Försenad mens
Min mens är nu 5 dagar sen och jag har alltid haft en väldigt regelbunden menscykel. Innan min första graviditet var den regelbunden men nu har jag inte haft mens så länge. Jag fick barn i februari 2011 och har ammat fram till nyår 2011/2012, men jag fick mens 2 månader innan jag slutade. Under de 2 månaderna november och december var mensen också regelbunden, precis som innan graviditeten.
Nu är mensen som sagt sen och det förbryllar mig lite. Jag har gjort graviditetestest som visat negativt så jag verkar ju inte vara gravid! Jag undrar lite om vad det kan bero på att mensen är sen och hur sen den måste vara innan man "kollar upp" det. Nu har det ju inte ens gått 1 vecka men jag funderar ändå på när man ska kolla upp varför sin regelbundna cykel är liksom ur fas.
Jag slutade ju amma helt efter nyår och funderar på om det kan påverka cykeln på något sett, men å andra sidan hade ju mensen kommit tillbaka redan innan jag slutat amma så jag vet inte om det kan påverka så mycket ändå…
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mensen kan ju vara oregelbunden när man slutat amma, så det kanske är det som spökar.
Graviditet kan ju vara en orsak, men om testet är negativit så kanske inte.
Qui dormit, non peccat
#1: Mjo, det kanske är amningen trots allt som spökar. Dag 6 nu.. När brukar man gå till en gynekolog och kolla att allt är som det ska? Väntar man tills mensen hoppat över en hel månad då, eller ännu längre?

Jag skulle nog gå till en gynekolog eller prata med någon på bvc :)
Qui dormit, non peccat
#3: Hon vi har på BVC tycker jag inte verkar vara speciellt kunnig tyvärr, himla tråkigt faktiskt.. Jag får nog vänta några dagar till och sen kontakta någon gynekolog och se vad de har att säga!
Då var vi inne på dag 7.. :/