Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 5984 ggr
Khadidja
0

Betala för att köra lyxbil?

Hej!

Jag sitter och klurar på en present till min pojkvän och det är ju så krångligt det där. Jag trillade på ett erbjudande om att få köra en Lamborghini eller en Ferrari och en Porsche eller Audi. Och då började jag tänka… Är detta något ni själva skulle uppskatta eller vet ni någon som provat? Mannens intresse för bilar finns men hur högt det är vet jag tyvärr inte. Men man borde kanske vänta tills det kommer till svenska sidan.. Har ni någon koll på liknande erbjudanden? Från t.ex. liveit?

Jag är nog mest inne på att ge honom en upplevelse, men sånna kan ju bli så dyra.. Tips?

Kram & tack!

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Fridaaaa
0

Min pojkvän var sugen på att köra typ ferrari eller liknande, men ändrade sig sen när han såg vad självkostnaden var om man skulle smälla med den :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Khadidja
0

Oj, ja, det tänkte jag inte ens på, att man ska tänka på sånt också..! Guld i mun

hus-musen
0

Det finns ju redan sånt i sverige, flera olika alternativ i liveit tex.

live it -motorsport:

http://www.liveit.se/upplevelsepresenter/motorsport/

Denna kanske han gillar? Inte så farligt dyr heller:

http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-ferrari-lamborghini-stockholm

Finns ju flera som erbjuder upplevelser i sverige oxå :)

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

#2 Haha ja kolla upp det! För det var inte små summor det handlade om :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Khadidja
0

#3, toppen! tack!

Elshira
0

Just i och med självrisken om man krachar den, och att bara försäkringen som man täcknar utöver själva upplevelsen kostar flera tusenlappar s skulle jag nog säga det finns bättre alternativ.

Att åka till en stor och fin gocartbana, där ni båda har roligt låter som ett bättre alternativ tycker jag :)

Om det inte finns någon finare/bättre bana i närheten av där du bor så kan du ju ta en liten tripp till en bra sådan, bo på hotell över en eller två natt och kanske ha en liten "mini semester" så att säga?

Du får nog både gocart + hotell för samma pris som ferarrin ;)

Hakuna matata!

Alex
0

Jag känner en som kört Lamborghini i Stockholm (troligtvis via länken i #3). Han säger att det är bland det häftigaste han gjort. Dock är det ju på allmän väg och därmed vanliga hastighetslagar som gäller. Dock får man ju köra hur fort man vill för de som håller i det, det är ju upp till föraren hur villig man är att riskera sitt körkort… Flört Dock är det nog en häftig körupplevelse även om man inte kan maxa farten. Min vän hade dessutom polisen efter sig större delen av körningen, men de är troligtvis mest där för att hålla lite koll så det inte går överstyr, inte för att bötfälla en så fort man kör lite över hastighetsbegränsningen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

hus-musen
0

#7 Många gånger står polisen efter just för att det är jäkligt lätt att plocka dem som blir extra fartglada när de sitter bakom ratten på en bil som inte är en "standardbil".
Och skönt är väl det, finns många som inte alls klarar av att framföra en bil med lite mer hästar under huven men gärna vill.

Qui dormit, non peccat

JustMySelf
1

Har en killkompis som fick det i studentpresent och älskade det!

Chieko
1

En månad har gått men vill man ha billigare upplevelser finns ju öl-, wiskey-, vin- och ost-prövningar. Även choklad tror jag. Eller bara gå ut på middag på en fin/trevlig restaurang. Fast antar att du tänkte lägga ganska mycket pengar på eftersom du valde att kolla på sportbilar ;)

Gocart sa ju någon, det har jag också tänkt på men hade redan köpt då, får komma ihåg det till nästa år!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus