Är jag gravid!?
Hejsan,
Jag hade oskyddat sex för ca 3 veckor sedan. Visserligen kom han utanför, men risken finns ändå.
Jag tog ett dagen efter piller dagen därpå, och några dagar efter det fick jag mensen.
Men ängslig som jag är så är jag orolig att jag blivit gravid i alla fall.
Jag har fått sån oerhört stort sug efter att äta allt möjligt, spelar ingen roll om det är sötsaker eller mat, men främst sötsaker är det. Och jag kan äta väldigt mycket utan att känna mig så mätt som jag borde.
Eftersom jag tagit dagen efter piller och fått mensen borde det egentligen vara lugnt. Vad tror ni?
Tacksam för svar! Jag är väldigt orolig då det inte passar sig att bli gravid i min situation.
Vi kan omöjligt veta om du är gravid, gör ett graviditetstest.
eftersom du fick mensen så är du inte gravid, punkt slut :P
#2 Fast min mamma hade mens ganska långt in i graviditeten med mig.
Jag ska köpa ett sådant test imorgon så får jag svar på tal. det är inte roligt att gå och oroa sig.
Den senaste tiden har jag fått oregelbunden mens så att se om jag får nästa mens kan vara missvisande.
Kan man ta ett sådant test när det bara gått 3 veckor? Finns det risk att de skulle vara missvisande?
Det låter bra att du ska ta ett graviditetstest, för att gå runt och oroa sig är aldrig särskilt bra. Och som svar på din fråga, så tror jag absolut det ska gå att testa sig trots att det bara gått tre veckor. Däremot kan ju alla graviditetstest vara missvisande, men oddsen för att du ska vara gravid trots dagen efter-piller, mens och ha testat dig måste jag väl säga är ganska liten.

#2 Nix, du kan få en mensliknande blödning ändå, och faktiskt under hela graviditeten om du har otur. Det är inte riktig mens dock.
graviditetstest kan tas från första dagen din mens bör ha kommit, men ju senare desto säkrare.
Qui dormit, non peccat
Jag har gjort ett graviditetstest och det visade negativt, så det var skönt att få det klart för sig. Jag vet att det behöver inte vara 100% rätt heller, men nu måste ändå risken vara ganska liten.
Jag har haft ganska stor aptit det senaste och jag är hungrig ofta trots att jag ändå äter som jag brukar eller kanske tillochmed mer? Jag har haft ont i magen, som om magen suger sig inåt. det känns jättekonstigt, men jag tror att det kan vara något annat som ligger bakom detta. jag har stressat mycket det senaste.

Tror du att du är gravid kan du få graviditetssymptom.