Oregelbunden mens. ._.
Jag är trött på mitt s.k "mensliv" .. Jag har haft mens sen 11 år, men inte förens en månad sen berättade jag för mamma att jag hade fått mens. Hade klarat mig med att köpa egna tidigare, men nu var det ändå dags att berätta - tyckte jag! Jag är 14, blir 15 efter nyår…
Mensen har alltid varit oregelbunden, men detta året har jag väl fått mens 3 - 4 gånger sammanlagt - vilket är mer än de andra åren… Jag fick min mens någon dag innan den 27 November, och den varade i cirka 2 veckor. Jag vet inte när den kommer, för kom inte ihåg exakta datumet…
Så, nu över till frågan… Eftersom det var 2 veckor jag hade den, kan den bli sen denna gången då? För när bör den komma då? Om det var lite innan 27 November jag fick den senaste gången?
Din menscykel är fortfarande väldigt oregelbunden så det är svårt att sia om när du får mens nästa gång.
Mensens längd har ingenting att göra med när nästa mensen kommer. När det stabiliseras för dig så kommer du ha din cykel och ofta brukar denna se likadan ut varje månad. T.ex att den är 28 dagar och att mensen varar ca 1 vecka.
Man räknar sin menscykel från mensens första dag och mitt i den brukar ägglossningen ske.