Skulle skjuta upp mensen, fungerade inte
Hej! Jag har aldrig skrivit här innan men jag har en fråga… Jag skulle skjuta upp mensen med hjälp av p-ring, och sedan gick det en vecka utan mens, men sedan fick jag det i alla fall. Och nu har det hållit på väldigt länge. Om man skjuter upp mensen ska man väl inte ha nåt alls den månaden? Någon som har en aning om varför det blev såhär?
Olika människor reagerar olika, det som funkar på en funkar inte på alla andra din kropp kanske ville göra sig av med blodet iallafall.
Men jag får ju inte ens ägglossning eftersom att jag har p-ring, så jag förstår inte var blodet kommer ifrån? När man gör ett uppehåll med p-ring är det ju inte riktig mens so kommer, och nu gjorde jag ju inget uppehåll…
Tror ändå kroppen gör som den vill ibland. Åt cerazette som ska stoppa ägglossningen helt = de flesta får ingen mens alls. Många äter ju cerazette för att slippa få mens överhuvudtaget. Men jag fortsatte få mens iallafall så min kropp hade kanske behov av att göra sig av med slaggprodukterna, en fördel var dock att jag slapp alla smärtor som man verkar få då man varit utan mens länge pga p-piller och sedan slutar äta p-piller, min livmoder behövde ju inte vakna upp efter att ha slumrat i flera månader/år
Hmm… Jag är nog mest bara sur över att det inte funkade och att det inte verkar avta något nu. Men det var en väldigt konstig mens de första dagarna. Liksom, brun. Såg inte alls normalt ut.
Nu har den dock bara ökat och det slutar inte. Nu har jag haft mens i ungefär 1,5 vecka och det är verkligen inte normalt för mig. Speciellt inte med tanke på att jag inte skulle ha det alls den här månaden. Finns det nåt man kan göra för att få det att sluta blöda?
Det kan vara så med olika hormonpreparat, att man fårblödningar.
Jag har inte själv erfarenhet av p-ring, men bådemed p-piller, minipiller och hormonsprutor är detvanligt medblödningar, helst ibörjan.
När jag först fick spiralen blödde jag i ungefär i tre månader,ja interikligt, men hade små blödningar hela tiden. Nu sist med hormonsprutor så blödde jag också ganska många dagar i början.
Så det kan ta ett tag innan kroppen ställer om sig till hormontilskottet.
Men är det något du är orolig över eller något så ta kontakt med dingynekolog eller barnmorska (vilket det nu är)
Jag är ju inne på min tredje ring och innan då jag haft ett uppehåll med ringen har mensen varit normal. Nu när jag skulle skjuta upp den fick det helt motsatt effekt…

Det är inte alltid det fungerar att skjuta upp mensen, det kan vara så att det är för svaga hormoner i ringen för dig eller något.
Det finns piller för att skjuta upp mensen hos din barnmorska.
Jag hade inga blödningar alls med p-ring, kunde skjuta upp mensen hur länge som helst om jag ville det.
Qui dormit, non peccat
Som det redan är sagt fungerar de inte för alla.
Oftast har jag kunnat skjuta upp mensen om jag behövt, men fått någon mellanblödning. Har också P-ringar.
Men att du inte slutar blöda är lite konstigt. Jag tycker du ska ringa din gynekolog och rådfråga.