Använda gamla oanvända p-ringar?
Jag har kvar två p-ringar som jag inte har använt, och de har legat i originalförpackningen i tre-fyra månader i rumstemperatur. Kan jag börja använda dessa igen eller skyddar de mycket sämre nu eller inget alls?
Har de passerat bäst-före så nej, då skyddar dem inte. Kommer ihåg den korta period jag använde NuvaRing att det var väldigt kinkigt och de bara höll några enstaka veckor i rumstemperatur. Men hör med apoteket, de vet nog!
Med vänliga hälsningar
Chess

Nope, de ska förvaras i kylskåp, kallt och mörkt. Har du otur skyddar de inte alls, så jag hade inte chansat.
Qui dormit, non peccat
Jag skaffade nyss Nuvaring, och apoteket informerade mig om att de höll 3 månader i rumstemperatur. Alltså, jag köpte ett tre-pack och jag hade kunnat ha de liggandes i rumstemperatur tills de var uppanvända ifall jag började använda dem när jag köpte dem. Det var i alla fall vad apoteket sade till mig. Men det är nog bäst att inte chansa..
I kylen höll de längre, sade apoteket också. Hur länge vet jag inte… får jag kapa tråden lite och fråga hur länge Nuvaring håller sig i kylskåp?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Förvarar du dem rätt så håller de till utgå,ngsdatumet,1år är inget problem sa min apotek.
Qui dormit, non peccat
#4 Tack!
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.