Torra och spruckna läppar?
Har i alla år haft problem med torra läppar, ffa nu när det börjar bli kallt ute och det blir sprickor och skit. Dum som jag är kan jag inte låta bli att riva av hudflikar och skit heller och det förvärrar ju bara… Har testat diverse lypsyl, läppbalsam, vaselin osv men det har inte fungerat - kladd på läpparna stör mig så jag tuggar bara bort det. Lypsyl öht är jag galet negativ till iom att det torkar ut de än mer om man slutar använda skiten. Gnuggar med en blöt frottéhandduk ibland så jag får bort torr och lös hud så jag inte kan riva av det, men det hjälper inte helt det heller.
Vad har ni för knep för att hålla läpparna i trim?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

honung! Räddade mina läppar förra vintern :)
Åfan! Flytande eller fast, om det har någon betydelse?
Nu lär ju jag gå runt och tugga bort det också men det är klart värt ett försök. Om inte annat är honung vidrigt så det kanske avskräcker… :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Honung är bra, och man kan äta upp det utan problem. Ska vara fast honung tycker jag iaf.
Annars så är det enda som hjälper är att se till att dricka ordentligt och ge fasiken att tex slicka sig om läppen/bita sig i läppen utomhus.
Qui dormit, non peccat
Ok, tack! Får köpa en burk nästa gång jag är iväg till affären :)
Försvarets hudsalva, finns på apoteket! Jag tycker att det inte smakar lite stark som lypsyl och känns inte lika mycket på läpparna.
Väl värt ett försök det också, tack! :)
Hade samma problem förut, drog av hudflikar på läpparna så det började blöda ibland haha. Men det är helt borta nu och det pga. att jag slutade slicka på mina läppar och använde bra läppbalsam. Många läppbalsam återfuktar inte så det blir lika torrt efter som innan, därför ska ett bra läppbalsam vara fri från vaselin, mineraloljor och paraffin.
Mina favoriter är läppbalsam från Burt's Bees, Hurraw! och Yes to carrots, svåra att hitta i vanliga butiker i Sverige hehe. Burt's bees finns i alla fall på Apoteket nu så där kan du nog hitta läppbalsamet. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
# 8 Vad kostar den ca? :)