Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 4720 ggr
Peak303
0

Ont i lungor/revben

Jag brukar få smärtor i revbenen ibland, precis under halsen. 
_(där berlocker på halsband brukar vara ungefär) 
_Och det värker även i mina nyckelben ibland, vet någon vad detta kan vara? :S

[hamnade säkert i fel?]

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Cindy
0

Hmm bra fråga vad det kan vara… Har du ömma muskler i nacke/rygg? Problem med astma eller panikångest?

Vänliga hälsningar
Cindy

Peak303
0

Inget ömt i muskler i ryggen elelr liknande. 
Astma har jag inte men kan nog vara från panikångest då jag hade de för ett tag sedan och de återkommer lite då och då.

Kan de ha något med det att göra? Och isf hur kan de påvärka benen i kroppen?

-'  Malin Hultman

Åsa S
0

Stress kan också ge ont i rygg, nacke etc. En naprapat brukar kunna hjälpa till och fixa såna spänningar i kroppen

Cindy
0

Jag tänkte på panikångest eftersom det ju kan ge smärtor i bröstet. Men har du inte ont och ångest samtidigt så är det nog inte där skon klämmer.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Girlpower]
0

Jag får ibland smärtor också, alltid någonstans vid revbenen/hjärtat. Så jag brukar säga att "aj, nu har jag satt en kniv rakt in i kroppen igen!", vet inte vad det kan bero på men.. Det vara i bara några sekunder, sedan försvinner det och efter allt från en timme/flera månader kan det komma tillbaks igen.

Peak303
0

#5; Jo samma här, men fick reda på en kompis att de kan vara någon musken som suttit/sitter i kläm.

Det är riktigt irriterande med det nu, då det värker i nyckelbenen. De låter bara så konstigt att de ens kan värka i benen :S

-'  Malin Hultman