Brun mens
Hej!
Förra månaden fick jag ca en vecka innan planerad mens brunaktig mens som bara var några droppar åt gången i stort sett. Först trodde jag att det var den vanliga mensen, bara att det inte var så mycket, men efter en vecka fick jag den riktiga mensen och den var som den brukade. Nu, lite mer än en vecka till planerad mens så kom den brunaktiga mensen tillbaka. Vad kan detta bero på? Kan det ha med stress att göra? Jag var rätt stressad i november-december, men nu har jag inte varit speciellt stressad.
Hjälp!
Det enda jag vet då mensblodet är brunt, är att det kan ha tagit tid för blodet att komma ut, och då blir det brunaktigt och ibland kletigt eftersom att det inte är helt "brand new" så att säga haha. Själv brukar jag få det om jag legat och sovit, för då har inte blodet tagit sig ut under natten.
Hur det kan vara i ditt fall vet jag inte då det låter som att du fått det väldigt tätt inpå, och under en längre tid?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag hade en tid under några månader som jag bara hade stress i vardagen. Jag fick oregelbunden mens som kunde komma i två dagar, sen försvinna i någon vecka, för att sedan komma igen och då hade jag det i över en vecka. Jag har det vanligtvis 4 dagar, 5 högst.
Grejen är att sedan, när allt lugnade sig, så hade jag ändå oregelbunden mens i ytterligare 2 månader, så personligen tror jag det tar tid innan hela kroppen lugnat ner sig från allt. Psykiskt sett kan man må bra, men fysiskt sett kan man fortfarande vara orolig och spänd.
Tycker inte att du ska oroa dig, även om det är riktigt trist!