Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 15272 ggr
LinaK
0

Vilka hårprodukter?

Vilka olika hårprodukter använder ni till erat hår?

Har ni några tips på några bra produkter? Alltid kul att höra vad andra använder Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cindy
0

L´Oreal Elvitals schampo, balsam & inpackning för färgat hår. Provade frisörserien, men gillar faktiskt dagligvaruhandel-serien bättre.

Schwarzkopf Brilliance hårfärg (kashmirröd), efter många års testande av olika färger. Den sitter bäst i mitt hår helt enkelt.

I övrigt nada, om man inte räknar min svinhårsborste från Mason Pearson, en riktigt bra investering. Kostade mkt mindre på jobbet (zooaffär) än vad jag sett hos frisörer… :)

Är riktigt petig med håret (långt och "fint", dvs tunna hårstrån som sitter tätt) - flätar det när jag ska sova för att slippa tovor under natten, borstar bara med svinborst, packar in det ofta, fönar sällan, har badmössa på när jag simmar i klorvatten osv…

Vänliga hälsningar
Cindy

ChristineL
0

Oftast använder jag Wella Care & Nourish schampo och balsam, ibland blir det nånting annat, gillar även Sunsilk.

Osis Dust-it använder jag för att få till frisyren och sen Wellaflex extra strong hold hårspray.

Då och då blir det nån inpackning…

AnneN
0

Head & shoulders schampo
Fructis balsam
En vanlig borste
1 hårsnodd

Ser ingen anledning till att styla mitt hår för det är fint som det är, men skulle jag styla det så blir det oftast bara lite skum (minns ej märke) för att få det lite lockigare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
0

Helst av allt använder jag Grazettes produkter. XL och Crush är väl de vanliga. Blir väl en del av annat märke då och då dock, speciellt när pengarna tycker att de bör användas till annat… Flört

Just nu har jag en del från TRESemmé, ett märke som nyligen lanserats i Sverige som jag ska testa och se vad jag tycker om det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

annemaria1962
0

Schwarzkopf Brillianc den gillar jag oxå!

swartskopf är de märke jag gillar mest av produkterna oxå

Rubiinen
0

Schwarzkopf Gliss total repair Schampoo och balsam, även deras hårinpackning. Tycker det är super!

Alex
0

#6 Så du blev fast? Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rubiinen
0

#7 Haha japp Tungan ute

RuiXue
0

Elvital schampoo anti breakage eller den rosa flaskan är det som funkar bäst för mitt hår. Gliss gör mitt hår hur konstigt som helst, med undantag för den nya Asian straight (jag måste vara kines i ett tidigare liv eller nåt!), sen funkar även nåt mjällschampo från Palmolive bra för mig. Head and Shoulders använder jag ytterst sällan, men det funkar.

Balsam är ytterst sällan jag använder, och likaså hårinpackningFlört Ändå skulle jag lätt kunna reda ut mitt långa hår (är halvvägs mellan axlar och armbågar nu) med kam! Och jag klipper mig bara ca. 2ggr per årFörvånad

Stylingprodukter använder jag mindre än 10ggr per årTungan ute

Borste är en stor trä "paddel borste" från Kicks.

Har ofta håret uppsatt i hästsvans då det är det mest praktiska på jobbet.

Jennie

Hausswolff
0

Schampo och balsam från Wella eller L'Oreal, inpackning likaså. De bättre sorterna, inte de billiga på ICA.

Dust It från Osis (Schwarzkopf) - finns inget som skapar mer volym!

Osis Anti-frizz serum.

Hårfärg från Cameleo (Willys) faktiskt. Underbar färg!

[Tassy]
0

Schampoo brukar bli apoliva (apotekets) eller gliss med olja vaddennuheter… balsam kör jag gliss total repair eller barnängens aloevera yoghurt.

Övriga produkter är nån värmeskyddande spray, tror det är wellas, en rosa flaska som finns på ica för runt 50kr iaf… Tungan ute

Sen använder jag olika produkter från bed head/ tigi. Allt ifrån schampoo/balsam till sprayer och allt vad det nu är, beror på fresyr och humör Skrattande

hus-musen
0

Det enda schampoot vi har är head´n shoulders för de vill min sambo ha. balsam brukar vara naturelle eller den där rosa flaskan med körsbärsblommor på.. minns inte vad den heter.

Qui dormit, non peccat

Link-
0

Jag har tunna, raka, glansiga hårstrån. Sånt där tråkigt skandinaviskt hår Skrattande.

Hårfärger som jag gillar är Schwarzkopf Brilliance & Natural end easy.

Schwarzkopf Taft Volume Power mousse och spray (den gröna serien) ger ok volym och är inte så dyra.

Just nu använder jag upp Gliss Total Repair Weightless schampo & balsamkur. De är bra men kommer nog inte köpa igen. Nya favoriterna kommer faktiskt från Yves Rocher - trodde aldrig att de skulle ha bra hårgrejer! Phytum Active energigivande luktar supergott och håret blir glansigt och luftigt. Phytum Active vårdande gör håret mjukt utan att det blir fett och tyngs ner.

Bergspuman
0

L'Oreal shampo o inpackning för slitet/torrt hår, har visserligen inte slitet hår men drar åt torrt, iaf vintertid. Alltid inpackning efter hårtvätt. Reder ut det med en glestandad kam. I med silikondroppar från Kerastase. Får självtorka. Hårtork ytterst sällan. Fön o locktång aldrig.

Toning blir kanske lite oftare framöver, i o med att de grå börjar synas… *L*

bluemary
0

Jag har alltid köpt bra (och dyra) hårvårdsprodukter när jag
har varit hos "frissan".
Men så läste jag att det är helt bortkastade pengar, är produkten
bara menad som schampo,balsam och inte innehåller något
som är utöver det vanliga, så går det lika bra med de billiga.

Men vad jag reagerar är när det ska innehålla något som ska
vara bra för håret. Men tittar man på innehållsförteckningen så
finns just detta till ynka 3%.
Undrar då om det egentligen är o.k. att det ska ha namn efter
någonting som innehåller så lite ?

Jag köper inte produkter där man får 1 liter för 19.50:- och så
är det någon neongrön färg i. De hoppar jag över.
Men de här vanliga som finns i affärerna till vettiga priser, de
får duga nu för tiden.

Men man kan ju fråga sig vad en flaska hårschampo egentligen
är värd ? Visst är det många mellanhänder och affären som behöver
pengar till personal, hyra o s v. Men jag kan inte låta bli att undra
ändå…..Om man betalar en hundralapp för "fina" produkter,
hur mycket är flaskan då egentligen värd ?

Och mina frågor är skrivna i all vänlighet så jag slänger väl
in en smileyGlad

Link-
0

Jag har också läst att det är i stort sett lika schampo från Coop & från frisören. Det man betalar för är märket. Eftersom håret är "dött" kan det ändå inte ta upp några häftiga ingredienser.

Dock måste jag säga att John Frieda som väl ligger i mellanprisklassen är betydligt bättre än  billiga Fructis…. (Fructis är förövrigt det sämsta jag testat).

RuiXue
0

#16 Ja Fructis är nog den sämsta skit som säljs i affärenFörvånad

Jennie

Bergspuman
0

Ha ha, jag körde Fructis fruktinpackning i somras, tyckte den var KANON mot mitt hår!

Så olika det är!

Alex
0

Nej, det finns en anledning till att frisörprodukter är dyrare, och ja, de är bättre.

Innehållet kan vara i stort sett samma saker, den stora skillnaden är mängden vatten. De billigare produkterna innehåller betydligt större mängd vatten, och mindre del verkande ämnen. I de dyrare, från frisör är större delen verkande ämnen.

Alltså krävs det betydligt större mängd billigt schampo per tvätt för att få håret rent, än vad det krävs frisörschampo. Så visst, i inköp är det billigare med schampo från affär, men i längden går det i stort sett jämnt ut eftersom du får köpa sånt mycket oftare.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bergspuman
0

Jag tycker INTE frisörprodukter är bättre.

De gånger jag kört med sådana, har mitt hår blivit torrt, sprött, eller fullt med elektrostaticitet. Balsamen har varit för "klena" och inte återfuktat mitt hår tillräckligt. Det enda jag köper från frisör, är silikondroppar.

Jag gjorde några försök med schampo o balsam från frisör, sedan tröttnade jag och hittade rätt snart L'Oreal som jag kört med i många år nu.

Frisörprodukter må vara drygare, men kvalitetsmässigt skulle jag säga att de t o m är sämre. I vart fall passar de inte mitt hår.

Alex
0

#20 Eller så är det helt enkelt så att ditt hår har fått en massa silikoner i sig innan, vilket hindrar håret från att ta upp oljor och näring naturligt. I längden gör det håret sämre även om det tillfälligt känns bra. När man då först byter till ett silikonfritt schampo så känns håret ännu sämre till en början, men blir sen bättre när det får i sig näringen det behöver.

Silikon ska man passa sig för i håret! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bergspuman
0

#21 Nix det köper jag inte!

Har kört med silikondroppar i ca 20 år. Om din tes att silikonet gör håret sämre i längden stämmer, så borde jag ha uselt hår. Det har jag inte. Det är mycket glänsande och i prima kondition, även i de partier jag INTE använder droppar. Fick komplimang för det nyligen. Men det är känsligt för värme och uttorkning, och blir lätt eletrostatiskt. Och så det har det alltid varit, även som barn.

Nej, jag är väldigt glad för att jag numera har den perfekta mixen av hårvårdsprodukter för mitt hår.

Alex
0

#22 Silikon lägger sig som en hinna på håret och hindrar det att ta upp näring och fett det behöver naturligt. Sen om du har bra hårkvalitet ändå, så ska du vara glad för det, för det är det inte många som har. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bergspuman
0

#23 Silikonet fyller en viktig funktion för mig, nämligen att hålla ihop hårtopparna. Tyvärr har jag även känslig hud, och jag har märkt att om hårtopparna spretar, dvs. om jag INTE har silikon i, så tenderar de att skava mot kinderna och ge mig dålig hy!

Varför då? Jo, för att spretiga hårtoppar suger åt sig mkt mer smuts än vad hårtoppar, som hålls ihop, gör. Smutsen retar porerna som reagerar med att täppa till sig och bilda utslag. Iaf på mig, får t ex lätt utslag om jag utsätts för mkt luftföroreningar. Och jag märker direkt när det är dags för klippning, det bildas mer utslag i ansiktet då!

Förstår du nu?

Dessutom håller jag ändå inte med dig, och tror inte på det du säger. Sorry men det gör jag inte!

Glad

Alex
0

#24 Det är fakta, du kan fråga vilken frisör som helst. Flört Men du behöver självklart inte tro på det. Dock kan det vara så att dina hårtoppar håller bättre utan silikon…

Jag tänker självklart inte tvinga dig till nåt, bara säger mina åsikter oh erfarenheter. Men är du intresserad så finns det en artikel på Hår iFokus som förklarar det hela med silikon väldigt bra. Du hittar den här.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bergspuman
0

#25 Ja, men nu är det så här att jag går efter mina egna erfarenheter. Och de säger mig att silikon är bra för mig.

Hade det haft en negativ effekt hade jag självklart märkt det och förmodligen slutat. Men nej, det har det inte haft.

Och nej igen, mina hårtoppar blir i betydligt värre skick utan silikon.

Mitt eget hår förstår jag mig på, har ju haft det ett antal år. Så bra som det är nu har det nog aldrig varit.

pyromanen
0

Tror på att det allra viktigaste för snyggt hår är bra kost/hälsosam livsstil (och vilka gener man råker ha).  Och jag är övertygad om att det mesta när det gäller hårprodukter är bluff o fina förpackningar.

SaraC
0

Just nu delar jag shampo med min hund Oskyldig Har problem med torr hårbotten över den kallare delen av året och har provat massor av olika produkter och tillvägagångssätt. Nu rekommenderade en kompis att jag skulle prova Espree eftersom det ska vara gjort på enbart naturliga råvaror. Det har faktiskt blivit bättre efter några tvättar!

I övrigt använder jag inte så mycket produkter till vardags, gillar L'anza och Kerastase.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

bluemary
0

Jag kanske tjatar om sådant som redan är färdigdiskuterat

men hårstråna är ju döda, det är ju bara rötterna som
"lever". Så varför då lägga pengar på jättedyra produkter ?

Samma sak gäller ju när det står att schampot tillför vitaminer,
det är ju helt omöjligt, det går ju inte.

Och samma sak med hårschampon som ska kunna få ihop kluvna
toppar, det går ju inte heller. Klippning är ju det enda som är till
någon hjälp.

Hoppas att ni får en fin och bra dag !GladGlad

Alex
0

#29 Även om det är döda celler behöver det vitaminer och näring för att hålla sig fint. Så nej, det är inte bull shit. Vad som dock är det är precis som du säger, schampon som "lagar" kluvna toppar. De kan tillfälligt klistra ihop dem, men de lagar dem inte, och därmed kan de fortsätta klyvas längre. Så det enda som hjälper där är att klippa.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fotokrafs
0

Varför är det just näring och vitaminer som behövs? Jag menar håret drar ju inte till sig näring.. däremot kan jag ju förstå att det finns schampon som funkar bättre och mindre bra på att ta bort smutsen och sen balsam som är mer eller mindre bra på att ge håret glans och skydd.

Alex
0

#31 För att håret ska se friskt ut och inte bli torrt och livlöst.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

pyromanen
0

Döda celler kan självklart inte ta till sig näring eller vitaminer.  Men kanske finns det vitaminer som samtidigt kan ha nån sorts fysikalisk effekt?

fotokrafs
0

#32 Hmm… hade hoppats på utförligare svar om varför håret ser friskare ut..
typ bildar en hinna på håret som skyddar och gör det finare.

[Tassy]
0

Jag måste bara inflika lite här.

Jag har under många år (läs jämt) använt schampoo/balsam med silicon i, och visst har det fungerat bra till mitt hår. Nästan för bra. Jag har färgat/blekt håret kollosalt mycket, jag har till och med haft äkta dreads i något år och sedan kammat ut dem, och blekt/färgat håret efteråt. Plattat håret dagligen utan värmeskydd och liknande. Där någonstans började siliconet att krokna, det räckte inte längre helt enkelt. Så jag bytte till ett dyrt frisörschampoo, och vad hände? Jo håret blev totalförstört! Varför? det fanns inget silicon kvar i håret och hårets egentliga kondition kom fram. Det sitter knappt kvar på skallen, går inte att kamma, går knappt att tvätta. Med frisörschampoo/balsam kan jag inte tvätta håret längre, det blir som en stålullsboll. Det som återstår är att klippa av mig hela håret.

Siliconet döljer bra ganska länge hur håret egentligen mår, men i grund och botten kanske man själv rår för det frisörschampoon och liknande sedan visar, och schampoot för skulden? Jag vet inte..

Jag kommer att prova siliconfritt schampoo från grunden nästa gång mitt hår mår okej, dvs när jag klippt bort allt slitet. Sen vet jag bättre vad jag ska tro.

Alex
0

#34 Nej, det är silikonet som bildar en hinna över hårstrået, som gör att det kan kännas och verka friskare, som Tassy beskrev i inlägg #35. Exakt hur det verkar vet jag inte exakt men jag antar att det går ner i roten och ger mer styrka och liv åt det nya håret som kommer.

Redan skadat hår går ju inte att reparera, som jag nämnt tidigare. Men det finns produkter som kan hjälpa till att skydda och stärka det skadade håret, för att minimera ytterligare skador. Precis som det finns produkter som verkar göra det bättre, men i själva verket gör det motsatta.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fotokrafs
0

#36 Jag menade inte att det var så.. jag menade bara som ett exempel på hur man kunde beskriva varför något blir bättre.. Glad

Jag ser inte heller att näring skulle kunna gå ner till roten genom schamponering och balsam eftersom hårroten tar sin näring från blodkärl och inte från huden. Hårroten ligger ändå en bit ner i huden (dermis). Fast som sagt det är ju bara vad jag tror/trott… mycket möjligt jag har fel.

Hår och naglar och kropp i övrigt påverkas ju av hur vi mår och äter.

Alex
0

#37 Nej, den huvudsakliga näringskällan är solen faktiskt. Glad Utifrån sett då. Det vi äter är ju självklart bland det viktigaste, sen kan schampo och balsam fungera som komplement, en liten extrakälla. Men det kan aldrig ersätta den näring man får från mat osv. Men en silikonhinna hindrar alltså håret från att ta upp näring naturligt, från solen t.ex.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

pyromanen
0

öhh #38 Nu blandar du visst ihop håret med en grön växt!!!  Inga celler hos människor (eller andra däggdjur) kan ta upp näring från solen! För det krävs klorofyll! (det som gör växter gröna).  All näring till alla kroppens celler (även hårrötterna) kommer via blodet och till blodet kommer det antingen från det vi ätit eller det vi andats in i lungorna (syre i första hand), men transporten till cellerna sker via blodet oavsett om det är från magen eller från lungorna.

fotokrafs
0

Vad menar du? Har jag skrivit något konstigt? 
Menar du att solen ger mest näring för håret? Hur då? Kanske du menar indirekt?

Jag vet att d-vitamin kan bildas i huden tack vare solen men att det kan bildas i hår har jag inte hört. Däremot att hår växer mer på sommaren än på vintern men det är väl inte just för att håret solas som det blir längre utan snarare för att huden solas och att vi äter nyttigare..  ? 

Förresten funderar på att tona håret. Bra eller dåligt för håret? Glad

Alex
0

#39 Ursäkta mig, var lite snabb där. Men någon slags näring/energi eller vad tusan det är får vi väl i alla fall från solen, och det tar sig i alla fall till håret och påverkar det positivt. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

#40 Bra för håret är det ju inte, det är ju sånt som sliter på det precis som allt annat vi gör med det (även att tvätta och borsta det sliter, fast i små mängder då), men tona är ju betydligt skonsammare än att färga.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fotokrafs
0

#40 Har hört frisörer som sagt att toning (6-8 tvättar) skyddar, men nu var det ett väldigt bra tag sedan jag gick till frisör.. litar mer på dig och skippar toningen Glad

[Tassy]
0

vi tar upp d-vitaminer i huden (d vitamin fås via solljus), som håret med all säkerhet tillgodogör sig ;)

[Tassy]
0

#40 det finns färgpigmenteringsinpackningar som populärt kallas toning ibland. Det är egentligen inte en riktig toning utan mättar håret på färgpigment via en inpackning. Fråga din frisör efter "färgbomben" eller nutri color nånting vad de nu heter…. vit runt liten pumpflaska med pigment.

juliapettersson
0

Använder schampo från Joico, inpackning och värmeskydd från L'Oreal och glansspray från REF.

Som någon ovan skrev, det är mycket mer vatten i billiga schampon. Mitt slitna platinahår blir strävt och torrt om jag använder dem. Med Joicos schampo behöver jag inte ens ha balsam, för det blir så blankt och mjukt ändå.

fotokrafs
0

#45 Som grekiskan för mig…

blir lite orolig att den där nutri color (som egentligen bara är för färgat/tonat hår??) skall knasa till det i mitt hår iom att jag har kvar lite från gammal toning i hårtopparna. Men iofs så tvättas nutri color snabbt ur?

Alex
0

#43 Det finns ju säkert toningar som är snällare mot håret och till och med innehåller bra och nyttiga ämnen, men det är ju bättre att låta håret vara än att tona det, om man gör den jämförelsen. Flört Sen sliter det väldigt minimalt på håret att tona skulle jag vilja säga, om man inte har kass hårkvalitet, så det är ju inget man behöver vara rädd för att göra.

#44 Då är det så det är då, tack! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

fotokrafs
0

Jag var förvånad att hon sa så, men sen tänkte jag att om toningen nu är så mild och inte sliter nämnvärt så kanske hon ändå hade rätt att det gav extra skydd mot slitage. Har tonat håret förr men nu slutat mest ur miljösynpunkt.

#44 Kan förtydliga att solljus inte innehåller d-vitamin. D-vitamin är inget som tas upp av huden, huden gör själv D-vitaminet med solljusets hjälp (kolesterol ? D-vitamin). Men absolut, jag tror d-vitamin är bra för håret också :)

[Tassy]
0

#49 Det har du rätt i.

Alex
0

Men nånting ska det vara… Får nog gå på jakt efter det korrekta svaret här tror jag! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sovgott
0

Jag använder bara Urtekrams schampo och balsam. I övrigt nyttjar jag inga hårprodukter alls.

paronskrutten
0

Björn Axen's färgbevarande schampo använder jag just nu, tycker det är drygt och bra. När jag inte är rädd om färgen använder jag Lush's schampokakor. Balsam från TREsemmé och syoss, inpackning Revlon Nutri Color Creame 600 Fire Red. Got2b glued hårspray. Hårfärg från schwarzkopf

Helena

[Tassy]
0

#53 Där har vi ju färgbomben jag pratade på i #45 Skrattande

"Revlon Nutri Color Creame"

paronskrutten
0

#54 Den äger :)

Helena

Alex
0

#53 TREsemmé's balsam innehåller silikon, tyvärr.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Birke
0

Finns det några bra "mataffärsschampon" utan silikon då? :P

paronskrutten
0

#56 Antog det, känns så i konsistensen, men jag bryr mig inte så mkt..orkar inte :P Vet du om syoss gör det? Jag kan kolla men om du vet vore det ju dumt ^^

Helena

Alex
0

#57 Ja, det finns flera utan silikon. Det säkraste är att använda de märken som även säljs hos frisör, t.ex Schwarzkopf eller Wella. Finns ju även andra utan, men jag har inte koll på alla, och dessa är "säkra kort".

Vo5 och Sunsilk innehåller silikon i alla fall vet jag, Fructis har väl lanserat nåt utan nu, men tror inte alla deras är silikonfria så där bör man vara uppmärksam.

#58 Syoss är från samma utvecklare som Schwarzkopf, så den borde vara okej. Har dock inte kollat innehållsförteckningen, så kan inte garantera nåt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

paronskrutten
0

#59 tack för svar..ska kika då, av ren nyfikenhets skull :P Tror dock att  nutri color creame innehåller silikon, hittade ingen innehållsförteckning på flaskan, men ska googla lite nu, kräver inte svar av dig :P har för mig det, men vet inte säkert..men den slutar jag inte med, har sparat massa pengar när jag slipper färga håret två gånger i månaden :P

Helena

Alex
0

#60 Nutri Colour Creme, vilket märke är det schampot från?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Tassy]
0

#61 Det är ifrån Revlon

[Tassy]
0

Nutri color creme innehåller:

water, propylene glycol, cetyl alcohol, dicetyldimonium chloride, dimethicone, stearamidopropyl dimethylamine, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, cetrimonium chloride, hydroxyethylcellulose, polyquaternium-10, dimethiconol, parfum, linalool, hexyl cinnamal, citric acid, lactic acid, methylparaben, propylparaben, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone. *skrivkramp*

Alex
0

#63 Okej, då är det silikon i det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Tassy]
0

Vilket "grekiskt" ord är det som betyder silicon? :P

Alex
0

De som slutar på -cone, -conol eller -xane. Och ordet Silicate. Flört

Så i det fallet är det dimethicone och dimethiconole.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Tassy]
0

#66 Aha, tack! Dom ser man ju väldigt ofta desvärre :P

Alex
0

#67 Jo, man gör ju det tyvärr.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hausswolff
0

Nu har jag beställt en Volumaster från Björn Axén, jag hoppas den är bra…

Salladshataren
0

#59 Mitt hår hatar Vo5 Oskyldig För håret blir bara så trassligt av det scahmpoot!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

elkatto
0

jag har balsam och scampoo från yvves rocher väldigt bra

men jag tror mitt hår är inne i något hormonellt grejs just nu(ska ha mens snart ) för det blir  jättefettigt eller ser jätterisigt ut även efter att jag tvättat det tur det finns hårsnoddar  dock så boratar jag sällan mitt hår max en gång i veckan och då med en bredtandad  plastkam försökerl åta lbi att tvätta det varje dag så runt varann var tredje brukar vara bra

Maja
0

Matrix amplify - schampoo och blasam :) Fungerar toppen!

regskylt
0

jag använder lite olika beroende på vad min frisörkompis lyckas få över till mig. men den senaste tiden har det varit Disp. det här mer exakt, men inte inpackningen.

Luktar päron.

http://www.eleven.se/disp-deep-repair-kit-6386.html

Bunn
0

Själv köper jag bara produkter från Oriflame, naturliga produkter till mycket bra priser och som ej testats på djur.
(Oriflame finns med på vita listan)

Juvela
0

#74 Det är bara slutprodukten hos Oriflame som garanterat inte ska vara testad på djur. Med andra ord kan "ingredienserna" i de olika produkterna vara djurtestade.

Vill man ha otestade och naturliga produkter är det bättre med Lush eller the body shop(tror the body shops grejor också var naturliga).

Mitt hår skiftar så mycket i kvalitet beroende på hur jag mår och hur pass hälsosam jag är, så jag har inget fast schampoo eller balsam som jag kör med utan det blir olika. Det som funkar ena veckan är skit tre veckor senare.

Just nu har jag kort o ganska rakt hår, men när det är längre så blir det lockigt, har tänkt spara ut det och då köra med enbart-bra-schampoo-grejen som man har läst lite om här och var då lockarna ska bli sådär ängla-vackra.

Är det någon här inne som har gjort de och har något bra schampoo att rekommendera till de?

Bunn
0

#75 Många tror att det bara är slutprodukten hos Oriflame som inte är testad på djur, men eftersom de finns med på vita listan så stämmer det inte.

[josefineomar]
0

jag vet att det var länge sedan denna tråd hölls igång, men jag läste precis att The body shop som #75 rekommenderade som icke djurtestade produkter ägs av Loreal som testar på djur, så genom att köpa därifrån så stödjer man ett djurtestande företag…

(http://www.vackerunderbar.se/?p=5440)