Utebliven mens
Hej! Min mens har uteblivit i tva manader nu och jag ar riktigt oroad. Jag ar tjugo ar gammal har tagit tva graviditetstest varav ett var for ca en vecka sedan. Jag har funderat pa vad som har forandrats de senaste tva manader vilket ar ganska mycket. Jag flyttade utomlands till teneriffa och en dag efter att jag anlant till teneriffa fick jag min senaste mens. Min kost har saklart forandrats. Den har blivit onyttigare men jag forsoker fortfarande ata nagorlunda vettigt och varierat. Jag tranar mindre, istallet for sex ganger i veckan ar det bara omkring tva ganger i veckan nu. Strax efter att jag anlande till teneriffa hade jag sex med en kompis som bott i teneriffa i nagra ar och darfor min oro for graviditet. Jag kommer stanna i ca tre manader till och jag vill helst inte ga till en spansk gynekolog. Ar det nagon som vet om det finns naturliga orsaker till min uteblivna mens? Eller om jag borde oroa mig for sjukdomar eller liknande? Kan jag vara gravid trots att tva graviditetstest visade negativt?

Glomde namna att jag aldrig anvant p-piller eller likanande. Det har ocksa blivit bra mycket mer festande sedan jag kom hit ocksa. Jag har konsumerat mer alkohol oftare.

Stress kan ju inverka på mensen, viktnedgång, p-piller mm
Men du får nog helt enkelt bita ihop och uppsöka en gynekolog, låter troligt att du kan vara gravid.
Du kan vara gravid fast det inte syns på graviditetstesterna.
Qui dormit, non peccat

Finns det nagot annat satt att ta reda pa ifall jag ar gravid utan graviditetstest. Eller ar det nagon tidpunkt da ett graviditetstest helt sakert visar ifall man ar gravid? Jag tar gynekolog i sista hand da det skulle vara bade besvarligt, dyrt och problematiskt att uppsoka en gynekolog.

Du kan ju vänta tills du ser att du inte får mens och magen börjar växa, eller så får du mens och du är inte gravid.
Graviditetstest är inte 100% säkra, känner en som fortfarande efter flera månaders graviditet visade negativt på test.
Men oftast är de säkra från den dag man skulle ha haft mens och blir säkrare ju längre man väntar.
Qui dormit, non peccat