Hjälp mig =(
På mitt jobb har vi en stor maskin som pressar ihop alla kartonger till en stor "tärning" och den 3 Januari slog jag i höften väldigt hårt i den, jag är fortfarande svullen, stort blå märke gör ont när jag ska ta mig upp ur sätet i bilen, kan inte göra höga lyft med knät, strålar ner i benet så fort jag rör mig och kan inte ligga på den sidan.
Jag är väldigt smal så har liksom inget fett som tar emot slag mot höftkulan så tror jag fått en rejäl smäll. Vi har försökt och ringt läkaren sen i tisdags men han har inte svarat eller ringt upp ( Han har inte semester ) så nu ber jag om tips här inne vad det kan vara?
Vi har ringt sjukvårdsupplyssningen och det ända dom säger är att jag ska ta det lugnt men det har jag gjort i en vecka, jag är rädd att det ska vara en spricka nånstans eller nått annat allvarligt!
När jag gått ca: 20 m gör det så ont att jag nästan gråter efter 25 m så gråter jag verkligen!
Och jag ska jobba på fredag! snälla hjälp!
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Kan du inte prata med din chef och berätta? Och kanske ta ledigt i nån månad eller vara sjukskriven?
Finns det någon möjlighet att boka tid på vårdcentralen istället för din läkare? Med tanke på att han inte går att få tag på.
Har tyvärr redan varit borta rätt mycket från jobbet så ledighet är nog ingen ide, och sjukskrivning så behöver jag ett papper från min läkare om orsak till att jag ska vara sjukskriven =(
Ska ringa till VC i morgon så får jag se om dom kan fixa en tid åt mig.
#2 Jaha, tänkte inte på att man behöver papper för att vara sjukskriven, ursäkta 
Ja, gör så! Du får återkomma sen hur det gick på besöket och vad läkaren sa 
Är du säker på att det är just ditt skelett och kanske inte en muskel som "gått sönder" på något vis?
Har ingen aning om vad det är som "gått sönder" antingen skelletet eller en muskel.
Jag upptaderar i morgon ! :)
Håller tummarna för att det inte är något för allvarligt, lycka till 
Jag hoppas att du får en tid snart, låter nästan som att smärtan blir ett tillfälligt handikapp, inte så kul 

Låter som du fått ett rejält blåmärke bara, och eftersom du har muskelfäste där så strålar det ut i benet.
Blåmärken och muskelfästen kan ta lång tid på sig, iaf 2 veckor innan de ömmar mindre och en månad innan man kan röra sig normalt.
Så vila är ett bra alternativ och röra på sig försiktigt, tror inte du kommer bli sjukskriven för det dock.
Ta en värktablett och kladda på voltaren kräm eller eeze spray och rör på dig försiktigt.
Qui dormit, non peccat
Med tanke på att jag plockar upp varor och det gör ont när jag böjer mig framåt och sätter mig på huk blir det ju ett arbets nedsättande tillfälle om ni förstår vad jag menar, jag måste ofta böja på mig, sitta på huk och lyfta saker på jobbet ch det gör ont så därför kan jag inte jobba =/
tar 3 alvedon om dan på 600 mg alltså 600x3 sen en muskelavslappninande kräm

#7 Du får be om andra uppgifter eller göra dem annorlunda, om du inte har en läkare som är väldigt duktig på att skriva intyg till försäkringskassan.
Sambon slet av ett muskelfäste i axeln, han jobbar som mekaniker. Ingen sjukskrivning alls, däremot fick han stretchövningar han skulle göra och smärtstillande.
Qui dormit, non peccat
Okej får se hur det blir, får inte göra annat på jobbet. jag får bara plocka upp varor av chefen, kassan ska jag få lära mig i mars för det finns inte tid till det nu. och pappersarbetet är det redan 2 som gör så det kan jag inte heller göra.
Nu har jag varit hos läkaren, fick medicin och sjukskriven i 5 dagar har jag ännu värk om 5 dagar ska jag bli sjukskriven längre!
Har en kraftig muskelinflammation i höften.
#10 Ajdå, det låter inte så kul. Krya på dig, eller hur säger man? 
ja det blir väl krya på dig :P haha