Hur lär man känna honom?
Hej!
Jag bytte skola för drygt ett halvår sedan (vid förra julen) och i min paralellklass (stavning?) gick en kille jag tyckte var ganska omogen.
Men nu när jag kom tillbaka efter sommarlovet har han verkligen förändrats! Även om jag är lite skeptisk till "kärlek vid första ögonkastet" så kunde jag verkligen inte slita blicken från honom.
Jag känner honom inte direkt men vet ändå på ett ungefär hur han är som person eftersom min kompis är ganska bra vän med honom.
Nu skulle jag vilja ha tips på hur jag kan nära mig honom och lära känna honom bättre… Vi har endast ett fåtal lektioner ihop ( runt 1-2, men schemat är inte helt klart än) men ganska många raster tillsammans. Är inte så jättebra på att ta initativ till att lära känna människor utan brukar mest få nya vänner genom att DE tycker att JAG verkar intressant och kommer fram till mig…
Så om någon har något tips på vad jag kan säga/göra för att få kontakt med honom uppskattas det enormt!
Haka på din kompis - som är ganska bra vän med honom - och ta det därifrån.
Ååh, tack! Att jag inte tänkte på det… 
Ååh, tack! Att jag inte tänkte på det… 
jag har ingen kunskap om ämnet vad jag vet men det bästa är alltid tror jag är att börja med vänskap om det är en bra vänskap kan man gå vidare men om det är en dålig vänskap då är det bättre att vara själv att vara själv kan också vara nyttigt då lär man sej saker man inte hade en aning om, och känner du inte personen var försiktig folk är inte alltid vad dom utger sej för att vara så är det tyvärr både på internet och i den riktiga hårda världen. men världen kan bli bättre bollen ligger hos en själv så mitt bästa tips är gör det du känner för
Tycker som #1. Har ni sedan några socialasajter där båda finns, exempelvis facebook. Så vill jag även påstå att det ofta kan vara ett bra sätt att visa att man bryr sig om någon. Skriva en liten rad. Ett litet meddelande, fråga hur personen mår eller liknande.