PMS eller vad?!
Är i dagarna nu precis runt ägglossning och jag börjar känna igen mitt pms-humör sedan innan jag började med p-piller, slutade med p-piller för typ 6 månader seda och först nu tyckerjag att pms-humöret börjar ge sig till känna.
Tex igår målade jag naglarna och när ena tumnageln skulle få sitt andra lager blev det för tjockt och jag skulle försöka jämna till det och det brukar ju oftast inte funka då det tjocknar till rätt snabbt innan det torkar helt, det resulterade i att det blev kladdigt och klumpigt och jag fick spel och målade typ hela tummen…nåväl, lät de andra naflarna torka och gjorde sedan om tummen helt istället..
Jag har otroligt, och då menar jag otroligt kort stubin under ägglossning! Omg, ibland tror jag själv att jag e galen som jag kan flippa ut!
Sedan blir jag väldigt lättstött..som tex för en liten stund sedan: Jag har betydligt större sötsug än min sambo (även när jag inte har PMS) så han brukar ibland retas om att "sockerråttan" kommer på besök när jag säger jag e sugen på ngt så efter middagen idag när vi höll på att plocka undan tyckte jag det skulle smaka gott med ett glas cola efter allt vin till maten och då började han med sockerråttan och jag blev riktigt ledsen, sade att han inte var mkt bättre som har choklad i bilen som han äter när han e hungrig typ..! Tårarna var väldigt nära och annars brukar jag bara skratta med honom och hålla med om att sockerråttan kommer! Håller mig lite på avstånd nu och tänker absolut inte ta ett glas cola! Dumhuve!

Jag har också hemsk "pms" under ägglossning. Ont i magen och ett sjujävla humör. Det varar kanske tre dagar sedan är det lugnt någon vecka så kommer den riktiga pms:en innan mensen, men den är inte lika illa.
Och jag känner igen deyt där med att vara överkänslig. Jag fick en låååång gråtattack för att min sambo intet tillräckliguppmärksammat att jag gjort mig fin:P
#1 men det roliga är ju att man (eller iaf jag) kan skratta åt det när humöret från underjorden lagt sig lite. Jag fortsatte sura hela kvällen och gick ut på en timmes lång promenad istället så jag slapp sitta och låtsasskratta med sambosonen till AFV, det var lite jobbigt för jag var ju inte sur på pojkstackarn utan hans dumma far! 
Morgonen efter var jag som vanligt igen!

Ja man inser ju tom undertiden att man överreagerar men det gör det ju tyvärr inte lättare, haha
Hmm nej verkligen inte! Jag spelade nyss ishockeyspel med bonussonen och han har alltid sina egna regler och fuffens för att han alltid ska vinna och jag blev nästan sur på honom (en 6-åring) för han fifflade och hittade på konstigheter för att få vinna…kände mej nästan dum när jag kände hur irriterad jag blev..! Kände mej som en 6-åring själv haha!
Uh, jag blir som en helt annan människa under PMS-tiden.
Min pojkvän blir lite halvt rädd för mig och håller sig alltid på sin vakt, för rätt som det är så ryter jag till! Hehe.
Börjar gråta varje gång, minsta lilla som upprör mig får mig att börja storlipa och/eller kasta saker runt omkring mig (dock inte så ofta). Försöker oftast hålla mig hemma och försöker sova bort tiden, men blir så otroligt rastlös att jag inte klarar av att sova så jag går runt i hela huset, kollar i skåpen efter godis stup i kvarten osv. :S