Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3190 ggr
[Malin3033]
0

Börja med p-piller

Jag har funderat en tid om jag inte ska börja knapra p-piller. Men känner mig lite lost när det gäller hela den biten. Något speciellt man ska tänka på? Utbudet är ju enormt men tänkte boka tid på ungdomsmottagningen för hjälp, för det är väl så man går tillväga?

Alla tips och rekomendationer mottages tacksamt Glad

Emelie-E
0

Ja, boka besök på ungdomsmottagningen och så när du väl är där kommer du att få en del frågor om det finns vissa sjukdomar osv i din familj.
Sen kommer de ta blodtryck och sen blir det väl till att diskutera vad för sorts piller som du bör/vill ha.

Sen är det inte säkert att det piller du får är det rätta. Många får byta sort flera gånger innan de hittar rätt. Men börja med att boka besök på um så kommer resten att lösa sig med tiden =)

[Malin3033]
0

#1 ang. sjukdomar i släkten. Jag har ju bara koll på de närmaste om man säger. föräldrar, föräldrars syskon och mor/far föräldrar. Måste man kunna hela stamtavlan eller? För det betyder ju att jag måste släktforska innan det är någon idé att gå till UM Flört

Emelie-E
0

#2 Jag fick gå igenom dessa frågor i tisdags, så det är bara de närmsta inom familjen de vill veta om de haft blodproppar, bröstcancer osv =)