svullen runt magen innan mensen ska komma? Ja det brukar man kunna bli.

2. kan det hända att man blir svullen runt armar o sånt oxå? Alltså hela kroppen kan svullna ngt, men borde inte märkas så konkret. Kankse bör fråga en läkare eller barnmorska, så att du är frisk.

3. jag är 13 år har oregelbunden mens är 100% normal viktig och haft mens 3 år nu..men den är fortfarande oregelbunden ngn som vet varför? Jag  vet inte, men en del tar det tid för innan den blir stabil.

0 Bra

hus-musen
0

1. Ja man kan bli svullen runt magen. Många kvinnor upplever att byxorna sitter extra trångt vid ägglossning och mens.

2. Svullen runt armarna låter däremot lite konstigt, visst svullnar kroppen men det brukar snarare vara fötter man reagerar över eller händer.
Kan du prata med din mamma om hon har liknande symtom?

3. Kan ta många år innan man får regelbunden mens, en del får aldrig regelbunden. Andra har regelbunden mer eller mindre på en gång.

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

**1. blir man svullen runt magen innan mensen ska komma?
**Jag blir det, och även under mensen. Går även upp ca 1 kg under mens men går ner det direkt när mensen slutar. Men det är olika från person till person

**2. kan det hända att man blir svullen runt armar o sånt oxå?
**Det är inte normalt tycker jag

**3. jag är 13 år har oregelbunden mens är 100% normal viktig och haft mens 3 år nu..men den är fortfarande oregelbunden ngn som vet varför?
**Alla får inte regelbunden mens. jag har alltid haft det, med eller utan p-piller men som sagt alla får aldrig regelbunden mens ens :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.