Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 13206 ggr
restal
0

Inga bröst... hjälp

Jag lider av detta varje dag… Jag är 15 år och Jag har liksom 70A.. = inga bröst.. Jag skäms, jag vill ha större. verkligen ! Snälla, finns det inte något som gör så att dem kan växa lite iaf ?

Hjälp! Gråter

MissInAction
2

Nu tänker jag komma med en klyscha här: alla bröst är fina! Det är inte något jag bara säger utan jag tycker det, och många håller med mig.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har hört män säga att "mer än vad som ryms i en hand är onödigt". Visst är det individuellt vad man gillar, men jag är rätt säker på att om man gillar bröst så tycker man att de är fina oavsett hur de ser ut. 

När jag var normalviktig så hade jag också A-kupa, jag brukade oftast köpa 75A och när jag började gå upp så kunde jag ha B.. men då blev ju hela kroppen större. Nu har jag 85C… men jag kan inte påstå att jag är mer nöjd med brösten nu. Det har nog mer med självkänslan att göra.. hur trygg man är med sin kropp. Det ska inte behöva göra någon skillnad om man har A-kupa eller D eller större. 

Om du tänker på de människor som du beundrar mest i världen, vilka egenskaper skulle du säga att de har? Kommer bröststorlek någonstans på listan? 

Du är 15 år och din kropp kommer att utvecklas under några år till, så även brösten. Det är en ganska omtumlande och spännande tid, vill jag minnas. Jag är ju inte så gammal, bara 31, men ändå Glad

Har du testat BH:ar med gel i? Det finns olika typer av stoppning, gel är väl populärt har jag för mig. Push up-BH kan ju göra att brösten upplevs som större, balchonette var min favorit när jag hade lite mindre bröst, jag tyckte att de lyfte upp dem så fint. Gå till en "riktig" underklädesbutik och få hjälp med att prova ut någon som du känner dig bekväm i och som sitter snyggt, de är jätteduktiga på det Glad

Om du verkligen, verkligen vill göra brösten större så finns ju operation, men då måste du vara myndig och gärna 20 år så att brösten har utvecklats färdigt. Det hinner ju hända en del än, och alla är olika. Det finns risker med operation också men du har ju några år på dig att läsa på om detta. Finns mycket information på nätet. Personligen så hoppas jag dock att du väljer att inte operera. Du är bra som du är! 

Kram på dig!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

restal
0

tack för ditt svar.. Skrattande¨

Jag har varit underviktig ett långt tag innan, men jag har kämpat mig igenom allt detta och jaa, jag har lidit av en skvätt anorexia om man kan säga så.. och ätstörningar.. men jag kämpade mig som sagt igenom detta och idag mår jag bra .. Så jag tror det kan ha med min utveckling att göra!

MissInAction
0

Ja efter vad jag har hört och läst mig till så är det en svår påfrestning för kroppen att gå igenom, så det är klart att det sätter spår. Men om du tagit dig igenom det och det inte gick alltför långt så finns det nog gott hopp ändå om att du fysiskt kommer att fungera bra, eller? Det är det emotionella och psykiska som du måste ta itu med så att du inte hamnar där igen. 

Men som sagt, du är ung än och kommer att utvecklas mer. Prova lite olika typer av BH och kläder. Och fundera på det där jag sa om egenskaper hos de som du beundrar, eller värderar högt. Det är mycket tänkvärt Glad

Kluring om Ryssland

Frida
0

Jag är tio år äldre än dig och har "fortfarande" bara A-kupa men är väldigt nöjd med de. Tycker att formen är mer avgörande än storleken och nästan alltid är lite mindre men välformade bröst mycket finare än stora bröst!

Tycker att MissInActions råd att hitta bra BH är utmärkt för med lite olika fina BH som passar dig kan du forma brösten för olika typer av kläder. Kan verkligen rekommendera en BH med gel i, det ger en fin form som ser naturlig ut (i alla fall för mig). Hoppas att du hittar något som du trivs i.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Saga85
0

Ätstörningar när man är såpass ung kan definitivt påverka utvecklingen, men se till att gå upp i vikt så kommer även dina bröst växa (bröst är till stor del fett). Jag hade knappt ens A-kupa när jag var 15 år, och använde BHar med stoppning i för att det ens skulle se ut som bröst. Var även jag väldigt "bröstfixerad" i den yngre tonåren, sen gick jag upp i vikt och fick förutom lite mer "kött på benen" gick jag även från 70A (som var något för stor) till 75B. Slutade dock bära bh när jag sedan gick ner i vikt igen (och inte behöver det till mina kära plommonbröst), vet inte alls vad för storlek jag har längre. Bryr mig inte särskilt mycket om det, är nöjd med dem iaf.

Jag tycker nog att mindre bröst ofta är finare än större - men alla tycker vi olika. Det hela har att göra medsjälvförtroende. Och de kommer som sagt växa upp till du är åtminstånde 20. Så simma lugnt Kyss

Birke
0

Är snart 18 och har 75B, och säger bara att du kmr lära dig att gilla vad du har när du slutar jämföra dig med andra och ha stora bröst som ideal. Dessutom är du bara 15år, så dina bröst kommer växa i några år till:)

PogoPedagog
2

har också gått från att vara irriterad över små bröst till väldigt nöjd. Gläd dig åt att med små bröst är det större chans att dom hänger på samma ställe resten av livet:) Dessutom är det hemskt praktiskt vid sport och man behöver inte ha BH om man inte vill. När man vill fylla ut fina kläder vilket faktiskt kan vara svårt när man har små bröst finns det ju som så många innan sagt jättebra BH:ar. Vad det sen gäller andra finns det mängder med killar och tjejer som föredrar små bröst.

Saga85
1

#7 Så sant så. Varken de killar eller tjejer jag har varit med har påpekat min bröststorlek. De tycker det är mysigt. Och med killar har jag varit lite enligt följande mått - de ska inte ha större bröst än mig, med tjejer har det inte spelat någon roll. Fast jag föredrar iof att gosa med bröst man inte behöver "lyfta" på, haha. Fast tycker jag om tjejen så spelar det ingen roll om hon har hängpattar eller inte - det är ju personen jag tycker om.

Saga85
0

Åh, jag måste bara få lägga till en sak! Jag spelade tuttmemo för några år sedan - där inser man snabbt hur otroligt olika och speciella kvinnobröst är.

pyromanen
0

Eftersom du bara är 15 och dessutom varit underviktig så har dom troligen inte vuxit klart än.  Nån hint om hur stora dom kommer bli kanske du kan få genom att titta på din mamma och andra kvinnliga släktingar…

Förutom arv/gener så är nog vikten det viktigaste. Går jag upp eller ner 5 kilon så byter jag en storlek BH också.

Banankaka320
1

Brösten slutar växa när man är 25, så chilla :D

[silkesnosen]
0

Hmm fokusera inte på mat eller vikt….farligt(har sjäv haft ätstörningar) Lev så att du mår bra och orkar leva ditt liv! Brösten kommer att utvecklas många år än. Jag har typ B och får alltid komplimager för den fina förmen utan BH, och kan piffa till dem med en bra push up BH, så att kläderna sitter snyggre, så det är lugnt!

Ha tålamod och fokusera på ett leva istället! :)

Fridaaaa
0

Storlek spelar ingen roll.
Man ska vara nöjd med den man är!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zizza
1

Alltså jag hade 70AA ett bra tag.. typ till slutet av högstadiet. Nu har jag 70D … De jag menar är, ge dem tid att växa, för endel tar de längre tid.. samt också beror det på kroppsvikten, jag väger ungefär 10kg mer sen i högstadiet.. och de har jag dock inte endast lagt på brösten förstås (HAHA) :) men hur som helst, var nöjd med dig själv.

Och mest bara för att på peka, jag har stött på många killar (snygga ena) som tycker om småbröst mer för att de är fastare än stora. Så sant så sant… önskar ibland att jag hade de där småfasta ena än mina ..

Mvh. Sanne & Djuren

LaSadie
0

Jag har alltid haft små bröst, tyckte det var jobbigt när jag var yngre, fruktansvärt jobbigt… men ju äldre jag blev så uppskattade jag dem mer och mer. Numera känns det skönt att ha storleken mindre bröst, kläder passar bättre, har inte problem som man ibland får med stora bröst, dom är nästan aldrig i vägen, och min sambo gillar dem precis som dom är :) och jag älskar dem precis som dom är :D

KastKatt
0

Jag förstår att du tycker det är jobbigt, jag har det motsatta problemet. Jag har ganska stora bröst, har till och med träffat killar som säger att de är för stora!

Nu kommer jag låte skitjobbigt, jag har kommit över tonåren och är nu 20 och även om det låter jobbigt så tror jag att du förstorar upp det hela nu när du är i tonåren.

Tonåren SUGER, när jag fyllde 19-20… Har aldrig mått bättre!

Försök att vänja dig vid din kropp, de kanske sätter fart, men abra lite senare? Sedan brukar man ofta ha mindra bröst om man har en mindre kropp.

Och så du vet. Stora bröst suger. På alla sätt, önskar vi hade kunnat byta!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

pyromanen
0

#16 Fast detdär är ju helt individuellt!  Jag mådde så bra så som tonnåring och mina absolut värsta pytonår var 19-22.

KastKatt
0

Jo det är sant. men överlag vad jag har märkt. Så mår människor mest dåligt över sin kropp i tonåren.

Jag mår fortfarnde dåligt över min kropp men nu känner jag lite "skitsamma" och bryr mig ite lika mycket som innan.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

JossanH
0

EN klasskompis till mig var väldigt smal under hela grundskolan och detta innebar ju förstås en sen utveckling. Under gymnasiet blommade hon upp och har def större bröst än mig nu ;P
Själv har jag inte heller några stora bomber utan har typ 75 B. Det jag lärt mig uppskatta är att jag, till skillnad mot flera mer "välutvecklade" vänner, kan gå utan BH när jag känner för det och jag har faktiskt fått komplimanger för mina "tonårsbröst" haha :P

När jag mår lite "för" bra (har ätit onyttigt till tusen och gått upp i vikt) är brösten större än när jag håller mig i form.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sweelin
0

#19 I vilka kläder går man utan BH? Förvånad Är nyfiken mest eftersom jag aldrig har vågat, bara utomlands en gång! Skönt var det

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

JossanH
0

#20 Jag brukar köra tajt linne med t-shirt över. Suuuperskönt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

MissInAction
0

Ja antingen linne, gärna halterneck, eller någon klänning brukar jag ta Glad För min del får klänningen då gärna vara såpass tight över brösten eller ha förstärkt tyg där.

Kluring om Ryssland

JossanH
0

Går jag hemma funkar det med vanligt linne eller bara t-shirt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sweelin
0

Ja okej tack! Skrattande

PogoPedagog
0

Sen är det ju så himla svårt att hitta bekväma BH:ar så dår är det skönt att kunna gå utan när man är alldeles skavd:P Jag får göra det emellanåt på jobbet och tar då som #21 linne och t-shirt.

Fridaaaa
0

Jag går aldrig utan bh, mer än sover utan på natten då. Tycker det är extremt obekvämt att gå utan, har ganska normalstora.

PogoPedagog
3

Jag har små :) så jäkla praktiskt!!! Haha

Saga85
0

#20 Alla kläder?

Sweelin
0

#28 Uhm, nej tack Flört

[FruStein]
0

Brösten växer ändå upp i 20-årsåldern. Med en OK push-up eller lätt vaddering (tycker att H&M har jättebra BH:ar för mindre bröst) ser det jättebra ut, tycker jag. Var glad att du inte behöver köpa BH i specialbutiker då de kan gå på nästan 1000 kr. Har man A-kupa (som jag) är det också lättare att träna bröstmusklerna och snabbt få ett fast och trevligt resultat. Det påverkar ju också storleken lite grann.

isafisa
0

Var nöjd med det du har :) Min bästa vän har samma storlek som du, hon är 21 och har då absolut inte några problem med killarna eller sig själv :) Hon har även haft anorexia tidigare men tagit sig ur det och kommit en lång väg sedan dess! Så var bara nöjd med det du har, jag brukar tänka att det kunde varit värre när det är något jag är mindre nöjd med ;)

Själv har jag D-kupa, och visst, jag tycker om dem. Men nog är dom allt annat än bara bra. Exempelvis behöver jag ofta köpa större storlek på tröjor pga att dem stramar åt för mycket upptill annars, eller att det är sjukt svårt att hitta bh:ar. Vill jag ha en utan axelremmar så finns inte många alternativ - på studenten gick jag med en som skavde som sjutton.

Men man måste väl leva med det man blivit tilldelad :) Jag klagar som oftast inte, för jag vet hur många som vill ha större. Men samtidigt skulle lite mindre bröst inte sitta helt fel :)

CelsiusT
0

#20 i kläder där man inte vill att BHn ska synas, tex tubtopp, halterneck, djup urrigning nedanför brösten eller där BHn skulle suttit (antingen bak eller fram) osv osv.

Jag gillar dock inte alltid att bröstvårtan syns (beror på vad det är för kläder om det gör något eller ej) och då sätter jag istället en liten tejp, med tex en bomullspad, över själva bröstvårtan, då kan man va utan bh under nästan vad som helst. Men jag känner mig mest bekväm med bh så jag kör bara utan om det inte passar med bh till utstyrseln =P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Fridaaaa
0

#32 Finns ju axelbanslösa bhar ;) och andra som är anpassade efter halterneck osv, finns bh för alla slags klder ;)

CelsiusT
0

#33 Absolut visst finns det bhar för dom flesta kläder. Men #20 ville ha anledning till varför man ibland vill välja att gå utan bh och undrade under vilka kläder man väljer att göra det, jag delade med mig av tillfällen som jag ibland väljer bh-löst.

Sen kan det vara svårt att hitta bhar som passar om du har så djup urrigning att den går långt nedanför brösten. Då får man ha en sådan som man snurrar flera varv nedanför. Har man då inte så stora bröst så varför inte köra bh-löst?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Fridaaaa
0

#34 ja då kan man ju göra det.
Bra idé med är kläder med inbyggda bhar om man hittar som sitter bra:)

Love-
0

du är bara 15år mycket kommer att hända med din kropp, sen beror det på vilken kroppstyp du har och hur tidigt din mamma osv fick bröst. Alla ta olika tid på sig, hade en tjej när jag gick i 4an eller 5an hon hade börjat får bröst medans ingen anna hade det. Så det är verkligen väldigt olika jag hade en kompis som inte började får bröst förrän hon var 18år.

Men jag tycker alla bröst är fina stora som små. Jag önskar själv jag hade mindre har E och det är inte alltid så kul kan jag säga, men hur jag lyckades få E när båda mina systra har B och mamma har C det vet jag inte

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Love-
0

såg även nu att du hade haft ätstörningar då är det inte så konstigt att det tar tid innan du får bröst, hon som fick sina när hon var 1¨år hade också haft ätstörningar

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Mona22
2

Brösten är verkligen inte det viktigaste. Om en kille väljer en tjej bara för att hon har stora bröst så är han inget att ha.

Efterssom du varit underviktig så kommer brösten säkert att växa senare men om de inte gör det så var nöjd med de du har. Brösten är inte allt Glad

Chieko
0

Var glad att du har små, speciellt om du är aktiv i sport av något slag/gillar att träna! Jag har stora bröst och är mer irriterad än nöjd! Har jätteproblem att hitta BH (hittar jag en kostar den ca 700kr) och sportBH ska vi inte prata om! Har hittat EN modell som funkar, och även i den gör det ont att springa eftersom brösten guppar! Det görs inte ens kläder för oss med stora bröst (i alla fall inte om man är smal i övrigt) så var nööööjd! Hade gärna bytt med dig!! :D

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

MajaL
0

#30 Du menar alltså att man kan träna de större? :P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Love-
0

#40 nej det kan man ej gör

MajaL
0

#41 Nej jag tänkte väl det. För det låter så på inlägg #30, men det blir lite missvisande.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Eleya]
2

Hej!

Jag vet hur jobbigt det är att inte vara nöjd med sig själv, men du har inte växt klart. Det är som andra säger/skriver, titta på vuxna släktingar du har både mor och fars sida.
Jag hade i princip inga bröst att tala om när jag var 15, men mamma var uppe i en C-cupa när jag var barn, mormor knappt en B. Nu är jag 25 och superglad över att brösten slutar växa eftersom jag nyligen fått uppgradera till en 70C och tycker mycket att brösten är ivägen och alltid iögonfallande. Är lite bligsam av mig och det sista man vill är manliga kollegor som lägger märke till brösten, därför tycker jag att jag har kass hållning också, för att minimera de uppenbara brösten.

Har däremot 2 bästa väninnor som både har A-kupor, den ena i millitären och hon ville förstora dem med ingrepp, men avstod pga jobbet, det är nog jobbigt at ha C el. D-kupor guppandes när du marsherar 1 mil.
Min andra bästis har nyligen upptäckt att hon älskar sina små A-kupor, i en vacker aftonklänning ser hon ut som en slimmad modell.

Hitta dig själv, det du tycker är bekvämt, inte basera på idealer och var tålmodig..allt tar sin tid.

kodex
0

Mina började inte växa förrän i andra året på gymnasiet :) Tror dem växte två storlekar på mindre än ett år!

Jaquline
0

Hej!
Jag vet precis vad det är du upplever, och jag tänker inte komma med moralsnacket om att du borde komma över dina komplex istället för att söka en lösning för att få din byst större!

För många sitter känslan av kvinlighet just i formerna (som ju gör att en kvinna är just en sådan)
Jag hade också 70A i din ålder, dem blev inte mycket större och mina komplex utvecklades till nästan självhat för min kropp.. inte bra!
Kroppen har inte växt klart på den ännu.. så det finns ju en chans att du faktiskt kommer få större byst så småningom!

MEN, här kommer mitt mirakeltips (dock inte säkert att det fungerar på alla):
Jag har använt mej utav dem flesta p-piller som finns ute på marknaden, vissa märker ju skillnad på bysten då, men det gjorde aldrig jag.
Tills jag började äta ett p-piller som innehåller östrogen istället för gestagen.

Dem heter Trinovum/Triella och har gjort att jag har ökat nästan tre storlekar!!
I början av kuren fuskade jag lite med dem och åt enbart de piller på kartan som innehåller högst dos östrogen, och baadaam, Nu har jag en väldigt fyllig och fast och inte tala om betydligt större hylla!
Så, mitt tips till dej, få tag på Trinovum och testa det!

Hoppas att det kan hjälpa!

MeMyself&I
0

Jag är 15 år (ska fylla 16 om ett halvår) och har inte ens storlek 70A. Jag har 65A, 65AA, 70AA (alla funkar). Mina är så små så att om jag inte har bh på mig så syns de inte alls. Möjligtvis som jag har en tight tröja på mig så syns det lite.

Jag mår dåligt av det här också (och har mått dåligt över det i ca 4 år). Men jag försöker sluta bry mig om det. Det är verkligen jättesvårt ibörjan, men efter ett tag så går det lite lättare. Jag mår bättre nu än vad jag gjorde för två år sen för att jag har börjat att tänka mer positivt.

Jag var på badhuset med halva skolan förra veckan. En av de jobbigaste saker jag vet är att visa mig i bikini för andra. I början tyckte jag att det var skitjobbigt, jag tänkte bara över vad andra tänkte för konstiga tankar om mig och att alla andra tjejer hade så stora bröst men efter ett litet tag bestämde jag mig för att inte bry mig om de tankarna och det blev så mycket roligare!

Så även om det känns skitjobbigt många gånger, försök att tänka ut något positivt med att ha små bröst eller något annat som du är nöjd över med dig själv. Eller bara skut undan de tankarna!

Men om du ändå vill få brösten att se större ut, prova att använda gel push up pads. De tycker jag funkar rätt bra, brösten ser lite större ut i alla fall ;)

MissInAction
0

Det finns några kloka ord som någon sa, jag minns inte vem, någon författare tror jag…. Bry dig inte om vad andra tänker om dig, för det gör de inte
Meningen är då att man tror att folk tänker en massa om en själv, men i själva verket så är de flesta fullt upptagna med sig själva Glad Det kan rentav vara så att folk accepterar andra precis som de är, och inte alls tycker att något verkar konstigt. 

Jag skulle avråda från att experimentera med hormoner om man inte måste. Särskilt då om man tar andra doser än vad som föreskrivs. Självklart kan man använda hormonella preventivmedel! Men inte missbruka dem i tron att de ska ge en stora bröst. Kanske funkar det. Men tänk om det kommer biverkningar?

Hormonella rubbningar kan ge allt ifrån ökad kroppsbehåring av manlig typ (jag har fått det och det är inte roligt, hellre är jag plattbröstad, och mina är inte direkt stora heller), till övervikt, infertilitet och diabetes. Lite allt möjligt smått och gott. Så testa p-piller kanske men ta dem då som man ska Glad

Kluring om Ryssland