Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: samhälle-och-feminism
Läst 3579 ggr
Khadidja
2

Hela världen har gått galen

Det är så hemskt att gå in på dagstidningarna och läsa deras rubriker. Ibland måste jag ta en paus för att inte falla i någon slags form av dvala. Jag, som många andra, kan bara inte begripa vad det är för fel på människor? Hur kan man ha så lite respekt och medkänsla. Man säger ju att det är mänskligt att göra misstag men människor som mördar är inte människor, de är något helt annat.

Hur reagerar ni när ni läser dagens tidningar? Det sorgliga är väl att man läser och tänker "Nej så hemskt" och sen går man vidare med sin dag men det är väl egentligen också det enda man kan göra?

Kvinnovåldet i Pakistan, Mördade barn, Seriemördare i Kalifornien, Skottlossning, Kvinnovåld och listan bara fortsätter.. Ingen fredagshöjare direkt men. Ja nej jag vet inte. Ville bara skriva av mig lite.

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

RuiXue
0

Jag blir bara så deppig av nyheter numera att jag i stort sett slutat läsa nyheter och nästan aldrig ser på nyheter på TVRynkar på näsan

Jennie

[camillahj]
0

Jag väljer att inte ta till mig det jag läser eller hör i nyheterna, det är ändå inget jag kan göra något åt så varför lägga mina känslor och min energi i det? Kanske kan låta okänsligt av mig för vissa men som sagt, det är inte min verklighet och jag kan inte påverka det.

Sweelin
0

Jag blir depp då jag läser att ingen i omgiviningen hjälper till/ aggerar eller försöker hjälpa den utsatta på något sätt, utan är så feg och bara går förbi som ingenting…

Om någon blir nedslagen på gatan så kollar folk antingen eller går förbi.

Attackerar en hund två småpojkar och en mamma så går alla förbi…

Som tur är så brukar det ibland vara en person som är modig nog att hjälpa till.

Som den där tjejen som stoppade knivslagsmålet i tåget, hon bad om hjälp fast alla satt bara tysta som ingenting.

ALLA ÄR SÅ JÄKLA FEGA!

Jag hade ju ingripit direkt om jag hade sett något sånt, hade inte kunnat leva med mig själv om en person skulle dö pga att jag var för feg för att hjälpa.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Sweelin
0

Det var ju två tjejer som attackerade en transvestit på MCdonalds i USA och höll på i typ en timme eller vad det var. Transan låg ju blodig på golvet och folk gjorde halvhjärtade försök att hjälpa till, fast att tjejerna gång på gång attackerade henne.

Tänk dig själv om du plötsligt skulle bli nedsparkad mitt på torget och du får gång på gång sparkar och du ligger ner, och folk skulle inte aggera? Dom aggerar inte förrän du ligger där halvt död på marken och att denna person har sprungit iväg. DÅ kollar dom hur det är med dig -.-

Fega kräk allihopa!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3