Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 7114 ggr
redness
0

Nytt p-piller på marknaden

Hej!

När jag var hos barnmorskan för att diskutera byte av preventivmedel, så nämnde hon att det nu finns två nya p-pillersorter. Varav den ena endast hade två stycken placebo/sockerpiller, det för att det inte ska bli så stort avbrott från hormonpillerna.

Jag valde dock att först testa p-ring, och även om jag bara haft min första ring inne i 9 dagar så håller jag på att bli galen av den. Så jag funderar i banorna kring den nya sorten som hon pratade om.

Jag har försökt googla vad den heter, men kan bara hitta den andra nya, som heter Zoely eller något liknande, men den har 4 placebotabletter så det är alltså inte dessa jag menar.

Är det någon som vet vad dessa nya som jag menar heter?

LaSadie
0

Det ska vara en fortsättning på Yasmin som min barnmorska förklara det som. Minns inte heller vad den hette…
Jag har själv nyss börjat med Zoely och är än så länge nöjd. Jag har tagit den i tre veckor nu, vilket inte är länge, men då jag var helt utan piller i tre månader ungefär så märker jag ingen skillnad mellan utan piller vs med piller vilket är en del av syftet :)

LaSadie
0

Hittade på familjeliv några som nämde  Qlaira. Kan det vara den? Minns det namnet med från mitt besök.

redness
0

Vad jag kan se så har de funnits ett par år? Verkar som att folk skrev om just Qlaira redan 2010, eller har det kommit ett nytt som heter likadant? Låter inte så troligt dock… Tänkte försöka hitta folks erfarenheter om det nya, därför jag undrade om någon visste om namnet. :) Får nog helt enkelt boka ett nytt besök hos barnmorskan, men känns samtidigt dåligt att jag inte vill ha ring längre efter så kort tid, och då har jag två oanvända och har lagt ut över 300 på dem redan.

Men inte är det meningen att man ska må åt helskotta heller! Jag åt Yasmin innan p-ringen i sex månader, de funkade bra på hur jag mådde och humöret/sexlusten osv, men jag fick mens flera dagar innan hormontabletterna var slut varje månad, vilket något min barnmorska inte kunde förklara. Så jag skulle först testa p-ring, men jag mår som sagt skit! Så det kanske är värt att redan byta till något annat trots alla pengarna…

redness
0

Såg precis en bild på hur Qlaira ser ut, och det var dessa hon visade mig! Tack!

LaSadie
0

Så lite så

CelsiusT
0

Jag skulle byta om jag var du, trots pengarna man lagt. Det är värt att bryta och prova något nytt om man mår dåligt av det gamla. Man ska inte gå runt och må dåligt.

Har provat Zoley och den var inte bra, för mig. Dock har jag ju inte hittat något p-piller som fungerat för mig än så jag är väl sån som har svårt för p-piller helt enkelt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mabrotnosh
0

Testat qlaira i 6 månader och det funkade inte för mig, hår avfall och blödningar hela tiden.

[olivia80]
0

Qlaria svarade jag jättebra på. Har fått jätte depressioner av andra p piller i yngre dagar.