är jag ensam om detta?
de är så att jag har mer å mer börjat få ont i "magen" under å efter sex.. förut fick jag bara ont om man kört riktigt hårt å de bara efteråt. men de har börjat mer å mer att jag får de under tiden med.. utan att man kör hårt ens. kan vara både löst å långsamt men känner ändå att de börjar att göra ont. de känns som mensvärk… ibland är de så ont så att man känner hur de vätskas i munnen å man nästan vill kräkas å man lägger sig i fosterställning..
jag undrar om nån varit med om samma sak å vad de kanske kan bero på?
kan de ha med p-medlet att göra eller har nån nån annan idé?
Precis sådär får jag också då och då. Jag tror att det beror lite på hur kroppen känner sig, om man ska ha ägglossning kan man vara extra känslig nere vid livmodertappen tror jag så man känner av det även om man tar det försiktigt.
Det "lustiga" är att när man känner att det gör lite ont så spänner man sig och då blir det bara värre….men det är typ så kroppen reagerar! Försöka slappna av är bra…
Jag tror inte det kan ha med p-medlet att göra, men jag är ingen expert!
*Om man ska ha ägglossning/har ägglossning
okej men jag brukar slappna av.. hmm fast de är klart de vet man ju inte omman gör när man får ont.. flr grejen är att de händer varje gång nu på senaste tiden:-S
När du säger senaste tiden, hur länge är det? Kan det vara så att du just har haft ÄL…?
Precis, ibland är det svårt att veta om man verkligen slappnar av. När man får sådär ont så låser man sig ju typ :P
Hade jag varit dig så hade jag sökt en gynekolog (eller ungdomsmottagning vet ej hur gammal du är). Då kanske du kan få hjälp med vad det beror på. Och för all del jag hoppas inte du "ställer upp" på sex för att vara snäll eller något. Bättre att vänta med det tills du fått rätsida på det onda. Man kan ju ha det skönt ändå.

känslig livmodertapp, kan bero på ägglossning osv. Det gör verkligen skitont när killen slår i, är nog den kvinnliga motsvarigheten till pungspark!
Om du har börjat bli ömmare oftare så uppsök barnmorska så kan de titta efter om det är något som är knas eller om det kan vara ägglossning som spökar. Livmodern hänger även olika lågt beroende på vart i menscykeln du befinner dig.
Annars får ni väl försöka se till att han inte kommer in med hela under sex? Så slår han inte i tappen.
Qui dormit, non peccat
Håller med #5 om att du kanske borde gå till gyn. Om du får så ont varje gång kan det ju vara värt att kolla upp!
jag instämmer prio ett är att kolla upp det om något är fel
själv har jag haft och har ungefär samma problem vid sex och Gyn har väl inte kommit fram till något defentivt men troligtvis en kombination utav Endomitrios och Vestibulit
dock så har jag inte haft sex på säkert 2 år nu
av olika orsaker så har knappt nån aning om hur sex skulle funka för mig nu…..
viktigt är det oxå att vara rädd om sig och våga säga till under sex om det gör ont och man får lov o va besvärlig och säga oki nu får vi byta ställning eller avbryta…..sex är inte bara till för killen man är 2 om det och båda två ska tycka det är oki!!
#8 Precis!
asså jag har p-spruta så då ska man väl inte ha ägglossning? så borde väl itne bara de?..frågade gyn sist varför jag får mensvärk trots at tjag inte ska ha mens osv.. å de sa han at tman får stå ut med lite då å då..
grejen ör att jag får INTE ont i underlivet nånstans.. utan de känns som mensvärk typ..å mensvärks vrken kan jag ha till å från i vardagliga livet åxå..
har väl varit så kanske.. hmm de senaste månaderna.. med sex max ett par gånger i veckan.. innan fick jag som sagt bara ont om man hållt på länge å kört jätte hårt.. så fick jag ont efter..
jag skulle ALDRIG ställa upp på sex för att vara snäll.. så jag blir ju våt å allt sånt fungerar precis som de ska.. men när man hållt på ett tag får jag som mensvärk helt enkelt.. fortsätter de ska jag boka tid å prata med gyn men tänkte bara ifall nån varit med om samma sak å kanske visste lite vad de är för nåt.. så som sagt de är BARA mensvärk inge sveda eller värk i underlivet,,
#10 Men om du har haft så i några månader så har du ju redan väntat rätt länge. Kolla upp det tycker jag!
Jag har vart med om samma sak men det är inte lika ofta som du beskriver och oftast är det just om man "kör hårt". Jag kanske får ont en gång på tre månader men du verkar ju ha mer besvär av det.

#10 Oj om det gått i flera månader så skulle jag uppsöka gynekologen för att kolla så allt står rätt till.
Qui dormit, non peccat
var ju hos gynekologen för inte alls så länge sen.. kanske de var en månad sen eller nåt.. tog inte upp detta då för tänkte inte på de då.. men allt såg iaf ut om de skulle å de va då jag frågade om jag skulle ha mensvärk trots utan ägglossning å de fick jag räkna med sa han.. aja de får hur eller hur vänta ett antal veckor till tills man får pengar
Är du nöjd med P-sprutan annars? Kan det vara den som ger dig smärta? Det finns ju andra p-medel. Jag steriliserade mig när jag var 35 så jag hänger inte med så bra vad som finns nu.
Skulle tro att det beror på känslig livmodertapp. Sulle du ha någon infektion skulle du ha illa luktand flytningar, känna dig febrig då du varit öm en tid.
Var själv känslig vid vissa tillfällen i menscykeln. Upplevde då att livmodertappen sjönk ner och svullnade och det gjorde jätte ont om den berördes. Hade dessa problem fram till 35 års åldern. Är nu 43 år. Vet inte om det blivit bättre då hormonerna ändrat sig i kroppen….
Är du orolig ska du kolla upp det. Som jag förstår hade du dessa besvär när du undersökte dig för ca en månad sedan och allt såg fint ut. Inga tecken på infektion, polyp osv….
#14 ja jag är nöjd med den för de är de ända av dom jag testat som verkligen funkat så..
#15 kanske är nåt sånt. får se.. ni idag känner jag att jag har mensvärk.. alltså vanlig mensvärk utan att ha gjort nåt om man säger.. å de är runt denna tiden som jag brukar ha mens innan kag började med spruta.. kan ju va så oturligt att vi har sex dom gånger som jag är extra känslig.. jag skulle kunna tänka mig tt de kan va nåt sånt.. som sagt han såg inget när jag var där sist iallafall.. å idag so sagt utan att vi gjort nåt så harjag mensvärk så.. men vet inte ska väl gå till han framöver iallafall å fråga o de ska va så att jag ska ha mensvärk så ofta utan mens..
Vet inte om det är en slump men jag har också haft det problemet och jag har tagit P-spruta i 6 år.
Men för mig kom dom där smärtorna i magen vid och efter sex när jag hade ungefär 1 månad kvar tills nästa spruta. Jag tog aldrig sista sprutan och nu är det cirka 8 veckor sedan jag skulle tagit sprutan, men bestämt mig för att sluta och nu har jag inte ont längre vd sex.
Men som sagt det var bara den perioden för ett tag sen som jag hade så ont och strax därefter fick jag mens och nu har jag inte haft ont eller fått någon mer mens, så det kanske har med ägglosning att göra som dom säger?
#17 tack där tror jag att du hjälpt emig lite.. jag har ca 3 veckor kvar till min nästa spruta å de är på senaste gångerna jag fått ont vare sig de är lugnt å försiktigt eller hårt..
skrev i ett tidigare inlägg att de hållt på några månader men när jag tänker efter så har de bara varit när de varit hårt de senaste månaderna å de säger sig självt kanske.. men nu när du sa att de va så innan de va dags för nästa spruts så gick de upp ett ljus.. kan vara de.. ska testa igen nu innan jag tar srutan å sen efter jag tagit den å se om de ör skilnad:P
tack hehe
annars ska de kollas upp.. kan fråga när jag är å ska ta nästa spruta med så får vi se vad hon säger:P
hmm kan nog bero på flera saker funderade på det om du blöder samtidigt det finns vissa fall av kondylom som kan orsaka cellförändringar vid livmodertappen det kan göra att man kan blöda lite lätt eftr samlag och kan göra det smärtsamt i sådana fall bör du göra ett cell prov hittar dom cellförändringar bör dom avlägsnas då dom i framtiden kan orsaka livmoderhalls cancer. Börja nu inte oroa dej då det är väldigt vanligt men är du över 24 (tror ja) får du en kallelse för å göra ett sådant test
mvh
#19 nä jag tror knappast att de är de.. har gjort test för inte så länge sen å harinte bytt partner så.. men i fredags så kände jag ingenting under tiden.. bara lite grann efter så de är nog inte så allvarligt.. men ska öndå fråga när jag ska ta min spruta nästa vecka å höra vad dom säger om jag behäver oroa mig för de..
Om du har hormoner som preventivmedel som ju påverkar ägglossningen är det inte ovanligt att det i äggstocken samlas flera äggblåsor som aldrig släpps normalt. Äggcystor kan göra väldigt ont och just särskilt vid samlag. Just cystor på äggstockarna har samlagssmärta som sitt första kännetecken. Kolla upp hos gyn!
jag har inte ont efter de att jag tog min p-spruta konstigt nog.. nu har jag bara mensvärk ganska ofta om mornarna men annars så känner jag inte de där längre=)