Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4235 ggr
skotty
0

Oregelbunden mens

Jag fick mens när jag var 11, men i den åldern kom den bara två gånger tror jag. Sen hade jag mens typ 3-4 gånger när jag var 12.. Och sen har det ökat några gånger med åren. Men den har nästan aldrig varit regelbunden. Nu på senare år har den varit oregelbunden i ett par månader.. Ibland kommer den med 3 veckors mellanrum, ibland 5, ibland 7.. Senast jag hade mens var i slutet på september, alltså 2 månader sen och jag börjar bli lite orolig att det är något som är fel.

Jag har haft mina vanliga "mens-på-g"symtom men det har inte kommit nån..

Pinsamt men men.. Kan ju tillägga att jag är 19 nu.

Nån som har vart med om nått liknande? Vad ska jag göra?

skotty
0

Och nej, jag har inte haft sex under den här perioden så graviditet är uteslutet ^^

Miowi
0

Hur gammal är du nu? Vet att jag själv hade oregelbunden mens i 2-3 år, tror det är rätt vanligt. Fick min första mens när jag var 12 om jag inte minns fel, sen tog det ett år innan den kom igen.

skotty
0

19 ^^

hus-musen
0

Man kan ha oregelbunden mens av och till, synnerligen om man är stressad, just fått sin mens, graviditet eller andra hormonrubbningar osv. 

Men om du aldrig har haft regelbunden mens sen du var 11 så hade jag nog uppsökt en gynekolog faktiskt för att se så att allt står rätt till. Kan vara så att du helt enkelt har hoppig mens, då kan p-piller ordna så att den kommer med jämna mellanrum.

Qui dormit, non peccat

skotty
0

#4 Ibland är den regelbunden, i några månader, men sen hoppar den som den vill igen.

Jag kan inte äta p-piller då jag kan få blodproppar utav det Obestämd

Karmatarerskanise
0

Föreslår också att du kollar upp det.

skotty
0

Har fortfarande inte kommit någon mens, så det finns väl inte så mycket annat än att kolla upp det..