Gravid? Snälla hjälp..
Alltså jag är så orolig, jag missade att ta ppiller en dag och jag tog dagen efter och har fortsatt som vanligt sedan dess. Hade sex ca 5 dagar efter det missade p-pillret och vi körde utan kondom men han kom inte i mig, men jag vet att det räcker med en ynka liten simmare för att bli med barn. Dock är jag orolig. Ska ha mens nästa vecka så vet inte hur det ligger till men finns det egentligen stor risk att jag kan ha blivit gravid?
Skulle säga att risken är minimal då man bara e fruktbar 1-2 dagar i månaden, men får väl skit om du skulle råka vara det. Ingen idé att sitta och noja. Har du graviditetssymptom? Du kan ju också vara skengravid om du är orolig.
Tekniskt sett så finns det ju en risk. Man ska ju vänta med sex i 7 dagar efter ett missat p-piller, och även om han inte i benämning kom i dig så händer det ofta att det kommer något ändå.
Vänta först och främst med att se om mensen kommer, om den inte gör det så bör du ta ett graviditetstest.
Finns ingen som kan ge dig svaret ur tomma händer, tyvärr!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#2 efter 36 timmar ska man ha skyddad sex i 7 dagar. ;)
Men ja, risken finns trots att den är liten. Jag har blivit gravid på ett missat piller, och en annan gång inte. Du får väl vänta och se helt enkelt.
// Lise
When nothing goes right, go left!
#3 På umo så sade de att missar man pillret en dag och alltså tar det dagen efter istället (24 timmar) så är man oskyddad i en vecka.
Men man hör så mycket så!
För övrigt så kan man ha tur ibland också, jag och min pojkvän hade sex ungefär 2 gånger om dagen i 2 veckor helt oskyddat och jag blev inte gravid. Det är ju dock inget att rekommendera. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#4 I min bipacksedel står det efter 36 timmar…
Men alla pller kanske är olika, man vet ju aldrig!
// Lise
When nothing goes right, go left!
Det är underligt, vissa behöver bara titta på ett par kallingar så blir de gravida, andra försöker i flera år. Tror det där e så himla individuellt.
En risk finns det alltid, men en barnmorska förklarade för mig att den egentligen är extremt liten, att vi alla på det sättet är mirakel.
Såg även en dokumentär, det är helt otroligt att vi existerar över huvud taget, kvinnan har flera stadier med hemskt starka "riddare" där för att slå bort spermien. Och inte ens om en kommer fram är det säkert att det blir ett barn, den måste ta sig igenom ett oigenomträngligt lager på ägget. Sen är det inte säkert att generna är kompatibla så kroppen kan stöta ut det befruktade ägget utan att kvinnan någonsin vetat att hon varit gravid.
Iom det, är du lite lugnare nu? :P
#6 Hoppas TS blev lugnad av ditt inlägg, jag som vill bli gravid däremot - INTE så lugn 
#7 Jag har råkat ut för det 3 gånger, men ser man dokumentären blir man helt förbluffad! :P
Bara för att jag är så orolig nu känner jag mig jättegravid, haha. Känns som om min mage bara växer och igår så kändes det som om någonting sparkade! Haha, jag är så löjlig..
#9 Det har sparkat i min mage i 3 år, kallas tarmrörelser ;)
#10 Haha!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.