Sluta med Cerazette..
Jag började med Cerazette för ca 6-9 månader sedan (minns inte alls när jag faktiskt började) efter att tidigare ätit Neovletta 28, för att få bli av med mensen och jag hade turen att ha en blödning precis efter jag började med Cerazette och hade sedan inga som helst blödningar alls fram tills för ca 2 veckor sedan då jag började få som brun/svarta småblödningar (krävs bara troskydd som skydd) jag vet att det kan komma små stänkblödningar titt som tätt med Cerazette för vissa etc etc men i söndags upptäckte jag att pillret jag skulle ta redan var uppätet! Jag måste alltså råkat få i mej 2 piller på samma dag! Så jag undrar ju lite om det kan avra därför jag nu fått en blödning eller om det bara blev så i alla fall….just därför funderar jag på att sluta med piller helt och hållet ock köra med kondom istället när jag och sambon vill mysa till det för som det är nu vill ingen av oss sexa när det kladdas!
Klart jag får stå ut med mensen då men då vet jag att det är en riktigt mens som kommer när kroppen vill och utan att tillföra massa hormoner och grejs som kan ge diverse biverkningar.
Någon som har erfarenheter att dela med sej av efter att de själva slutat med Cerazette?

Jag slutade med dem för ung. ett halvår sedan. Första tiden 6 mån fungerade de bra för mig men sedan fick jag mens två ggr/mån och slutade därför. De första 3-4 månaderna fick jag lite mer pms än vanligt och massa humörsvängningar vid ägglossning. Mensen kom dock in i sin vanliga rytm med en gång, skönt! Nu har humöret lugnat sig dessutom.
Okej det var ju skönt att det rättade till sej, jag ska äta denna kartan jag nyss börjat på och se vad som händer, sen slutar jag nog, har visserligen för 3 månader kvar på apoteket men de kan man ju hämta ut isf å ha här hemma om man vill börja igen, men jag är nog 99% på att jag slutar efter denna kartan som sagt. Känns bättre att allt sker naturligt så att säga och sambon verkar ju inte ha ngt emot att köra på med kondom istället 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är inne på karta nr 3 och är nu inne på blödningsvecka 3.
Skall jag sluta eller fortsätta…….?????
Fundersam……
Fick en 3v blödning vid karta 2 och vid karta 3 fick jag 2mensperioder med 5dagar emellan annars inga blödningar alls ochy har ätit dem i 6mån. Gick till min gynekolog när jag fick den där 3v blödningen och han rådde mig fortsätta sa det var normalt man kunde få såna blödningar av cerazette det första halvåret eller så och att det brukar stabilisera sig
Om du är orolig prata med en gynekolog, min sa det inte var säkert man fick en bättre inkörsperiod med andra p-piller de flesta ger biverkningar det första halvåret så han rådde mig att inte ge upp
Tack för dom lugnande orden…..då fortsätter jag ett tag till….
Synd om gubben bara….
Jag har nu hållt på att småblöda sedan 16/7 och tänkte ge upp efter denna kartan e slut, men ska jag kanske hålla ut…bör nog iaf kontakta en gynekeolog först å se vad denne säger. Men nu är jag trött på att småkladda! Hade ju inga som helst blödningar första 6 mån och nu har det hållt på i en månad snart…snacka om att man blir less!
Har du hunnit prata med din gynekolog??? Min har semester fortfarande.
Jag tror jag fortsätter ett tag till fast det är jobbigt….för alla…
Nej har fullt upp med att flytta nu så alla lediga dagar går åt till flytten, får se om det kanske slutar under tiden annars kontaktar jag gyn efter allt lugnat sej lite.

Lånar tråden om det är lugnt.
Jag går oxå på cerazette. I torsdags tog jag mitt piller runt klockan 13.00. I fredags åkte jag på kryssnintg o glömde ta pillret, och n'är jag kom på det igår (lördag klockan 10.00) tog jag fre-pillret och lördags pillret tog jag senare på dagen runt 16.00. Hur ska jag göra? Fortsätta som vanligt? Har jag kvar mitt skydd?
Njae skulle inte chansa står att man har 12timmars marginal ifall man missar ett piller, min gynekolog säger att det är för optimistiskt det som står i instruktionsboken, han sa man inte skulle lita på pillrena ifall det gått så länge. +Är man rädd för blödningar och andra biverkningar ska man se till att ta pillrena exakt på samma tid, själv har jag satt larmet på mobiltelefonen s¨å jag inte ska glömma.
det står nog i hela den där lilla "boken" som medföljer pillerna att man ska ta det glömda pillret så fort man kommer på det och sen fortsätta ta de som vanligt, men att se till att skydda sej extra med typ kondom för att vara helt säker. Extraskyddet ska man väl använda upp till en vecka beroende på hur lång tid det tagit mellan pillret och det glömda pillret.
Jag kom på senare att jag inte alls råkat ta två piller på samma dag för jag ska byta till ny karta på söndagar och detta var just en söndag som jag trodde jag fått dubbla dosen en dag, så min blödning har uppstått av andra orsaker som nu börjar bli riktigt jävla pissigt enerverande då jag FORTFARANDE blöder! Måste tom använda tampong nu (tidigare kunde jag klara mej med trosskydd) så jag bör väl kontakta en gynekolog nu snart så det inte är ngt annat fel på mej. Men less är bara förnamnet!
Det ironiska i det hele är att jag bytte från Neovletta till Cerazette just för att få bli av med blödningen helt, men som läget är nu blöder jag mer än gärna en vecka i månaden (som normalt) än att småtramsa såhär i över en månad som jag nu gör med Cerazette!!!
Mina blödningar har upphört efter nästan 4 veckor…..jippiieee
(det kanske är bara tillfälligt)
Maila mig ifall du vill bli min Cerazette kompis…..
Kram till Er alla….
Nu har mitt tramsande oxå upphört! Varit utan blödning i en vecka nu snart, uuuunderbart! Men jag ropar inte hurra ännu! Man vet ju aldrig när det kommer tillbax igen!
Är det ngn som tappar mer hår med cerazette??? Har nu ätit dom i snart 5 mån.
Jag har jag har använt cerazette nästan ett år, från en början var den ganska bra men jag blir ganska deprimerad från och till och manisk, ska göra en utredning. Vet inte riktigt om de beror på pillrerna eftersom de var så förut men de ha blivit lite värre nu, nu har jag i alla fall pratat med barnmorskan å fått utskrivet ett p-piller, å hoppas de blir bättre :) Jag har inte tappat mer hår vad jag vet, men har ganska tunt hår naturligt så då kan jag ju lättare tappa det :P Ibland kunde ja inte få mens på över en måndag, ibland kom det varannan dag och det var helt sjukt.. ibland kunde ja ha mens i 2 veckor, inte trevligt.
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Jag stoppade i mej mitt sista Cerazette-piller igår kväll! Nu slutar jag trots att jag har en karta kvar plus att allt med blödningen i somras rättade till sej. Vill fungera normalt nu, så som det är tänkt att man ska fungera, jag har aldrig mått dåligt av p-piller eller minipiller men jag tror jag kan må ÄNNU bättre utan! Dessutom vill jag skaffa barn snart och jag vill att kroppen ska ha chans att återhämta sej om det skulle behövas även om jag hört/läst att vissa som slutat med Cerazette blivit gravida bara månader efter de slutat!
Jo kan ju vara bra sluta om man kan, och visst mår man ju bättre utan p-piller. Har faktiskt nyss slutat jag med, skaffade ju en ny pojkvän som hellre använder kondom eller kör med avbrutet istället för att jag mår dåligt av att stoppa i mig piller. Vi är ju båda över 40 så risken är ju inte lika stor ändå att man blir gravid. (jag tyckte faktiskt det kändes som att bli kastrerad när jag åt cerazette, i stort sett all sexlust försvann ju efter några månader precis som det stod kunde hända i häftet med biverkningar och slemhinnorna blev lite för torra, men det kan ju ha med att lusten i stort sett försvann)
Jag önskar nu att jag aldrig någonsin börjat äta p-piller från första början, jag hade ingen aning om att man kunde få ett sånt helvete som jag fått nu efetr jag slutat med Cerazette! Jag lider av mensvärken från helvetets helvete! Har haft mensvärk varje morgon sedan jag slutade och igår natt (även inatt) har jag vaknat runt 02 med världens jävligaste mensvärk! Jag får sätta mej dubbelvikt på toalatten och försöka andas bort smärtan samtidigt som man håller på att kräkas och svimma. Det är FRUKTANSVÄRT! Men enligt gyn såg och kändes allt bra ut och det kan vara vanligt med mer smärta och mer blödningar efter man slutar med p-piller, men jag hade aldrig någonsin trott att man skulle kunna få dessa smärtor, men gyn förklarade det med att hinnan som ska ut nu är ju mkt tjockare än normalt eftersom den blir det med p-piller, men jag skulle nästan vilja få krystvärkar så man krystar ut allt på en gång! 
Så nu ska jag leta upp de starkaste receptfria värktabletterna som finns!
Oj vad hemskt. Fick mens ca 3dagar efter jag slutade med cerazette och visst blödde jag ju mer och hade lite mer ont än jag hade då jag fick mens när jag åt Cerazette, men en vanlig ibumetin funkade ju för mig.
Symptomen kanske blir lindrigare för de av oss som fortsatt ha mens med Cerazette än de som haft uppehåll i mensen en längre tid, det finns ju de som aldrig får mens då de äter Cerazette.
Jag hoppas och ber att blödningen kommer igång snart, väldigt snart så det kan gå över! Jag hade ingen mens alls med Cerazette, bara en liten klen mellanblödning på ca 1 mån i somras, helt utan smärta och knappt ngt mensskydd alls, så jag kan ju tänka att det känns lite mer nu när livmodern etc "vaknar till liv" men att det ska vara på detta viset är ju helt sjukt! Ibumetin 400 mg funkar, men de lindrar ju bara ca 4 timmar och då blir dte ju att jag vaknar mitt i natten med smärta, men dagarna kan gå smärtfritt utan lindring konstigt nog. Ska nog köpa Naproxen för de lindrar i upp till 12 timmar, så får man kanske sova hela natten igenom iaf. Eller så övertalar jag sambon att göra mej på smällen nu så behöver jag väl förhoppningsvis bara känna på smärtan igen när bebisen ska ut