Mens utan blod?
Kan man ha det? Jag har mensverk, men inge blod.
Min mens är några dagar försenad, den brukar alltid komma 26e-28e slutet av månaden. Inte så här sent.
Hade förr pcos och då var den väldigt oregelbunden. Fick då även tumör och ena äggstocken var helt förstörd så den äggstocken försvann då (men har en kvar). Jag går o kollar mig hos gyn en gång om året nu för tiden, i sommras senast och då var allt okey.
Men man kan inte låta bli o tänka nu när mensen är försenad (som har hållt sig regelbunden de senaste åren efter operationen o allt), tänk om den har kommit tillbaka? Måste även säga att jag har varit väääldigt slarvig med medecinen och har inte tagit den på några år.
Och graviditet är det nog inte på tal om heller. Har inte varit med nån sen förra våren, sen mars, april eller maj eller när det nu var. Pga det var med en mindre snäll kille så blev det ett polisärende utav det och gjorde tester och en massa sånt då som visade inget. Och jag har haft mens varenda månad sen dess och har inte kännt mig nå gravid alls (var gravid som 18åring).
Men jag har nu då en massa mensverk som jag har haft i några dagar och har kännts som att man har mens. Men inget blod kommer och nu känns det som att all mens känsla börjar avta.
Kanske, visst, kan ha skjutits upp eller något pga man har varit kanske lite stressad den senaste tiden? Var mormors begravning förra fredagen, mycket med studier, tjaffsigt mellan vänner, och ja. Man har inte mått topptrimm. Och nu börjar man oroa sig en massa och tänka en massa för att mensen inte kommer. Hopplöst!
Vad drygt, fick precis.
Har gått med bindor i flera dagar o väntat på mensen, men tog mig nyligen en dusch osso tog jag av mig bindan för tänkte att den kommer ändå aldrig. Självklart kom den då, osso har man inga flera bindor hemma. -_-
Så har hänt mig med! Väntat 1-3 dagar, haft mensvärk men inget som kommit och vips kommer det. Suck ibland ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Verkligen! Speciellt när man har varit beredd i några dagar…
#3 Ja precis. Tur att det inte hände rså ofta här:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man kan ha smärtor av sin ägglossning också, så i praktiken innebär det att somliga har "mensvärk" två gånger i månaden.
Vänliga hälsningar
Cindy
#5 Så har jag. Först lite molande verk, mest från ena sidan (antar att det är den aktiva äggstocken) som avtar efter någon dag eller två och sedan strax innan mesnen kommer så får jag likadan molande verk fast då över hela underlivet och då kommer mensen.
Medarbetare på westernridning.ifokus

jepp, jag med. Numera får jag även pms-humör vid ägglossning och sedan en ny omgång runt mens så halva tiden är jag labil, ledsen och ilsk:P