Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 20302 ggr
Linneasss
5

15 år och inga bröst!

Hej jag är en tjej som fyller 15 i år. Jag har jätte små bröst, man kan inte ens kalla det för bröst. Min mamma har små för sin ålder så jag vet att jag inte kommer att få några bomber, men hennes bröst är stora för mig eftersom jag har så små. Hon fick sina bröst i sexan redan o jag har ännu inte fått de i åttan. Jag skäms väldigt mycket och undrar om det finns något som gör att brösten växer. Min mens fick jag förra året. jag har hört att man inte växer mer efter att det har gått ett år, stämmer det? sedan har jag en till fråga, vad gillar killar bäst rakade tjejer eller inte i underlivet. Tycker de det är äckligt eller nåt konstigt med stora blygläppar, jag menar jag ser inte så stor skillnad på olika snoppar gör killar inte det heller på våra slidor? Mina bröst är ett stort problem för mig, för jag vågar inte skaffa någon pojkbvän även att jag jätte gärna vill, jag menar om de bara kunde växa jag vet att de kommer det men jag vill att de ska göra det nu, finns det verkligen ingenting som gör att man växer snabbare och utvecklas tidigare? Tack på förhand!

Ebba-A
1

Det är inte sant att man slutar växa ett år efter mensen, eller vissa gör det men det är inte särskilt vanligt. Har för mig att kroppen inte är helt färdig utvecklad förän vid 23. Du behöver inte oroa dig, jag lovar att när du hittar rätt kille så kommer han älska dig även om du har stora som meloner eller bara små myggbett. Skulle han bry sig om det är han inget att ha, och han är inte värd dig :)

Kram!

Värd på Choklad iFokus

Linneasss
0

Tack så mycket Ebba! Kram!! =)

hus-musen
0

Jag tycker att du oroar dig alldeles för mycket. Alla tjejer har olika stora bröst, olika stora blygdläppar mm och killar bryr sig sällan om hur kroppen ser ut när de älskar någon, precis som du inte kommer att bry dig om småsaker hos den kille du älskar!

Kroppen växer tills man är 22, och om du nyss har fått mens så har du ju precis kommit in i puberteten mer eller mindre. Vänta nått år till så kommer du att ha större bröst. Och är killen så ytlig att han bryr sig mer om bröststorlek än om dig så är han inte värd dig helt enkelt.

Angående rakat eller inte så är alla killar olika en del gillar rakat andra inte. Min kille bryr sig inte alls om hur jag ser ut i underlivet, men visst uppskattar han om jag är helrakad eller gör nått roligt mönster ibland=)  gör bara det som känns bra för dig, vill du vara rakad så var det, vill du inte så skit i det.

Qui dormit, non peccat

[marion69]
0

Jag tycker inte heller du ska oroa dig. Du har inte vuxit färdigt på många sätt än.

Men försöka vara stolt och nöjd över din kropp ändå.GladMan är alldeles för självkritisk!

Skulle du som vuxen ha väldiga problem med minimala bröst och må dåligt psykiskt av det, så finns det ju implantat om man så vill.

Men jag tycker man i första hand ska jobba på  att må bra, ta hand om sin kropp och vara nöjd med sin kropp. Du har ju den för resten av ditt liv…

kram

Rita-S
0

du lär nog växa fram mot 20 åren och kanske efter med skulle jag gissa, så tror inte du behöver va orolig :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Karmatarerskanise
0

Man växer oftast till man är 23-24 år gammal.

Sen kan man inte alltid se på sin mamma hur man själv kommer se ut.

T.ex min mamma har rätt små bröst, jag har stora.

AusaBausa
0

du ska inte ge upp hoppet redan:-D dem växer nog till sig ska du se! Jag önskade m bröst när jag gick på högstadiet, alla andra hade ju…men jag kunde ha 75A i behå hela den tiden…men ngr år senare hade dem växt o nu kan jag knappt ha 75D o det är jobbigare ska jag säga…nu i efterhand hade jag hellre haft små/inga än så här stora…aldrig blir man nöjd!Flört

Linneasss
0

Tack så myckeet alla! kram

Hej123456789
0

Du ska vara glad att du är 15! Jag är 17 och på g med en kille, vi har vart på g i typ ett år lite till och från.. Jag har typ aa kupa och har komplex till 1000 över det.. Han vill ha ett förhållande men jag är rädd att han kommer dumpa mig sedan pga mina bröst.. Går alltid med stora tröjor eller sjalar så jag skyltar inte direkt med det..

Ratlings
0

#9 Du vet att det är en typ 3 år gammal tråd? Flört

// Lise
When nothing goes right, go left!