Hugger till i underlivet!
Ibland kan jag känna att det hugger till i underlivet eller en strålande smärta..
Vad tror ni det kan vara??
Tacksam för svar.
Kan du se något samband med var i menscykeln du är?
Kommer smärtan från slidan eller inifrån magen?
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag äter p-piller och är inne på karta 1… Detta här hänt förrut, även om jag är i mitten eller i början av kartan..
Det är som från livmodern ibland och slidan!
Det kan vara något så enkelt som magnesiumbrist, eller fel balans mellan intag av kalcium och magnesium. Kalcium gör att kroppen kan spänna musklerna, och magnesium gör att musklerna kan slappna av igen. Så en brist kan leda till att man får kramper och/eller huggsmärtor.
En del får ont av vaginala samlag och kan känna smärta i många timmar efteråt.
Det är inte ovanligt att man får ont vid ägglossning, men eftersom du äter p-piller så har du ju inte det, och då kan det uteslutas som orsak.
Och sen finns det väldigt många (beräknat 10% av alla fertila kvinnor) som har en sjukdom som heter endometrios. Den kan ge underlivssmärtor i olika variation och styrka, såväl vid mens som ägglossning och tiderna mellan. Men vanligast är att man också har problem med mensen. Läs mer i denna artikel för att se om du känner igen dig i symtomen.
Hur gammal är du förresten?
Vänliga hälsningar
Cindy
Tack för ditt svar, är snart 20 år. Ska genast kolla upp länken, tack!
Såg artikeln, är inget direkt symtom!!
Smärtan du beskriver kan vara ett symtom, men om du inte har några fler symtom så är det troligen inte endometrios.
Vänliga hälsningar
Cindy
detta är vanligt och beror hos p-piller ätare väldigt ofta på att en liten nerv i bukväggen kommer ikläm när bukmusklerna rör sej Det innebär att huggen aldrig kommer nattetid utan bara på dagen Det är något vanligare på hö än vä sida och vanligare om man genomgått ngt kirurgidkt ingrepp blindtarms op,kejsarsnitt osv
Så det är helt normalt??!
Det stack som nyss till igen… usch
Dock bara 3 stickningar
nja normalt vet jag inte men helt ofarligt men förstås obehagligt