Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 7543 ggr
marnas
1

Håravfall av minipiller

Jag tycker att jag har fått ökat håravfall av minipiller Cerazette.

Kan man äta något tex  B vitamin som motverkar håravfallet eller är jag tvungen att sluta, för jag trivs med cerazette och kan inte äta ngt annat…

Hoppas det finns fler som känner samma sak..

Kramiz och orolig…

[Tassy]
0

Det är väldigt vanligt att tappa hår av gestagenpiller.

Jag har för mig att b-vitamin ska fungera bra, då min mor äter det på grund av cellgifter mot sin reumatism, och hon har sitt hår kvar.

Värt att prova!

marnas
0

Tack snälla Tassy för infon.

Skall genast gå till apoteket och köta b-vitaminer

Kramiz

Tina-A
0

Jag frågade en vän som är frisör som sa att Zink och något mer som jag inte kommer ihåg nu på rak arm nästan är ännu bättre för håret än b-vitamin. Varför vet jag inte. Men köp det också i så fall :)

Jag frågade henne när jag tappade massa hår under tiden jag ammade!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CelsiusT
0

Är inte så haj på detta men har för mig att jag läst nånstans att brist på zink kan ge håravfall och när nya hårstrån ska produceras behövs b-vitamin. Vad jag förstått det som så gör b-vitamin att nya håret kommer lättare, bättre och är friskare (vilket kanske iof kan morverka håravfall i sin tur) medan bristen på zink är det som gör att håret ramlar av. Men soms agt, jag vet inte, har bara något minne av att jag läst detta men vet inte var.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Tina-A
0

#4: Det kan säkert stämma :) Då ska man ju äta Zink för att inte tappa hår från första början, men när "skadan redan är skedd" är det bra med b-vitamin för att hjälpa håret på traven :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]