p piller och dagen efter piller.
här om dagen tog ja daen efter i söndags. och igår fick jag mens värk å de kom lite blod.
jag ska nu börja med p piller å ja tog en tablett igår, men frågan e om ja skafortsätta ta då jag faktiskt inte vet om de är mensen elr inte. allt stämmer in på mens förutom blödningen som e skit lite..
så skajag avbryta med mina p piller elr ska ja fortsätta ta.
Jag tror du ska fortsätta med dina P-piller som vanligt. Ser inte varför du inte skulle kunna det?
Skulle du däremot få en större blödning så får du kolla upp det.
Står det inte något om blödningar i samband med dagen efter piller?
jo det gör det. å ja har fortsatt som vanligt.
ja har ju en liten blödning gämfört när ja får mens.. men ja..ja äter ändå.
tack för svaret,
det brukar ofta uppstå en liten blödning när man tagit dagenefterpiller. Det är bara att knapra dina p-piller, mensen kommer senare. Det är förmodligen en mellandlödning du fått nu.
ja.. men vf har ja mens värk då. men hur som. så äter ja dem ändå.
va ett par årsen ja åt p piller å de så lite har man glömt å ja har aldrig tait dagen efter heller…
Mensvärken kommer ju utav mellanblödningen. Jag fick exakt samma sak.
aha.. haha aldrig haft så… men men..bra å vetaa att de e ok att käka piller fast man inte fått mensen ännu..
Huvudanledningen att man ska börja på mensens första dag (tror jag det är) är så vitt jag vet, för att man brukar säga att man inte är gravid om man har mens. Så det är väl mest "för säkerhets skull", och därför kan du göra ett graviditetstest om några veckor ifall du känner oro. Sen vet jag inte om det fyller fler funktioner, men gissar att det kanske hjälper till att bibehålla regelbunden mens om man startar på mensens första dag.
aja men dåså. ska göra ett sånt test. men då behöver jainte oroa mig så mkt om pillrerna haha..e lite blåst..