Neovletta och Alternova...
Är det ungefär samma sak?
Skulle hämta ut neovletta på apoteket men dom var slut så fick alternova istället.. Har aldrig hört talas om alternova förut!
// Lise
When nothing goes right, go left!

Kolla på Fass, där står det vilka läkemedel som är likadana men med olika namn :)
Qui dormit, non peccat
Jag har kollat men kan vara blind - hittar inget om det iallafall :p
// Lise

Alternova är ju företaget som tillverkar medecin, det måste stå något mer på förpackningen.
Qui dormit, non peccat
Oj, ja självklart - Abelonelle heter ppillerna! :p
Dom innehåller samma hormoner, men det känns lite sådär att ta något annat än det jag är van vid. Har dessutom fått mer ont i magen än vanligt när jag började med dom.
// Lise

Båda sorterna innehåller samma verksamma ämnen, och i samma mängd. Det ska vara exakt samma tablett men med ett annat namn och lite billigare.
Massor med människor verkar ha fått det nya abelonelle, frågan är om inte neovletta kommer att sluta säljas eller dras ner på.
Qui dormit, non peccat
#5 Så kan det vara. Neovletta brukar aldrig vara slut annars, så dom kanske ska byta ut den.
// Lise
Sist jag skulle hämta ut mina så försökte dom få mig att ta dom andra, som du fick istället, men jag sa bara att jag inte ville byta, så fick jag mina neovletta istället…
#7 Okej, Neovletta var slut när jag skulle hämta
Men dom funkar lika bra, inga blödningar eller något. Bara mina magbesvär som förvärrats lite.
// Lise
Det är exakt samma läkemedel, bara ett nytt namn och ny producent. Neovletta kommer troligen inte finnas kvar alls fick jag höra på apoteket…
Med vänliga hälsningar
Chess
Aha, dags att vänja sig vid dom då :p
// Lise
Hoppas dom är lika bra då, för jag trivs väldigt bra med mina neovletta :P
Eftersom det är exakt samma piller, bara förpackningen som skiljer LOVAR jag att ni inte märker någon skillnad i effekt eller biverkningar 
Med vänliga hälsningar
Chess
Som ärsagt innan i tråden så är det samma sak.
Som Panodil och Alvedon. Bara olika namn.
Det är så att Neovletta from första november inte längre ligger med i subevntionsprogrammet. De har valt att stå utanför (vet ej varför). Vill man ändå ha Neovletta får man betala hela kostnaden för medicinen (om dom har den hemma) Däremot ska de andra tex.Abelonelle räknas in i högkostnadskortet. Frågade på apoteket i går eftersom jag då var tvungen att betala för mina.
#11 Dom ger exakt samma effekt. Jag har ju Abelonelle nu och det är ingen skillnad alls förutom mina magbesvär som blivit lite värre, men det behöver inte ens hänga ihop. :)
// Lise