Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7466 ggr
fl0werp0wer
0

Vart säljer dom toningar?

Jag vill tona mitt hår för att minska slitage. Men jag hittar inte en vanlig simpel toning någonstans! Har letat på ICA, H&M, Lindex, Kicks .. Ja överallt! ÄR så trött på mitt gröna hår och vill tona över det helst imorgon. Men finns ju ingenstans. Någon som vet var det finns? MVH

[FruStein]
0

Har du frågat i butikerna du letat i? Toning ska finnas i alla de butiker du nämnde. Toning brukar finnas under "Kategori 2" om du tittar på t.ex. Åhléns, där färgerna är uppdelade efter hur länge de sitter i.

[SweetRose]
0

Lindex och kicks säljer toningar vet jag, det står inte alltid så tydligt på förpackningarna. Läs överallt på lådan och sen ska det stå: Intensivtoning någonstans :)

Fridaaaa
0

Jag har hittat toning på både ica, maxi osv alla dem du har nämnt :) Står bland hårfärgerna:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fl0werp0wer
0

Jag vill alltså ha vanlig toning, inte intensivtoning! Är noga med att kolla så att det bara är en flaska i paketet. Har inte hittat någonstans. Frågade på KICKS och dom tog fram intensivtoningar. Men Kicks är så dyrt också så vill helst inte handla där inne =)

fl0werp0wer
0

Intensivtoning hittar jag alltid men ingen vanlig toning =/

[SweetRose]
0

Vanlig toning är inte lika vanligt tyvärr. Vilken färg vill du ha? Goldwells toningar är "vanliga2 men det finns inte så många färger. De finns ofta också på Kicks, blå förpackning.

fl0werp0wer
0

Vill ha lite åt mahogny hållet för att få bort de gröna skiftningarna i mitt hår. Tack för svaret! Finns de inte på ett mer billigt ställe? :-)

[SweetRose]
0

Nej, de kostar runt 120, de är riktigt bra kvalité.

Jag upplever dock ingen större skilnad på slitage mellan intensivtoning och vanlig toning.

fl0werp0wer
0

Nja, vet inte om jag vågar chansa. Mitt hår har färgats mycket genom åren men nu har jag skärpt till mig. Klippte mig häromdagen och de slitna topparna är borta. Känns lite som att förstöra kvalitén ifall jag tonar igen. Varför är inte vanliga toningar mer vanligt i affären? =O och har du några bra tips på intensivtoningar som är bra? =)

Wand
0

Mood's färger är toningar. Dessa finns i stort sett i alla butiker, inklusive hemköp och ICA.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

fl0werp0wer
0

Inte hittat MOOD i affärerna här i stan. Dock hittade jag faktiskt toning på Åhléns idag. Men då blev jag osäker och visste inte om jag ville smälla 110 kronor på en toning om den ändå tvättades ur igen. Men det är de att jag har lite grön-skiftande hår så om jag färgar med lite rött kommer det vara grönaktigt när det gått ur då? MVH

hus-musen
0

#11 Finns ju risk för det, en toning sitter ju inte särskilt länge. Då är det bättre att du går till en frisör och fixar håret så om du inte vill färga hemma :)

Qui dormit, non peccat

[SweetRose]
0

En vanlig toning, alltså inte intensivtoning sitter ungefär 6-8 veckor. Det är det som är hela grejen med toning att den går att tvätta bort.

Vill du ha något som sitter ordentligt är det tyvärr färgning som gäller. Garniers färger tycker jag inte sliter så mycket.

fl0werp0wer
0

Jag vet hur toningar fungerar men min frisör sa att det finns en chans att rött fäster på mitt hår och en vanlig toning kan fästa på mitt hår så då blir de kanske inte sån tråkig färg sen.

golla
0

Mood produkter är inte toning utan permanentfärg, läs på hemsidan.

fl0werp0wer
1

#15, tänkte också det. Kanske därför jag inte hittat MOOD's toning, hehe :p

Salish
0

Kolla på Bellbox. De har det mesta.

Chieko
0

När jag tonade håret rött satt det i rätt länge, tror just rött fastnar på ett annat sätt än andra färger. För mig är inte 110kr/en eller två månader så mycket, köper mat och fika ute för mycket mer :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

fl0werp0wer
0

#18, Dock så har jag tyvärr inte råd att lägga 110 kronor i månaden på hårfärg. Med tanke på att jag har så mycket annat att betala.