Yrsel på morgonen
Jag har ett jättejobbigt problem som började några dagar innan nyår och hållit på sedan dess. Jag får yrsel på morgonen och blir jätteillamående. Allt bara snurrar och ibland vet jag knappt vad som är upp eller ner. Brukar ta nån timme eller två innan det släpper och det är verkligen jättejobbigt. Nån som varit med om liknande eller vet vad det kan tänkas vara?
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jättejobbigt är det. Så konstigt för det släpper ju efter bara nån timme. Går jag upp ur sängen innan det släppt så är jag rejält yr och känner mig ganska ordentligt berusad/bakfull.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Gravid? En kompis till mig klagade på samma sak, visade sig att hon hade bäbis i magen.
Hjälper det om du äter något?
Qui dormit, non peccat
#1 Har farktiskt inte provat att äta något. Ligger kvar i sängen tills det släpper. Vissa dagar är jag jättesugen på morgonen och andra dagar är jag bara illamående och vill inte ha. Så det är lite olika. Kollade strax innan jul att jag inte var gravid och började då äta p-piller. Mådde hiskeligt dåligt av dom så jag slutade med dom på nyår (alltså 2-3 dagar efter att yrseln började).

Kan ju vara en hormonomställning då kanske..
Jag kan må illa och vara yr utan anledning på morgonen, har varit så i flera år. Men brukar släpa mig upp, dricka lite ljummet vatten och tugga på ett kex så släpper illamåendet efter ett tag. Misstänker att jag har blodsockerfall eller något och det är därför det går över om jag äter.
Du kan ju prova och äta något och se om det hjälper :)
Qui dormit, non peccat
#3 Får isf lägga något vid sängen, för jag kan inte ta mig till köket när det blir så. Snurrar redan när jag ligger ner. Bara jag rör huvudet lite så snurrar det =(

Vatten har jag alltid vid sängen, i en flaska med pip så det håller sig fräscht. :)
Qui dormit, non peccat
lågt blodtryck?
#6 Vet inte =S Har aldrig haft det innan men vet ju såklart inte om det kommit nu isf.
#3 Det verkar inte vara kopplat till mat iaf. Spelar ingen roll om jag äter eller inte på morgonen. Idag försökte jag tvinga mig upp och ta en smörgås. Fick klamra mig fast vid räcket för att ta mig ner för trappan och hela tiden hålla mig i något för att inte ramla. Fick i mig en smörgås och ett glas vatten men det hjälpte inte. Gick och la mig igen och efter en dryg timma så släppte det.
Järnbrist kanske, hadde det själv för inte så länge sedan.
Eller så kan det ha och göra med hur du mår psykiskt, själv så har jag deprission och mycket med oro och stress i kroppen. Och min kropp reagerar på det ganska mycket, jag kan bli yr, få ont imagen, huvudvärk m.m.
#8 Jag är väldigt stresskänslig och har tidigare reagerat väldigt fysiskt på stress i form av att jag blir sjuk. Så tanken har faktiskt slagit mig att det skulle kunna bero på något sådant. Men det har hållit på så länge nu så jag vet inte.
Har varit på VC nu iaf och dom hittar inget på mig så läkaren där tyckte jag skulle gå till apoteket och köpa något receptfritt mot illamående, men han hade inget förslag ens. *suck*Så nu har jag kontaktat en annan VC för att se om dom kan ta det hela på alvar kanske.