Flytta p-plåstret
Jag har nyss börjat med p-plåster, men nu efter några dagar har jag insett att jag har satt det på ett väldigt olämpligt ställe, i midjan. Det blir buckligt och skaver och gör ibland ont. Kan man dra loss det och sätta det på ett lite benigare ställe och samtidigt få det att fästa lika bra? Kommer det ge sämre effekt om det inte sitter på samma ställe under den veckan man har det?
Det är nog bäst att du tar bort det och sätter dit ett nytt. Jag tror inte att det gör något var på kroppen man har det, så länge man håller sig inom rekommendationerna som finns. Det står ju i bruksanvisningen att om plåstret lossnat behöver man bara sätta dit ett nytt.
Nix, du kan inte flytta på det, utan du måste som #1 skriver sätta dit ett nytt på den plats där du vill ha det. Annars fäster det inte som det ska, och kroppen tar upp hormonerna mycket sämre, vilket kan ge dig mensblödning(ar).
Vänliga hälsningar
Cindy
Ah, då sätter jag på ett nytt. Skulderbladet borde funka, det är ju en hel benplatta och inte bara massa mjuk hud. -.-
Om jag nu får komma in i denna diskussionen. Vad tycker ni om p-plåster? Funkar det bra? :}
Jag tycker att det funkar bra, inte haft några biverkningar alls. Lite jobbigt att ha ett plåster någonstans överallt, men det är det värt.
#4 Jag gillade det inte alls eftersom det släppte i kanterna och det kändes inte säkert. Fult var det också då det lätt ser skitigt ut så ludd och sånt fastnar i klistret runt om plåstret.
Tappade det några gånger också.

På sommaren kan man få snygga bleka märken efter plåstren om man solar, vet att en kompis störde sig väldigt mycket på det. Men det är ju en ytlig sak i jämförelse.
Qui dormit, non peccat
#7: Vad jag har läst ska man inte sola tydligt med det.

#8 Jodå man kan sola med det, men inte i solarium. Solar du solarium så måste du täcka över det.
Qui dormit, non peccat
Ska kika på länken, tusen tack :)
6# Jo jag stör mig också på att det blir så fult i kanterna… Men det är det enda preventivmedlet jag inte reagerat negativt på i alla fall. =D