Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 7777 ggr
somjagvillvara
0

Hur går man vidare?

Det är nog slut mellan mig och min pojkvän, snart skulle det ha varit två år tillsammans. Min första kärlek, min stora kärlek. 

Hur går man vidare?

Just nu känns det som om hela världen är ut och in. Jag älskar honom men han har nog tappat känslorna :(

somjagvillvara
0

puttar

hus-musen
0

Finns inget enkelt svar på den frågan, en vacker dag går man bara vidare. En del sysselsätter sig, umgås med vänner osv för att bearbeta, andra pratar om det tills de har bearbetat det. 

Gå ut och hitta på något, det sämsta man kan göra är nog att sitta ensam och uggla, då kan man tänka alldeles för mycket på tänk om, kanske, eventuellt osv.

Qui dormit, non peccat

Falurven
0

Håller med husmusen. Det är svårt att veta hur just du kan göra för att "lättare" komma vidare.

Låt dig själv vara ledsen, men sitt inte ensam med dina känslor och tankar.

För mig brukar det funka att först ta ett stort avstånd från personen i fråga. Radera allt som har med honom att göra (Eller gömma undan bilder lr liknande väl, fast sedan inser man att det nog inte är så himla viktigt att ha kvar ändå)

Sedan brukar jag prata! Mest med min syster och närmaste vän. Och gråta. Är det någonting jag har behövt lära mig så är det att man måste få gråta, så länge jag inte tillåter mig själv att älta och fastna i sorg i tid och evighet förstås.

Mvh Nathalie

Vyer
0

Det är viktigt att du tillåter dig själv att vara ledsen och inte försöker tränga undan sorgen. Försök att hitta på saker med vänner och gör roliga saker, så att du inte bara "slutar leva".

somjagvillvara
0

Jag försöker vara stark, men det är svårt. Gick idag på en promenad bland höstens färger och musik i öronen. Underbart. Tyvärr kom en sorgsen låt och såg två svanar som var på en sjö. Dom kramdes och hade sig, då brast allt. Honom jag älskar kommer jag aldrig mer få gosa med. . . . 

Dagen då han sa orden, dagen som är för två dagar sedan. Redan samma kväll kändes dagen svårt att komma ihåg. Orden/dagen är suddig. Försöker att reptiera orden han sa till mig. Vet inte om jag älskar dig något mer….

becka89
0

Du komma gå vidare det kan ta veckor eller år, Jag valde själv att göra slut med mitt ex även fast jag älskade honom detta pga att han var otrogen, det tog ett tag innan jag slutade älska honom,har nu sedan snart 4år tillbax en ny kille som är mitt allt..

Men tror aldrig man glömmer sin stora första kärlek förren man hittar en som är bättre, som man kan dela resten av sitt liv med. Lovar att det komma du göra även fast du inte vill det ännu, men glöm inte att du behöver gråta och träffa vänner och hitta på roliga saker för att få världen att snurra runt som vanligt..

Miowi
0

Oj vad jag känner igen den där känslan. Var själv där i somras.
Man får höra "tiden läker alla sår" säkert 1000 gånger, vilket låter så otroligt löjligt när man får höra det. Men nu efter kan jag säga, det är så sant! Försök att se alla fina minnen, allt du lärt dig och kan ta med i livet. Ur det onda kommer det alltid något gott, även om det inte alltid verkar så! Detta kommer göra dig så otroligt mycket starkare! Se det som ett äventyr du har framför dig, jag har kommit mina vänner så otroligt mycket närmre när jag och mitt ex gjorde slut och jag behövde mina vänner som mest då ensamheten gjorde så ont. Att vi kommit varandra närmre har  lett till massa roliga kvällar, träffat nya människor som man annars kanske inte känner att man "behöver" prata med eftersom man har sin kille hemma väntandes på en.

Det gör ont, men du ska allt se att det blir bättre! Massa kramar!

somjagvillvara
0

För två dagar sedan sa han orden det är slut.

På dessa två dagar har jag varit med mina vänner och bara pratat, man ser verkligen vem som är ens vänner och inte.

Efter två års kärlek är allt över, känns tungt. Men bara försöka gå vidare på något sätt.

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan bara säga var med dina vänner o njut och undvik festa för då kan man böla o vara helt jobbig. utan var med vänner se på bra filmer inte nu kärleksfilmer utna mer roliga. Det kommer tyvärr vara jobbigt en bra tid för dig, men vet du jag tror du kommer träffa en kille sen o då inser du vad riktigt kärlek verkligen är. Kram på dig!

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har det gått en vecka till. Jag hoppas att du känner att det finns hopp om livet i alla fall, även fast sådana här saker kan ta tid.

Kram

somjagvillvara
0

Nu har det gått några veckor. Ja det känns bättre, tiden har sitt va? Visst det är svårt ännu stundtals att se ljuset. För jag saknar honom som person och hela honoms familj. Gick på en promenad här en kväll, och vem möter jag på cykel? - Jo honom.  Vi pratade på allmänt och det kändes bra. Gjorde bara lite ont inom mig, inte så värst. Jag har nog en till bit att vanndra innan det är helt over inom mig. Men jag är på godväg.

Smultronkaka
0

Usch. jag vet hur du känner. är i samma sits.

I Tordags förra veckan fick jag klart för mig att han hade tappat känslorna för mig.. vi var tillsammans i lite mer än 4 månader. Det är hemskt, verkligen hemskt. Min första riktiga kärlek.. Kan inte sluta tänka på honom och det är verkligen inte kul när jag sitter här och är kär i honom fortfarande. :'( Just nu har jag bara lust att låsa in mig nånstans och inte komma ut på flera år.. men jag vet att det blir bättre så småningom. men herre gud, hur ska jag kunna komma över honom? det är svårt att accpt att han inte tkr om mig längre, jag tycker ju så mkt om honom fortfarande. Så jobbigt att gå omkring och tänka på honom hela dagarna när jag vet att han finns där ute någonstans. allt jag vill ha är ett telefonsamtal där han säger att han gjort ett stort misstag, så att jag kan krypa in i hans famn igen.. Men jag tror jag väntar förgäves. :'(

BLÖÖÖÖÖÖ. inget vidare peppande inlägg för din del. men skönt för mig att skriva av mig lite..

Vi får kämpa på Somjagvillvara! Nångång måste det bli bra igen! Längtar till den dagen! kram på dig!

somjagvillvara
0

Ja jag gick runt med tankarna i över 2 ½ vecka, kan han inte bara ringa och säga att allt är ett misstag? Men jag tror att när känslorna är över så är det nog helt over. Visst känslor kan komma tillbaka men, kan dom ta slut igen? Och när då? om 2 år igen? om 5 år?  :/ 

Det är sånt man inte vet, vi får trösta oss med att det finns andra där ute. SOM VILL HA OSS, DOM SOM ÄLSKAR OSS, För det är man värd. Att bli älskad.

Smultronkaka
0

NÄh det är ju frågan hur länge det skulle hålla då om det inte ens höll i 4 månader. usch. antingen så blir det bra eller så gåre utför direkt..

Det här är verkligen inget lätt. Kärlek. Antingen är det helt underbart eller alldeles fruktansvärt.

Ja! man vill ju vara älskad i en relation.. inte bara vara den enda som älskar…