Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 16296 ggr
Destany
0

Ont i magen 5 veckor efter missfall

Jag var med om ett missfall för 5 veckor sen o väntar nu på att mensen ska komma igång igen. Har haft ont i magen i ca 1.5 vecka nu som mensvärk men det kommer inget. Blev skrapad och jag har haft oskyddat. När kan man ta grav. Test när man inte vet när mensen ska komma ? E fundersam för med min graviditet så hade jag ont i magen tidigt. Tacksam för svar

[Tassy]
0

men så tätt inpå skrapning ska man väl verkligen inte ha samlag, i synnerhet inte oskyddat? Du kan ha fått infektion, bäst att du går till läkare. Man är väldigt infektionskänslig efter en skrapning.

pyromanen
0

Fick mens ca 6 veckor efter mitt missfall, och då har man väl kanske haft ägglossning 2 veckor innan, alltså 4 veckor efter missfallet.

Samlags"förbud" var nog 3 veckor om jag minns rätt.  Sen fick vi ju stark rekommendation av kuratorn att vänta minst 3 månader med att bli gravida igen. Inte för kroppens skull utan för att bearbeta psykiskt.. att det ska gå lite mer tid för att man ska smälta det som hänt/gå igenom sorgen o inte gå direkt in i en ny graviditet.  Tydligen är det vanligare med problem med rädsla för att det ska gå åt påipan och problem att känna glädje över den nya graviditet om man har för bråttom. (Det var inte lätt att vänta 3 månader!)

hus-musen
0

Ja uppsök läkare, du kan ha fått en infektion av skrapningen. Och av oskyddat sex så kan du få bakterier som orsakar problem.

Qui dormit, non peccat

Destany
0

De sa bara att jag skulle vänta med sex i 2 veckor efter sen var det ingen fara. De sa inget om att vi skulle vänta med att försöka igen utan deras inställning var på det igen .

[Tassy]
0

Det låter som ett knasigt råd att få Förvånad men jag förstår ju att ni litade på läkarna. Men jag skulle ändå kolla mig om jag vore du, om det inte går över väldigt snart.