Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 70474 ggr
Anonym
184

Smärta nere vid vänster sida av magen?

Har nu de senaste två veckorna haft som en molande värk som har kommit och gått nere vid vänster sida av magen. Orsaken till att jag ännu inte har uppsökt läkare är dels för att värken har kommit och gått, säger man det till en läkare så känns det som om man kommer få till svar att alla har lite ont i magen ibland och att det inte är någonting att oroa sig för. En annan orsak är att jag inte alls tycker om sjukhus..

Har dock precis haft en morfar som gick till vårdcentralen p.g.a smärtor i buken, fick fel diagnos och sedan sprack blindtarmen och han var nära att avlida, så skraj blir man ju Gråter Någon som har någon aning om vad det kan vara när man har ont nere vid vänster sida av magen?

(Kanske ska tillägga att jag har testat att trycka hastigt där det gör ont för att se om värken förflyttar sig till den högra sidan, men det gjorde den inte. Om värken förflyttade sig så var det tydligen ett tecken på blindtarmsinflammation. Läste detta på nätet, så vet inte riktigt hur mycket man kan lita på det..)

pyromanen
8

Blindtarmen sitter väl nere i höger sida, det gjorde den i alla fall på min dotter när hon fick blindtarmsinflammation. hon hade rejält ont ner i höger sida och även ärret efter op sitter i hennes högersida.  Men ring sjukvårdsupplysningen tycker jag! dom ska ha lite bättre koll på saker än vi vemsomhelstare på ett forum Glad

Miowi
7

Tycker du borde kolla upp de där, iaf ta blodprov och se om du har infektion som kan tyda på blindtarmsinflammation. Jag hade ont i magen till och från under tre månader, men då var de så ont att kag knappt kunde gå, sista gången kunde jag inte ens ligga stilla pga smärta. Jag hade ont i mitten av magen oc de tog massa blodprover, klämde och kände, var hos gyn, gjorde alla slags röntgen som var möjligt men såg ingenting utan chansade på att jag hade urinvägsinfektion. Det var inte förrän tredje gången då jag hade riktigt högt infektionsvärde som de bestämde sig för att gå i i magen via titthål som de såg blindtarmen. Det är alltså väldigt svårt ibland, en kompis operera bort blindtarmen men hans symtom gjorde att läkarna först trodde han hade TBE.. Så för säkerhetsskull kan det vara värt att kolla upp de för blindtarmsproblem är inte kul och de vill man bli av med så fort som möjligt! Krya på dig!

[Tassy]
1

Jag tror inte det är blindtarmen, men kanske att det är antingen en äggstock eller tarmar som ömmar.

Ladydragon
15

tycker du ska söka läkare…oron är ofta det värsta och när man får klarhet så känns det bättre

jag tror inte heller att det är blindtarmen låter mer som äggstockar och då kanske cystor eller tarmen förstoppad kanske?

Alyosha
6

Känner igen det där. Jag trodde också det var blindtarmen, men det visade sig vara en äggstockscysta. Det är nog bäst att uppsöka läkare så kan de göra ultraljud och kolla om du har en cysta.

Mitralis
15

Jag har ett myom till vänster. Det gjorde ont lite då och då. Nu äter jag provera så nu gör det inte ont.
De hittade ingenting på vårdcentralen så jag grinade till mej en remiss till Kvinnokliniken där det gjorde ett vaginalt ultraljud. Då såg det ett 2,5 cm stort myom. Totalt ofarligt, men det gjorde sjukt ont så tårarna rann.
Kan tillägga att jag var väldigt dålig på att förklara vart det gjorde ont så ingen kunde komma på vart det gjorde ont för där de trodde att jag pekade fanns det ingenting som kunde göra ont. Jag lade vänster hand nere till vänster med fingertopparna där jag tyckte att det gjorde ont. De trodde att jag menade området under handflatan, förstår jag nu.