Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 5671 ggr
Salish
0

Använda gamla oanvända p-ringar?

Jag har kvar två p-ringar som jag inte har använt, och de har legat i originalförpackningen i tre-fyra månader i rumstemperatur. Kan jag börja använda dessa igen eller skyddar de mycket sämre nu eller inget alls?

Chestnut
0

Har de passerat bäst-före så nej, då skyddar dem inte. Kommer ihåg den korta period jag använde NuvaRing att det var väldigt kinkigt och de bara höll några enstaka veckor i rumstemperatur. Men hör med apoteket, de vet nog!

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
0

Nope, de ska förvaras i kylskåp, kallt och mörkt.  Har du otur skyddar de inte alls, så jag hade inte chansat.

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

Jag skaffade nyss Nuvaring, och apoteket informerade mig om att de höll 3 månader i rumstemperatur. Alltså, jag köpte ett tre-pack och jag hade kunnat ha de liggandes i rumstemperatur tills de var uppanvända ifall jag började använda dem när jag köpte dem. Det var i alla fall vad apoteket sade till mig. Men det är nog bäst att inte chansa..

I kylen höll de längre, sade apoteket också. Hur länge vet jag inte… får jag kapa tråden lite och fråga hur länge Nuvaring håller sig i kylskåp?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

hus-musen
0

Förvarar du dem rätt så håller de till utgå,ngsdatumet,1år är inget problem sa min apotek.

Qui dormit, non peccat

Ruzicka
0

#4 Tack!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.